IKKE HELT HVA VI SÅ FOR OSS!

Endelig hjemreise fra sykehuset! I dag fikk vi endelig kommet oss hjem etter mye frem og tilbake. Starten på tilværelsen som tobarnsforeldre ble nemlig ikke helt slik vi hadde håpet på, eller i det hele tatt sett for oss. Det startet allerede på tirsdagen, da jeg fikk beskjed av mamma som passet Leo her hjemme at Leo var blitt skikkelig syk.

Jeg satt med hjertet i halsen på sykehuset mens jeg ammet Noah og fikk så vondt av lillegutten som var syk hjemme uten mammaen og pappaen sin. Dermed endte det med at Fredrik dro hjem på onsdagen og sov hjemme til torsdagen for å passe ekstra på Leo. Han trengte pappaen sin, enda hvor utrolig trygg han er på bestemoren sin – så da ble det best slik. Leo ble for øvrig bedre, og Fredrik kunne komme tilbake på sykehuset utover torsdagen.

Helt siden vi fant ut at Leo var blitt syk har jeg lengtet sånn etter å komme hjem til ham, samtidig som dagene for min del på sykehuset virkelig har vært preget av sterke smerter etter keisersnittet. Jeg kan med hånden på hjertet si at dette er det vondeste jeg noen sinne har vært igjennom. Ti tusen ganger verre enn det var sist, til og med! Så vondt og jævlig at jeg nekter å pynte noe på det. Men haha, uff – nok om det, det går jo over det også! 🙂

Det har med andre ord vært mye de siste dagene, mest av alt bekymringer. I tillegg ble mamma, som har passet Leo, hentet av ambulanse i natt slik at moren til Fredrik måtte hjem til oss for å ta over Leo, mens vi sov og ante fred og ingen fare på sykehuset. Det var ikke hyggelig å våkne til en slik beskjed, men heldigvis er alt bra nå, både med Leo og med moren min.

For øvrig skulle jeg selvfølgelig ønske at vi fikk en litt roligere start på den første tiden med vår nyfødte lille!






Men nå er vi trygt hjemme. Hjemreisen gikk strålende, og Noah sov hele turen og er foreløpig verdens roligste baby. Det var uendelig godt å komme hjem til leiligheten vår igjen, og ikke minst Leo! Akkurat nå sover Noah godt i vuggen sin, Leo koser seg på fanget til pappa, og vi skal bare bruke helgen til å lade opp og komme oss til hektene igjen. Merker allerede at dette er travelt, men herlighet som vi koser oss. Ønsker dere en fantastisk helg videre!

18 kommentarer
    1. Så bra alt går greit nå 🙂 , Gratulerer så mye til dere alle med lille Noah, nyt tiden, gleder meg til å følge med dere videre 🙂

    2. Så kjedelig at både Leo og mammaen din ble syke :(. Håper alt er bra med begge nå, og ikke minst at smertene dine har bedret seg <3 Så nydelig Noah er, akkurat like nydelig som Leo, men begge har sitt eget uttrykk/ man ser de er noe forskjellige <3 Koselig å få lese fødselshistorien, forresten! Dere må kose dere hjemme som en fersk familie på 4 🙂

    3. Uffda, så dumt at så mye skulle skje akkurat nå, det er så typisk! Men utrolig godt å høre at alt går bra med både Leo og moren din nå, og godt at dere fikk komme dere hjem nå. 🙂 Håper at smertene dine bedrer seg så fort som overhodet mulig, og ønsker dere en fin første helg som tobarnsforeldre! <3
      Stor klem! <3

    4. Hei!
      Gratulerer så mye til dere alle sammen 🙂
      Jeg har en sønn på 10 uker som jeg fødte “naturlig” (ble satt i gang med modningspiller). Det var en ganske intens fødsel hvor jeg fikk rifter og bekkenet mitt var vondt i lang tid etterpå. Fikk beskjed på sykehuset at neste gang kunne jeg vurdere keisersnitt neste gang, og det kommer jeg nok til å ville..
      Jeg leste nå at det ble keisersnitt på deg. Bare lurer på hvem du “spurte” om å få keisersnitt til? Snakker man med jordmor på sykehuset, eller lege.. ?
      Pernille

    5. Det høres ikke ut som den beste starten. Men var det så lurt av Fredrik å komme tilbake til sykehuset når han hadde vært hjemme med en syk Leo? Han kunne jo ha smittet hele avdelingen? Godt å høre at det går bra med mammaen din. Keisersnitt gjør vondere andre (og tredje) gang fordi de kutter i samme såret og det tar litt lengre tid å gro tror jeg.
      Lykke til som tobarnsforeldre til to fine gutter.

    6. Først må jeg bare si, sikkelig fine bilder! Stakkars dere/Leo men det går nok ikke alltid som man har planlagt…god bedring til storebror! Og masse lykke til i fremtiden!:) <3
      Klem<3

    7. så fint det gikk fort over for leo, ikke gøy og være liten og syk 🙁 Så utrolig vakker lille noah er, ganske lik leo 🙂

    8. Håper det blir en fin første tid hjemme 🙂 Her har jeg hatt ett keisersnitt og en vanlig fødsel. KS var helt forferdelig, smerter i 6 uker etterpå. Hvis jeg skulle hatt flere barn måtte det blitt KS igjen, så jeg stopper på to. KS er virkelig ikke en lett løsning for de som tror det. Du er modig 🙂

    9. Heisann
      Håper det går bra med moren din og Leo nå og at dere kan nyte denne første tiden sammen alle sammen.

    10. Anonym: Oi! Kan jeg si at jeg er skikkelig misunnelig? Er fortsatt veldig avhengig av smertestillende nå, og sliter noe grusomt med å snu meg om natten og å reise meg. Får heller ikke bøyd meg… Gleder meg til det blir bedre!

    11. Håper første tiden hjemme som tobarns foreldre blir god. Kos dere masse og god bedring til både deg og mammaen din <3 varme klemmer herfra!

    12. Så bra at går fint med Leo og moren din 🙂
      Hvordan går det med ammingen? Håper det går bedre denne gangen, men går det ikke så er ikke det det viktigeste. Dere har uansett fått en nydelig velskapt gutt 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg