DET BLIR ALDRI DET SAMME UTEN HAN!

Det er fredag kveld. Leo er på overnattingsbesøk hos farmoren sin, så det er bare oss tre. Noah lager babylyder under babygymmen sin som ligger ved siden av sofaen vi befinner oss i. Vi spiser god mat og tven står på bakgrunnen. Endelig er det helg! 

Men det er liksom noe som mangler.

Jeg ser på Fredrik som sitter i andre enden av sofaen. “Nå pleier Leo å stjele en tacolefse av meg før han stikker av med den og ler” sier jeg. “Haha, ja, og så ender det opp med at hele stuegulvet er dekket av små biter av tacolefser” ler han. 


Litt senere får jeg samme følelsen igjen. Det er fortsatt tidlig kveld og vi skal snart i gang med å lete etter en film å se, først skal jeg bare leke med Noah. I mellomtiden rydder Fredrik på kjøkkenet. Jeg hører at han vasker og rydder i bakgrunnen mens jeg sitter ute i stuen med Noah foran meg. Noah kikker opp på meg med de store øynene sine. Han smiler så bredt! Tenk at han har ligget i magen min, tenker jeg. Han er så fin! Noah smiler og viser tydelige tegn til at han koser seg, og etter noen få minutter kommer Fredrik ut på stuen til oss. “Nå pleier Leo å sette seg ned på gulvet ved siden av meg for å kose og stryke på lillebroren sin” sier jeg til Fredrik før jeg smiler. Han smiler tilbake.


Vi hadde sett film i fred, vi hadde spist i fred, vi hadde fått dusjet i fred, og nå skulle vi snart sove. Det var uvant, og jeg følte hele tiden at det var noe som manglet. Jeg lå i sengen i mørket, og det var så stille i leiligheten. Helt rart stille. Vanligvis ville jeg tenkt at Leo var i gang med å gjøre ting han vet han ikke få lov til, siden det var så stille. Men Leo var jo ikke der.

“Jeg savner han” sier Fredrik.

“Jeg også. Jeg gleder meg til han kommer hjem igjen!”

Og hjem kom han! I dag tidlig kom han kom springende inn på soverommet hvor Noah og jeg lå og sov hvorpå han roper “Heeei!” sammen med det blideste lille ansiktet i hele verden. Og det er like godt å få han hjem hver gang, for det blir aldri det samme uten han ♥

7 kommentarer
    1. Så bra at du klarer å ta til deg “hjelp”, og ha Leo hos farmor en natt, så dere får litt pause! Selv om dere selvfølgelig savner han og det er uvant, så gjør det sikkert veldig godt for dere. 🙂 Og sikkert veldig gøy for Leo å få alenetid med farmoren sin også! <3 God klem til deg!
      En liten feil i det siste avsnittet, tror ikke du mente det skulle stå "kom"to ganger i andre setningen? 🙂

    2. Hurra meg rundt for kjærestetid, soving i senga og dusjing i fred! Dere er flinke som tar til dere avlastning! Husk dere har ingenting å bevise for omverdenen lenger, for et hvert oppegående menneske ser dere ønsker det beste for barna deres! Å sette de bort føles mer riktig om noen få ganger 🙂 mange klemmer til dere <3

    3. å så herlig <3. men dere må jo nyte hverandre også av og til,men forstår dere savner han, min er også borte av og til og blir nesten gal:) men elsker også fritiden min,er jo alene med ansvaret

    4. <3 Vil tro savnet var stort. Har vært borte fra min eldstegutt på 3 år 3 netter totalt. Og savnet var enormt alle gangene, selv om det var godt å få alenetid med mannen min. Er jo vinn vinn hvis barna er hos mennesker de stoler på og trives sammen med, men steget er ofte stort når det gjelder å be om barnevakt, særlig med overnatting inni bildet. :)

    5. Er jeg den eneste som ikke savner ungen når hun bare er en natt borte? Jeg lovpriser det så høyt og syns det er HELT fantastisk og være alene 😂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg