JEG ER SÅ STOLT

“Hei hei!!” utbryter noen bak meg.

Jeg snur meg umiddelbart og der står Leo! Han ser på meg med store, glade øyne mens han står og vinker. Så gjentar han “Hei hei!”

Jeg blir litt slått ut før jeg kommer meg til meg selv igjen. Snakket.. han? Til meg? Og jeg som trodde det ville gå ordentlig opp for meg at jeg faktisk er mammaen hans så fort han begynte å snakke. Det funket ikke, gitt. Haha! Men jeg er stoltere enn noen sinne.. Lille som snart er blitt en toåring..


Det var flere som savner mer om Leo her inne, og det skjønner jeg godt. Hele den nye tilværelsen har vært ganske altoppslukende, og når Leo først er hjemme fra barnehagen har det vært fullstendig mørkt ute, og dermed forferdelig bildelys – og jeg har gjerne måtte bruke formiddagen på å blogge og å ta bilder ettersom jeg rett og slett ikke rekker når han og Fredrik er hjemme fra jobb og barnehage.

Det var skikkelig vondt her om dagen når noen påpekte at det så ut som at Leo fikk mye mindre oppmerksomhet enn det Noah fikk, siden Noah var nevnt mer på bloggen i noen innlegg enn hva Leo var, og at det så ut som at jeg likte minstemann mye bedre enn storebror. Alvorlig talt? Selvfølgelig gjør jeg alt i min makt for at Leo skal få mest mulig oppmerksomhet selv om han nylig har fått en lillebror som mildt sagt krever sitt. Selvfølgelig er ikke Leo glemt her hjemme bare fordi han ikke er med i hvert eneste blogginnlegg på bloggen min!

Bloggen min er jo ikke hele virkeligheten vår. Det er jo ikke hele hverdagen vår. Det er ikke fysisk mulig for meg å dele absolutt alt som skjer, og jeg må derfor plukke ut hva jeg skal dele, og ta bilder i de stundene det egner seg (Og de stundene jeg har tid til det, ikke minst!) Det verste en mamma kan få høre er at det ser ut som hun liker et barn bedre enn det andre, og jeg synes på ingen måte at manglende bilder av Leo i min offentlig blogg kvalifiserer til å oppriktig mene at det ser slik ut.

Jeg elsker begge barna mine høyere enn himmelen, og jeg kunne ikke vært mer stolt av dem enn det jeg er ♥ Begge to, like fullt.

13 kommentarer
    1. At du liker Noah bedre enn Leo har jeg så absolutt ikke inntrykk av! Jeg tenker at det eg naturlig(og riktig) av deg å ikke blogge så mye om Leo akkurat nå. Jeg tenker at når han kommer hjem fra barnehagen vil du mye heller leke med han enn å ta deg tid til å ta det perfekte bildet og deretter bruke tid på å skrive om dagen! Kos deg i denne tiden Jessica<3 Du er en god mor for guttene dine og de er bare så nydelige <3

    2. Paula: Det var godt å høre! Det er akkurat det! Når han er hjemme fra barnehagen sover gjerne minstemann, og da vil vi jo bruke tiden på å spise middag sammen og kose oss med Leo så lenge. Å stresse med bilder og å bruke masse tid på å skrive på pcen er ikke det jeg har lyst til å gjøre akkurat da. Tusen takk for det, Paula <3 Jeg koser meg virkelig så utrolig mye om dagen!

      Klem

    3. Hmm det synes jeg var en rar ting å si… Jeg synes faktisk du nevner Leo kjempe masse selv om det ikke er bilder av han hver gang😃Ingen tvil om at du elsker begge guttene like høyt😃💜Du er uten tvil den beste mammaen de kunne fått 😃👍🏻

    4. Heisann 😊 Vil bare si at du virker som en fantastisk mamma for de to guttene dine, ikke bry deg om hva alle andre sier og mener 😊 Jeg så at du bar Noah, og vil tipse deg om ergonomisk bæring 😄 Babybjørn er ikke ergonomisk selvom de selv mener det, måten de “henger” I den selen belaster ryggen til de små veldig. Mye bedre alternativ er sjal, manduca eller ergobaby 😄 vil ikke Være noe mammapoliti, men du burde melde deg inn i norsk bæregruppe på Facebook 😊 Bare ett lite tips fra meg😊 Ha en fin dag 😊

    5. Anonym: Hei!

      Tusen takk for det 🙂

      Nei, uff, nå fikk jeg vondt her! Vi har bæresele fra babybjørn som vi fikk i gave! Da må jeg skaffe meg ny asap! Noah roer seg så fint når jeg bærer, så det er et must her hjemme om dagen. Så utrolig godt du sa det! Vil jo selvfølgelig ikke belaste ryggen hans, stakkars! Finnes det Facebook gruppe også? Så kjekt, det skal jeg gjøre! 😀

      Ha en fin dag du også! 🙂

    6. Hei Jessica, vi bar Jani i Babybjørn-sele mesteparten av tiden – hun nektet jo plent å ligge i vogn før hun kunne sitte og se seg om. Det gikk helt fint, ryggen ble sterk og fin. Det er faktisk også utviklende for hjernen å bæres loddrett innimellom, så det det går nok helt fint som du gjør:) Om du bærer ham veldig ofte, kan det sikkert være lurt å ha to stillinger (to seler) å bytte på nå mens har er så bitteliten, men det viktigste er at han er nær deg! <3

    7. Var ikke meningen å skremme deg, men om du melder deg inn i “Norsk bæregruppe” på Facebook så kan du lære mer 🙂 Babybjørn er grei å bruke 10-20 minutter av gangen, men om du har en baby som gjerne vil bli båret hele tiden, som jeg hadde, burde du absolutt se etter noe annet. Også for deres rygger.
      Som svar til deg over ☝ Selvom andres barn ikke får skader av selen så sier det seg selv at det er bedre å få vekten fordelt enn at all vekt ligger i skrittet. Det er naturlig for en liten nyfødt og ha c-kurve og bøyde bein, ikke henge med noe mellom beinene.

    8. Herrefred så nydelige guttene dine er! Kjenner jeg smelter og blir skikkelig babysyk selv! Du er en fantastisk mor som beviser for alle at unge mødre kan få til akkurat det samme som de som er 30! Elsker bloggen din!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg