EN FANTASTISK START

I dag er det en hel uke siden lille Noah kom til verden. Tenk det, 1 uke allerede! Og jeg som trodde tiden fløy med ett barn.. Vel.. Jeg tok feil!

Fredrik og jeg har vært en tur på sykehuset i dag for hørselsjekk og for å veie minsten, samt for å få litt ekstra ammeveiledning som jeg ønsket. Han har allerede tatt igjen fødselsvekten sin og litt til, og det gjorde meg så utrolig lettet og glad. Det var veldig rart å være tilbake på sykehuset, det er jo faktisk ikke mer enn bare noen få dager siden vi dro derfra, men det føles merkelig nok ut som det er en evighet siden allerede!



Jeg føler vi har fått en helt fantastisk start her hjemme på den nye hverdagen som en familie på fire. Fantastisk, men tøft. Mest på grunn av Leo som har vært syk – selv om han nå endelig er frisk igjen. Ber til barnehagegudene om at han nå holder seg frisk en stund! Lille Noah er foreløpig kjemperolig, sover godt, og spiser godt. Verdens nydeligste lille gutt (Sammen med broren sin, selvfølgelig!) som vi har forelsket oss helt i.

Noe jeg har lagt spesielt godt merke til siden vi fikk Noah forrige mandag er at Fredrik og jeg får minimalt med tid til hverandre, mye mindre enn når vi bare hadde Leo! Naturlig nok, da – men fortsatt litt uvant. Vi er blitt enige om at sånn må det bare være nå som vi er inne i barseltid og med en Leo som er i full gang med toårs-trassen allerede, så når ting har roet seg her hjemme og vi er kommet ordentlig godt i gang skal vi sette av mer tid til hverandre og forholdet vårt. Vi vet jo hvor viktig det er!

Verdens fineste guttene mine ♥ Håper dere alle har fått en flott start på den nye uken, det har vi!

18 kommentarer
    1. Så fint at han legger fort på seg! Hvis du ikke syns det er for frekt at jeg spør, hvordan går det med ammingen denne gangen synes du? Fint at du får ekstra veiledning 😊 Kos dere masse alle fire, og ha en god mandagskveld <3

    2. May: Ja, er veldig glad for det! Synes overhode ikke det er frekt av deg å spørre! Ammingen går foreløpig utrolig bra 🙂 Denne gangen har alt gått av seg selv og herregud så glade vi er for det. Nå håper vi bare det fortsetter slik fremover, slik at jeg kan fullamme til 6-måneders alder <3

    3. Blir om mulig enda mer babysyk av å lese bloggen din enn det jeg allerede er 🙈 FOR en nydelig gutt!
      Så bra ammingen går bra denne gangen, krysser fingrene for at du kan holde på lengst mulig 🙂 Har dere forresten bestemt dere for å bytte stelleplassen til Noah? Eller er det bare et engangstilfelle? Dere hadde jo fått det veldig fint på soverommet 🙂

    4. Litt festlig at du nevner trass.. Min på 18 mnd har nylig begynt å hyyyyle hvis han ikke får viljen sin, kaster seg i gulvet og skal helst opp på armen hele tiden. Måtte faktisk inn og lese litt om det da jeg ikke kunne fatte hvorfor han var sånn, og da skjønte jeg at det er ganske vanlig rundt halvannet års alder? Hvordan trasser Leo? Godt å lese at jeg ikke er alene med trass allerede, men det passet liksom litt dårlig når vi nettopp har funnet ut at nummer to er på vei; blir litt ekstra svett av tanken nå 😅

    5. Så fine gutter du har!😍 Du har absolutt all grunn til å være stolt av de!! Masse lykke til videre med barseltid, amming og alt som hører til med nyfødt baby!❤️

    6. Trenger ikke å være trass, kan rett og slett være fordi han har blitt storebror at han er litt vranglære enn tidligere ☺er en stor forandring for han å dele dere med noen andre selv om dere har snakket masse med han underveis. ☺

    7. HEi, så godt å høre at du synes ammingen går bra 🙂 Det er så mange rare ammeråd der ute, men det er bare å stole på deg selv 🙂 Om du lurer på noe etterhvert anbefaler jeg ‘ammehjelpsgruppen’ på facebook. MAn kan stille spm anonymt der 😉 den drives av Ammehjelpen som baserer seg på forskning og myndighetenes retningslinjer. Det er gratis og man kan få hjelp hele døgnet egenrtlig 🙂 eller man kan ringe en ammehjelper.

    8. Så koselig! 🙂 Husk på at det er ingen nederlag å få hjelp av familie og venner. Dere gjør en fabelaktig jobb og fortjener pusterom sammen dere også, som alle andre foreldre. Dere er flinke!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg