BARNA MINE VIL ALLTID KOMME FØRST..

God ettermiddag!

Her har vi vært hjemme alle fire i dag. Leo er ikke helt i slaget og ble hjemme fra barnehagen. Nå har Leo gått i barnehagen i ca 4 måneder, og han er syk så ofte. Kjenner at jeg gleder meg fryktelig mye til det første året i barnehagen er omme, slik at han faktisk kan være frisk sammenhengende i mer enn 2 uker før han blir syk igjen. Haha! Og kjenner at jeg gruer meg til hvor mye syk Noah kommer til å være det første året i barnehagen han også. Forhåpentligvis blir han ikke like mye syk som storebroren sin, får vi håpe!

Det har i hvert fall resultert i at vi har hatt en koselig innedag. Sett bort i fra når Noah og jeg var en tur på helsestasjonen i dag tidlig. Han er blitt over 6,5 kg tung nå, så han vokser i rekordfart – selv om det er en mager trøst når han gråter så mye.


Leo fant igjen pepperkake-pysjen sin i formiddag og selv om den er i størrelse ett år var han HELT bestemt: Den skulle han ha på seg! Han er rimelig sta av seg, lurer på hvor han har det fra.. Kremt. Haha. Så da ble han sittende å spise pepperkaker i pepperkakerpysjen sin. Skjønningen!

Siden det ikke er snø ute og vi heller ikke har fått opp masse julepynt her hjemme enda, føles det ikke helt ut som desember. Og det føles hvert fall ikke ut som at det snart er jul! Men det kommer vel etter hvert. Vi skal ut for å kjøpe juletre neste uke og jeg gleder meg veldig mye til å få det opp i stuen vår, og ikke minst å ta med barna for å pynte det. Det er faktisk over tre meter under taket inne her, så vi må vel ha et rimelig stort juletre også – når vi først skal ha et!

I dag trenger Leo ekstra mye pleie og trøst, så vi snakkes igjen når jeg har tid! Jeg prøver så godt jeg kan å oppdatere dere flere ganger daglig, men noen dager ser jeg at det ikke er mulig å få til. Dessuten kommer barna mine alltid først, og det vil de alltid gjøre. Jeg regner med at det vil bli lettere når minstemann vokser til litt, og når han blir kvitt kolikken. Komme oss litt skikkelig til hektene igjen.. Det skal bli deilig det, dere! 

Håper dere har hatt en fin dag ♥

9 kommentarer
    1. Hei! Anbefaler å se programmet “vårt land” og episoden der de tar opp barnehagestart for små barn. De må faktisk helt til wien for å finne forskning på hvordan barna reagerer. Stressnivået dems etter barnehagestart er like høyt som oss voksne når vi prøver noe nytt å skremmende. Det som er med oss voksne er at dettegår ned til normalen etter ett par dager. Mens med de små varer det i flere mnd! Dette påvirker jo immunforsvaret som da gjør dem syke så mye. Dette er IKKE ment som kritikk for at dere valgte bhg til han denne høsten. Men bare til info for jeg har erfaring med at flere mødre under 23 (er selv det), er uvitende om akkurat dette.

    2. Barn nummer to er ofte utsatt for flere av sykdommene før barnehagestart pga storebror og er derfor mindre syke enn førstemann. 🙂

    3. Fine bilder! Men nå jeg er trist eller lei meg går jeg nesten alltid inn på din blogg for da blir jeg nesten alltid blid i gjen!<3 (selv om det er ett trist o.s.v. innlegg, rart:)

    4. til Anette sin kommentar over her:
      Er usikker på om du mente barnehagen var noe som burde unngås pga. høye stressnivåer hos de små. Naturligvis er det jo første gang nesten de er i denne typen miljø uten mamma eller pappa? Jeg er uansett bombesikker på at å sende kidsa i barnehagen når de er relativt små er ganske lurt – de får lært så mye, og sosialiseringen er gull verdt selv om immunsystemet må styrkes opp litt på vegen;)

    5. Mente ikke d burde unngås nei. Men tenkte å dele info om muligens hvorfor han har vært så mye syk:) jeg mener nå tilknytning til de nærmeste kommer før sosialisering (som mye forsking viser/forklarer og pedagoger sier) da de har over 80 år på å sosialisere seg på resten av livet. Men det er vel en helt annen sak og diskusjon som ikke er nødvendig å ta her? Man kan mene forskjellig selvsagt men jeg liker å ha fakta på bordet før jeg mener:)

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg