ALENEMAMMA FOR EN DAG

FOR en dag! 

Min første dag alene med begge barna. Fredrik var ute av dørene klokken åtte, og var tilbake fra jobb klokken 18:15 i dag. Vi har uten tvil hatt en koselig dag, men jeg merker at det definitivt er en forskjell på det å ha ett barn, og det å ha to. Det merker vi nok ikke i like stor grad når både Fredrik og jeg er hjemme, for da kan vi jo fordele litt. Men jeg har absolutt merket det i dag når jeg har vært alenemamma for en dag. Haha!

 Leo er godt inne i 2-års trassen og legger seg ned på gulvet og hyler fordi han ikke får gnage på sofaen. Når han omsider glemmer det og oppdager at han har leker han kan leke med, kommer han etter hvert bort til meg og vil se på en barnesang på mobilen min på youtube. Jeg sier at han kan få lov til å se en video, men bare èn. Når jeg spør han hvilken han vil se, sier han “den!” og når jeg ikke skjønner hvilken “den” er, så er det ikke så greit for Leo det heller, og det ender med litt hyling på gulvet det også. Uff, haha! Det er ikke alltid like lett å være mammaen til en trassig toåring, men det er ikke så lett å være snart 2 år gammel heller, og det å ikke klare å uttrykke seg helt som man selv vil ♥


Dagens antrekk for Leo ♥
Dagens antrekk for Noah ♥

Vi har selvfølgelig også hatt mange fine stunder i dag, og gjett om det var noen som var glade for å se pappaen sin igjen når han omsider kom hjem! Hehe. Alltid så koselig det – å se Leo løpe i armene til Fredrik når han kommer inn dørene her hjemme!

Dagene går helt i surr for meg nå rett etter ferien, men jeg gleder meg til alt kommer i rutine igjen. Det er 20-års dagen til Fredrik allerede på torsdagen, og det blir nok denne ukens høydepunkt. Herregud, som årene flyr. Jeg møtte Fredrik for første gang når han var 16! Dere skulle bare visst hvor mye han har forandret seg siden den gang!

Håper dere har hatt en fin mandag ♥ klem!

25 kommentarer
    1. Herligt, “gnage på sofaen”, gjett om jeg lo😁
      Min, som er like gammel, driver å sleiker på sofaen, vet ikke hva som er best eller verst😉
      Noen ganger, må vi bare riste på hodet og le😁
      Ha en fin kveld!

    2. Så utrolig flink du er, Jessica! Leo og Noah er utrolig heldige som har en så flink og oppegående mamma(og pappa). Stå på! Dere må være den fineste familien jeg vet❤️

    3. Utrolig at en av landets største bloggere alltid gjør feil på da og når. Det er kanskje ikke så big del for mange, men dette er tross alt en jobb!

    4. hvordan er det med ung mor og nav? får man noe støtte? Jeg leter etter leiligheter og ser at det aldri ville funket å få en jobb som gravid/kjæresten min få en jobb som betaler den og alle andre behov, får man noe slags støtte ? Lurer ikke på om spesifikt hva du får, mer gennerelt. Har sjekket nav sin side, og googlet men finner ingentning

    5. Sønnene dine er såå nydelige! Elsker håret til Leo. Han høres ut som en skikkelig tullegutt, men jeg ser for meg at han bare smiler hele tiden 😛

    6. Anonym: Det finnes ikke stønader spesielt forbeholdt unge mødre. Der finnes for øvrig overgangsstønad og dobbel barnetrygd om man er aleneforsørger. Er du sammen med barnefar er det nada som jeg vet om i hvert fall. Har man ganske lav inntekt kan man søke etter bostøtte i husbanken, det er vel det eneste jeg har hørt noe om 🙂

      Bare ikke dropp ut av skolen (hvis du har gått skole) for da mister du rett på støtte fra lånekassen. Akkurat det kan du lese mer om på lanekassen.no

      Håper svaret mitt var noe til hjelp! Lykke til 🙂

    7. Er også ung alenemamma til to små. Eldste er også 2år gammel, det er bestandig en utfordring når de små er i trass alderen. Så du er veldig heldig som har en samboer som stiller opp 😊

    8. Ung mor: Herregud, jeg bøyer meg i støvet for deg altså! Du er rå som takler hverdagen din. Er tøft med to små i seg selv, kan umulig være enkelt som alenemamma. Klem

    9. For en vakker familie du har, Jessica! Minsten ligner sånn på mammaen sin at jeg bare må smile! Det er så godt å vite at Noah har det bedre og at det også gjør hverdagen til resten av familien mye lettere. Jeg ønsker dere virkelig alt godt og det er herlig å følge dere 🙂

    10. Litt av en bollesveis på Leo, har du klippet selv? 😅 Ingenting negativt, syns bare det var så søtt

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg