DET SOM IKKE SKULLE SKJE

Før jeg ble mamma, til og med før jeg skulle bli mamma for andre gang, satte jeg veldig strenge krav til hvilken mamma, og ikke minst: hvilken utgave av meg selv jeg skulle være. Jeg tror mange gjør det. For jeg skulle selvfølgelig ikke bli den som kanskje mistet seg selv litt etter å ha fått barn. Selvsagt ikke. Hva menes med det egentlig? Husker jeg at jeg tenkte.

For jeg hadde nemlig bestemt meg på forhånd: Jeg skulle alltid lage ordentlig middag, hver eneste dag. Grandiosa eller i det hele tatt Toro var fullstendig uaktuelt. Det skulle aldri serveres her hjemme hos meg. Og siden jeg “bare” skulle gå hjemme med en nyfødt, så skulle akkurat det være det siste som skulle være noen problem å få til.

Dessuten skulle jeg aldri begynne å gå i joggebukse foran Fredrik. Jeg skulle ta vare meg på selv, og sette av tid til meg selv. Planlegge fine antrekk slik jeg alltid hadde gjort tidligere. Huske frisør-besøk, kjøpe ny sminke, og nye klær. Stelle meg. Jeg skulle alltid se ordentlig ut, være anstendig kledd, og selvfølgelig ordne meg. Hver dag!

For å si det slik, jeg skulle i hvert fall ikke finne meg selv stående foran Fredrik på en tidlig ettermiddag og få kommentaren “Oi, Jessica? Nå ser du skikkelig «mamma» ut!”

Det skulle ikke skje. Neinei. Aldri i verden!

Jeg husker jeg synes det var så innmari rart hvordan enkelte mødre mente at de av og til ikke rakk å lage middag etter at de fikk barn. At de ikke rakk å dusje, eller at de ikke rakk å finne tid til en etterlengtet frisørtime for å ta den jævla etterveksten. Tull! Tenkte jeg. Man rekker det man vil, det handler om prioriteringer!


Vel. I dag, etter snart to år som mamma, kan jeg definitivt innrømme det: Jeg legger meg fullstendig flat!

14 kommentarer
    1. Haha enig!!! Jeg har nå ikke spist siden frokost kl 14! lille er to uker på søndag. Dette tar på!!

    2. Godt sakt! Her i huset raser jeg rundt å gjør så mye jeg klarer, så fort jeg har 2 min til disposisjon ;D det innebærer å lage frokost, sette på klesvask, vaske ansiktet, pusse tenner, og plukke ting opp fra gulvet! Her er det snakk om prioritering ;DD
      Satser på å få fler minutter til disp etterhvert ;P

    3. Det er veldig godt når man innser at man ikke rekker alt det man har planlagt at man skulle få til da, for da blir man MYE mer avslappet til alt, og det å være mor blir mye mer behegelig uten alt stresset, har i alle fall jeg kjent på! Nå prøver jeg å styre unna alt som kan kalles stress, og det er så godt 😀

    4. Så sant, så sant. Der var jeg og, men når hun i “midten” av tre barn sier, “skal du ikke snart farge håret mamma”, vel da er det ikke mer å si;)

    5. Dette er litt irrelevant i forhold til innlegget, men klarer ikke helt la være å kommentere det heller – du ER så vakker, Jessica! Virkelig. Når jeg gir komplementer fokuserer jeg sjeldent på utseende til folk, føler meg så overfladisk liksom, men du er virkelig ei nydelig jente. Og jeg ser at både Leo og Noah har tydelig trekk etter deg – begge på hver sin måte, og de er minst like nydelig som deg. Du har en så fin, liten familie og jeg merker at jeg nesten får lyst til å ta første tog til Larvik for å gi deg en megaklem, har oppriktig talt blitt helt glad i den lille familien din, haha!

    6. Har du fått rødskjær i håret? Utrolig fint på deg♡ Har tenkt på det før at det hadde vært utrolig fint til deg, og dine trekk!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg