ALENE IGJEN!

Hei alle sammen!


Nå har endelig Noah sovnet. Jeg sier “endelig” fordi jeg virkelig har slitt med å få han til å sove i dag. Han er en stor gutt nå, og som jeg har nevnt i korte trekk i et blogginnlegg for ikke så lenge siden, så begynner han å få tenner nå. Derfor er det litt trøblete å få han til å sove om dagen (Les: natten) for han blir fort litt sutrete. Ikke så rart det, stakkars lille gutten min. Det at han ikke sovnet før nå, er naturligvis grunnen til en litt sen oppdatering. Barna kommer selvfølgelig alltid først, men vanligvis er jeg ganske flink til å planlegge og har gjerne et ganske ferdig blogginnlegg som jeg har skrevet ferdig på forhånd som jeg kan publisere. Det hadde jeg ikke denne gangen, gitt! 

Vi har vært alene igjen i dag, faktisk helt frem til nå nylig. Nå begynner jeg egentlig å bli vant til å være alene med begge barna, og det går veldig fint. Det er travelt, og noen dager er definitivt mer hektiske enn andre, men sånn er det jo. I starten synes jeg tanken på å skulle være alene med begge i mange timer var litt skummel, det er jo tross alt dobbelt så mye som et barn! Men det er en vanesak, og nå synes jeg ikke nødvendigvis det å ha de alene må være så stressende som hva jeg kanskje synes i starten. Men jeg merker godt hvis noen passer Leo, når Fredrik også er hjemme – for da føler jeg nesten at vi ikke har noe å gjøre med «bare» ett barn. Haha!

I dag har jeg for øvrig kun vært alene hele dagen med minstemann, og vi har som dere sikkert har skjønt storkost oss. Tross tenner på vei og at det utvilsomt har vært en lang dag da Noah bestemte seg for at det var morgen ganske tidlig i dag. Han sprer så mye glede, og jeg kunne ikke ha fått en bedre start på helgen. Jeg ønsker dere alle en riktig fin helg! 

9 kommentarer
    1. Så herlig bilde av Noah, han begynner å bli stor nå! Håper dere får en fantastisk fin helg sammen <3 Klem

    2. Vet at dette er en mammablogg, men det virker som du KUN er mamma. Jeg har en sønn, men savner “meg selv”. Jeg kunne aldri tenke meg å bli bare en mamma selv om jeg har et barn, selv om jeg elsker han over alt. Kjeder du deg ikke eller føler at noe mangler i livet ditt, sett bort fra barn ? Er du aldri på besøk hos en venninne eller har litt frihet ?

    3. Nina: Jeg vet ikke om du leser bloggen min fast, men dagen før i går skrev jeg i et blogginnlegg at jeg tenke å åpne meg mer fremover, og skrive om litt andre ting, i og med at jeg ikke er mammarollen. Selv om det er en veldig stor del av livet mitt akkurat nå.

      Jeg savner ikke frihet. Minstemann trenger meg veldig akkurat nå, og dermed kan jeg heller få mer tid med venninner, samt mer frihet etter hvert når han ikke er så avhengig av meg. Dette har venninnene mine full forståelse for. De kommer gjerne hit selv om jeg har barna, eventuelt etter barna har sovnet, eller så drar jeg til dem med barna.

      Føler overhodet ikke at noe mangler, jeg har virkelig alt jeg trenger. Jeg har flere gode venninner, men det er ikke alle som vil på bloggen. Hele livet mitt kommer jo ikke på bloggen, men du har rett i at jeg har veldig lite tid til meg selv nå som Noah er baby. Det stresser jeg ikke med, det kommer en tid hvor jeg får mer tid til meg selv.

      Jeg er jo ikke bare en mamma selv om det er en veldig stor og sentral rolle i livet mitt. Jeg er jo meg også. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg