NÅ ER DET NOK!

Da Fredrik kom hjem fra jobb i dag ble han helt sjokkert da han så hva som møtte han. Jeg tror ikke helt at han trodde at jeg hadde det i meg, men nå er det rett og slett nok for min del!

Det er jo riktig nok mye dere ikke ser når jeg kun deler noen få prosent av hva vi har gjort samme dag her på bloggen. Noen ganger skriver jeg jo heller ikke om hva vi har gjort samme dag, men andre ting. Jeg skal komme med en innrømmelse: Helt siden jeg fikk Noah har jeg hatt et så enormt behov for godteri at det nesten ikke skulle ha vært mulig. Tidligere, før graviditetene, kunne jeg kun spise et par ruter med sjokolade før jeg ble kvalm og ikke taklet tanken på mer – nå er det seriøst ikke grenser. Jeg kan spise to sjokoladeplater på egenhånd og likevel ha lyst på mer… Det er faktisk helt vilt.

Så nå har jeg sagt stopp til Fredrik. Jeg nekter å kjøpe mer godteri, brus og sjokolade. Ikke mer sukker, og ikke mer drittmat. Det er stopp på alt usunt her nå, og jeg skal starte helt på nytt. Jeg er så lei! Ikke noe i helgene heller, for jeg merker at om jeg tillater meg litt, så blir det veldig lett å tillate seg mer når det er hverdag igjen også. Jeg har allerede trent i noen uker, men visste ikke helt om jeg skulle skrive om det på bloggen eller ikke. Jeg vil ikke skape noe press på andre nybakte mødre. Men denne uken blir jo Noah 4 måneder gammel og jeg har ligget på sofaen og spist sjokolade i litt for mange måneder nå. Haha!

Kroppen min har egentlig aldri fått ordentlig tid til å hente seg inn igjen etter svangerskapene. Nå mener jeg ikke på utsiden, men mer på innsiden. Det sies at det tar ett år før kroppen får hentet seg ordentlig inn igjen etter et svangerskap. Siden jeg ble gravid da Leo var rundt 9 måneder, fikk kroppen min aldri hentet meg inn igjen før det var en ny baby på vei. Jeg har mangel på så mange vitaminer atte hjelp, og jeg har følt meg så mye sliten og uopplagt på grunn av alt sammen de siste ukene. Nå har jeg heldigvis såpass mye motivasjon at jeg skal sette en stopper for det, og endelig komme meg tilbake til gode vaner og trening.

Fredrik trodde jeg spøkte med ham da jeg fortalte alt sammen, og han tenker nok at jeg kommer til å spise masse dritt allerede til helgen igjen, men gjett om han skal få merke at jeg mener det. Jeg er i grunn veldig viljesterk, jeg vet at jeg kommer til å klare å holde meg unna, og det er så utrolig godt å være i gang!

Håper dere har hatt en fin mandag ♥

12 kommentarer
    1. Hei!
      Jeg prøver igjen 😊
      Kunne du ha skrevet noe om amming vs. flasking? Hva som kan sees på som fordeler når man får til ammingen, og hvilke fordeler man kan ha om man blir nødt til (eller velger selv) å ty til flaske..
      Lurte også på om vi kan få se hvordan takkekortene etter dåpen blir seende ut, og hvordan Leo sine så ut! Trenger litt inspo fra en kreativ sjel 🙂

    2. Haha hadde det akkurat samme her. Spiste lite sjokolade før, etter fødsel spiste jeg 250g plate helt selv på en kveld. Men nu har lille blitt seks mnd og plutselig gikk det opp for meg at nå er det stopp, kan ikke holde på sånn her 😀

    3. så bra :). må kose seg av og til ,men tar sjelden brus og litt kaker og sånt til spesielle andledinger da 🙂

    4. Hvis man er vant til litt usunt og ikke vil ha en drastisk overgang er det kanskje “lurt” å kose seg litt i helgene. Jeg har fått enormt stort sjokoladesug selv. Spiser fort 1/2 plate om dagen og jeg spiser ofte og regelmessig for å holde blodsukkeret stabilt og spiser frukt for å dempe søtsuget, men jeg føler at jeg må ha sjokolade uansett hva! Helsesøster mener det er kroppen som trenger ekstra energi pga. ammingen og at jeg skal unne meg litt, men ikke enorme mengder. Merker også at jeg har mer søthunger de dagene jeg er ekstra trøtt, fordi kroppen vil ha rask energi, logisk nok. Må nok ta meg sammen snart, for når det blir stopp på ammingen er jeg redd jeg kommer til å gå opp en del i vekt. 😛 Håper du greier å kutte det usunne og at din kjære støtter deg og ikke sitter og spiser junk når du prøver å la være 😉

    5. Så flink du er da 🙂 Jeg har også begynt å trene litt og prøver så godt som overhode mulig å la være å spise så mye snop, men går nok litt dårlig på der,haha. Men kommer seg nok snart får jeg håpe.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg