PERSONLIGE SPØRSMÅL OG SVAR

♥ “Jeg synes du virker som en flink mamma og har ikke noe i mot deg. Men hvorfor hadde du det så travelt med å få barn? Hvorfor hadde du så hastverk at du bare måtte bli gravid to ganger før du i det hele tatt ble myndig?”

– For meg har det ikke handlet om å ha det travelt eller å ha hastverk med å få barn. Det handler om at når man er først er blitt gravid, får man aldri muligheten til å få barnet tilbake dersom man velger det vekk. Det er jo ikke akkurat noen hemmelighet. Du kan ikke få det samme barnet tilbake, men du kan få et nytt.

Første gangen jeg ble gravid og bestemte meg for å beholde fikk jeg høre at «Jeg kunne jo ta abort nå, og vente noen år for å få et nytt barn senere» Men det var jo ikke et annet barn jeg ville ha når jeg hadde bestemt meg for å beholde. Jeg ville ha den lille celleklumpen som lå i magen min akkurat da og som gjorde at graviditetstesten slo ut positivt. Å prøve å fortelle meg selv at jeg kunne få andre barn i fremtiden hjalp ikke meg det spor. Jeg kunne ikke fått det samme om jeg hadde ventet noen år. Barnet i magen venter nemlig ikke. Og det var jo barnet i magen jeg ville ha, ikke et fremtidig barn som ikke en gang eksisterte.


♥ “Har du en privat instagramkonto? Kan jeg i så fall følge den?”

– Jeg har en privat instagramkonto ja. Den har ikke noe med bloggen å gjøre, og er kun for venner/bekjente. Tror jeg har i underkant av 180 følgere der, så den kommer til å forbli privat. Dere må for øvrig gjerne følge meg på @mammasom16 på Instagram. Skal bli flinkere til å oppdatere der fremover!


♥” Jeg synes du er så pen, sånn naturlig pen! Kan du svare ærlig på om du har operert noe på kroppen din etter du ble mamma? Føler du har unngått det spørsmålet litt! Jeg blir ikke overrasket eller skuffet om du har det, siden nesten alle på topplista har gjort det.”

– Tusen takk! Jeg har ikke lagt meg under kniven og har heller ikke tatt fillers som botox og lignende. Ikke før jeg ble mamma, og ikke etter jeg ble mamma heller 🙂 Jeg føler meg nesten unormal i bloggverden som ikke har gjort noen endringer på kroppen eller utseendet mitt. Jeg har selvfølgelig kjent på presset, men jeg har hittil klart å holde meg unna.

Jeg tror ikke at man blir lykkelig av å legge seg under kniven, eller av botox og større lepper. Som jeg skrev i et blogginnlegg til dere i mai “Skjønnhetsoperasjoner og fornektelse får bare tatt deg så langt – Til slutt sitter du igjen med deg selv, og liker du ikke deg selv, så kommer ikke all verdens med plastiske operasjoner til å forandre på det. Jeg skal for øvrig ikke komme med noen moral-preken om hvem som er gode forbilder og ikke, for det å være et godt forbilde handler ikke om valgene du tar og hvordan de ser ut for andre – men hvorfor du tar dem.”

♥ “Du må ikke svare på dette altså, men hva slags prevensjon har du tenkt til å begynne på?”

– Det blir litt intimt synes jeg. Haha! Har i tillegg familie og svigerfamilie som av og til leser på bloggen min, så tenker jeg lar være å svare på akkurat dette. Men jeg skal gjøre det jeg kan for å ikke bli gravid igjen akkurat nå. 

.Håper du har en fin helg med dine! Nyt resten av lørdagskvelden, vi snakkes igjen ♥

7 kommentarer
    1. Så koselig med spørsmålsrunde! Og du er virkelig vakker! (Og enda vakkrere inni deg<3 Elsker bloggen din, og så fine bilder:)

    2. Gode svar 🙂 Men kan ikke skjønne at det er så mye mer intimt for familie&svigers å lese om du hadde svart p-piller/p-stav/spiral eller hva, når det uansett er åpenbart at dere er seksuelt aktive…? Hehe 😉 Ha en fin søndag!

    3. Du er veldig pen, så du kan slutte å redigere ansiktet ditt så mye.. Skjønner det er lett for å måtte gjøre det, men man ser det godt :/ No hard feelings!

    4. Anonym: Hei anonym! Redigerer ikke ansiktet mitt, vet ikke engang hvordan man gjør det 🙂 På dette bildet er det kun lagt på filter! Er for øvrig VELDIG glad i filter 🙂

      Vet ikke helt om jeg skal ta det som et kompliment eller ikke at du synes det ser redigert ut, haha! Har gått hardt ut tidligere og sagt at leserne mine alltid kan stole på at jeg ikke redigerer meg eller bilder av kroppen min. Det kan du med andre ord stole på at jeg ikke gjør!

      Klem

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg