NOE ALLE FORELDRE BURDE TENKE OVER!

I dag var jeg med minstemann på 6-måneders kontroll, og selv om jeg har gått til helsestasjonen helt siden 2-åringen vår var nyfødt, så oppdaget jeg ikke denne plakaten før nå nylig.


Takk, vår flotte helsestasjon! Dette er så forbanna viktig. Det er virkelig noe vi foreldre burde tenke over og ta til oss! Jeg har fått meg en viktig påminnelse i dag, og tenkte at jeg ikke var den eneste som kunne trengt den.

For denne plakaten traff meg virkelig! Jeg fikk så dårlig samvittighet, og ble egentlig litt flau over gangene jeg har svart på en tekstmelding på helsestasjonen, eller tatt telefonen når jeg skal kle på størstemann i barnehagen før vi skal gå – til tross for at det ikke har skjedd ofte. For jeg vet hvor enkelt det er å tenke at man «bare skal sjekke noe på mobilen», noen sekunder blir plutselig til noen minutter – og så dukker det kanskje opp en melding man føler man må svare på, eller så dukker det opp en telefonsamtale man føler man må ta. Det skjer, men det burde ikke skje. For det skal ikke være sånn, verken på helsestasjonen eller i barnehagen. Barna BØR være i fokus!

4 kommentarer
    1. Helt enig der! Har opplevd det der alt for mange ganger. Legger igjen mobilen i bilen, jeg, hver gang jeg leverer sønnen min i barnehagen 🙂 Så kan jeg heller sjekke det jeg skal skjekke når jeg er alene!

    2. så enig 🙂 er brukes ikke mobilen ,mens lillegutt er våken, kun hvis han har facetime med besteforeldrene eller pappan sin, men bruker den mye ellers, Mobilen er ikke viktig når barnet er våken

    3. Det har du helt rett i. 🙂 Bruker ikke tlf. på helsestasjonen eller når jeg henter/leverer i bhg. Hvis det skulle skje en sjelden gang at jeg tar frem tlf. er det hvis jeg vet at jeg venter en viktig tlf. Men det er uhyre sjelden. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg