ALT ER IKKE SÅ PERFEKT SOM DET SER UT TIL

Endelig fikk jeg litt tid til å ordne meg. Med lille Noah som aldri vil ligge alene tok det omtrent 2 og en halv time før jeg hadde sminket meg ferdig – sånn kan det gå! Det er så deilig og rart samtidig å sminke seg og kunne bruke klær som ikke er forbeholdt gravide. Jeg tar meg fortsatt i å ta på meg strechy gensre og bukser fordi jeg automatisk tenker at jeg må få plass til magen.. Som ikke er der. Haha. Tar sin tid å bli vant til å ikke gå gravid også.

Fredrik tok i hvert fall noen bilder av meg, og jeg prøver å ta til meg rådet jeg har fått fra lesere om å smile mer på bilder. Og jeg ser gjennom bildene og ser at jeg ser glad ut. Jeg tenker at om jenta på bildene ikke var meg, ville jeg aldri tenkt at noe var i veien om jeg hadde sett henne. Jeg så jo glad og fornøyd ut.

Og så går det igjen opp for meg hvor lite som skal til for å skjule at man ikke har det bra. For man kan ikke se på noen om de har det bra eller ikke. Jeg har det ikke sånn veldig bra akkurat nå. For å være helt ærlig har Fredrik og jeg hatt det litt tøft de siste dagene. Vi har jo i utgangspunktet det veldig fint, men når man har kjæreste over flere år kommer man til å oppdage at det finnes gode og dårlige dager. Man har oppturer, og nedturer. Det handler om hvordan man håndterer dem.


Det er så viktig å tenke på at man ikke vet hvordan noen har det på bakgrunn av om de ser glade ut. Om det ser ut til at de har det bra. Jeg er sikker på at jeg kunne fremstilt livet mitt helt perfekt uten at noen av leserne mine ville ha tenkt tanken på at noe kanskje ikke var helt bra. For hver dag, og hver gang man blogger så tar man et valg: Man velger hvordan man ønsker å fremstille livet sitt.

Alt kan se helt perfekt ut. Hjemmet kan se plettfritt og perfekt ut. Det kan se ut som man har det perfekte kjæresteforholdet. Det kan se ut som at man lever problemfritt. Det er så enkelt å fremstille livet sitt perfekt. Alle kan gjøre det. Det vanskelige er å innrømme at alt ikke er så perfekt som det kanskje ser ut til.

17 kommentarer
    1. At ting er litt vanskelig når ting er som det er hos dere med en lite bebis med kolikk, så “skulle det bare mangle” at lunta blir kortere, og man er generelt mer utålmodige med hverandre – men dere kommer sterkere ut av det uansett <3 <3 good days will come, en dag går det heldigvis over - og det er det dere må fortsette mot <3
      Håper dere får en super lørdag <3

    2. Ååå, liker ærligheten din! Du virker så søt og god 🙂 Jeg og kjæresten har det som dere, opp og nedturer hele tiden! Men ja, ordner seg alltid.
      Jeg lurte på en ting; har du erfaring med at Leo eller Noah har spydd før? Altså som liten baby?
      Jeg har en liten baby på 6 mnd som spøy tre ganger en kveld for 10 dager siden, og i dag skjedde det samme. Han har ikke feber, og virker helt normal..

    3. Anonym: Nå valgte jeg ikke publisere de bildene jeg smilte mest på da 🙂 Det var jo litt av poenget.

      Har for øvrig aldri brukt botox, restylane etc.

      God klem <3

    4. Anonym: Og forresten, du kan umulig ha det så greit når du bruker så mye tid til å bla til gamle innlegg på bloggen min for å kommentere surmaga dritt. Håper du får en veldig fin jul og at du har mennesker rundt deg som tar godt vare på deg <3

    5. A: Hei A!

      Så koselig <3 Takk for fine ord!

      Har aldri opplevd at barna har spydd (bank i bordet) så det kan jeg dessverre ikke svare på! Jeg ville nok uansett kontaktet legekontor (evt legevakt om det skjer igjen nå i helgen) bare for å høre hva de sier. Ha en fin lørdagskveld!

    6. Skikkelig bra at du er ærlig om ting! Har lest bloggen din lenge nå, og jeg synes det er så hyggelig å følge med 🙂 Du skriver bra, og framstiller livet sånn som det er, det liker jeg. Jeg har skjønt at ting er vanskelig og tøft for deg nå, og jeg synes det er så bra at du forteller om det på bloggen! Også vil jeg bare minne deg på, at du ikke må ha dårlig samvittighet for leserne dine, hvis det er perioder du ikke får blogget så mye. Vi leser fordi vi synes det er hyggelig, og vi forstår at det ikke alltid kan være et nytt innlegg hver gang vi sjekker. Jeg vil ihvertfall mye heller at du skal ha tid til å slappe av når du kan, enn å forte deg å oppdatere for å ikke ha dårlig samvittighet for oss. God lørdags kveld! Hilsen Eirin, 21 år

    7. Hei, Håper det snart vil gå bedre for dere. Står respekt av å kunne si at alle forhold går opp og ned. Det er jo helt naturlig for oss alle, men mange bloggere viser ikke denne siden
      Ta vare på hverandre 😊
      God helg til deg og din flotte familie😊

    8. Håper det snart går bedre for dere <3
      Dere er utrulig tøffe som er så unge, har to barn en som er året å en som nylig er kommet til denne store verden ( med kolikk) <3
      Men dere er også så utrulig flinke foreldre, bare det jeg fikk sett av dere på ''kjære mamma'' og det jeg leser/ser på bloggen!
      Dere skal vite at dere er helt utrulig, å når ting går nedover så kommer det alltids en vei som går opp over 🙂
      Ha en kjempe fin helg å kos dere så utrulig mye sammen i helgen <3

    9. Du får ta det som et kompliment at anonym mener det ser ut som om du har tatt botox. Det er jo noe folk gjør for å se bedre ut 🤗

    10. Kjære fine familien.
      At det er tøffe tider nå er virkelig ikke rart. To små barn med helt forskjellige behov som skal fylles umiddelbart og med mini med kolikk i tillegg. Jeg har selv to små nå og har virkelig vært helt utslitt siden sistemann kom for fire mnd siden. MEN det har allerede begynt å bli bedre. Han har begynt å legge seg tidligere på kveldene så vi får litt kjærestetid igjen og det hjelper. En annen ting som har hjulpet meg veldig de siste mnd er å gi litt mer f i hvordan det ser ut rundt meg. Jeg holder det relativt ryddig,men det trenger ikke være striglet. Det viktigste er å hvile når minste hviler for å makte våkentiden og ha overskudd til størstemann. Det er tøft for forholdet med to tette små, men hold så inderlig sammen for det blir enklere veldig snart allerede. Dette fikser dere så flotte og oppegående som dere er. Jeg heier virkelig på dere. Stor klem 🙂

    11. ÅÅ jeg trenger råååd! Jeg går på p pillen cerazette, og i det siste har jeg bare hatt utrolig mye å tenke på og jeg har vært litt dårlig på å ta pillen riktig, det vil si at jeg noen ganger har glemt den men tatt den innenfor 12 timers rommet, og sånn som nå nettopp glemte jeg å ta den og tok den på den 11 timen før jeg er for sen. Tror du det er stor sjangs for at jeg er gravid da ? Jeg hadde det igår så jeg er veldig idiot som glemte å ta den før absolutt siste tiden som var “trygg”!!

    12. Anonym: Om du er gravid kommer helt an på når du har eggløsning – men jeg ville absolutt tatt en test. Det er alltids en sjanse for å ha blitt gravid om man ikke har brukt prevensjon eller om man har glemt eller slurvet litt. Eller om man bare har hatt sex i det hele tatt, egentlig.

      Mener og huske at man tidligst kan ta test 10-14 dager etter samleie for å være mest mulig trygg på at du får riktig resultat. (Det er jo da man vanligvis venter mensen, men jeg hadde ikke mensen når jeg gikk på cerazette så jeg vet ikke med deg – i så fall vil mensen utebli)
      Noen får en eventuell positiv test tidligere enn det også, men økningen av svangerskapshormonet HCG (som slår ut og viser seg i form av positiv test) øker for hver dag som går om man er gravid.

      Lykke til. Håper testen viser det resultatet du ønsker – uansett om det er negativ eller positiv. Og ta for all del kontakt med legen din om du skulle ha noen spørsmål rundt testing!

      Klem:-)

    13. Flott du er ærlig om ting jessica, flere burde lært av deg, mange som tror man har det så perfekt,men sannheten er en annen <3.
      Jeg er stor fan av deg <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg