JEG ER LIKE NERVØS HVER GANG

Hei alle sammen! Håper dere har en fin torsdag hittil!

Her har dagen gått som vanlig, Noah og jeg har hatt en veldig strevsom dag i dag fordi han ikke har hatt lyst til å ligge for seg selv i det hele tatt, og armene mine er muligens litt slitne etter å ha båret på en baby på over 9 kg i hele dag – men som alltid så løser det meste seg om man er positiv og prøver å gjøre det beste ut av alle situasjoner som oppstår. Han trengte meg nok litt ekstra mye i dag, og jeg kommer alltid til å gjøre det jeg kan for at han er tilfreds og fornøyd. Jeg våknet første gangen til vanlig tid, 06:30 i dag, og Noah var veldig klar for å starte en ny dag. Han er jo bare verdens herligste baby.

Det var noen av dere som lurte på om jeg fortsatt tar graviditetstester titt og ofte, og det gjør jeg hver måned nå uten unntak. Er jo blitt helt paranoid av å bli gravid to ganger så tett, så jeg er fortsatt rimelig skrekken og livredd for at den testen skal lyse positiv – selv om jeg vet at det er umulig nå ved mindre jeg plutselig skulle blitt jomfru Maria.

Nei da, haha! Men jeg tar faktisk fortsatt tester hver måned altså, noen ganger flere ganger hver måned selv om jeg VET at det er unødvendig når det ikke er en eneste sjanse for at jeg er blitt gravid. Det er blitt en helt latterlig irrasjonell frykt for meg! Jeg kan gjerne spøke rundt det, mamma gjør også det stadig vekk når jeg prater med henne i telefonen. Jeg snakker med mamma hver eneste dag i telefonen eller på Facetime med barna, og når hun ser at barna er høy og lavt, eller om jeg en dag skulle finne på å være litt sliten og ha sovet minimalt de seneste nettene, så spør hun gjerne “Ja, Jessica, når kommer tredjemann da?” eller “Var det til vinteren igjen du skulle få enda en?” Haha. For det i seg selv, at jeg blir gravid så lett – er jo faktisk som å få enveisbillett til paranoid-land, men jeg må innrømme at jeg ler litt når de rundt meg spøker med det. Det å være så redd en liten test er jo egentlig litt morsomt i seg selv, men dere vet jo hvorfor jeg er redd. Fordi jeg vet hvor innmari mye de to strekene innebærer. 

Jeg gleder meg faktisk skikkelig til å gå sommeren i møte uten gravidmage, og det skal faktisk bli litt deilig kjenner jeg! Nå skal jeg få tilbrakt litt tid med de barna jeg allerede har, og glede meg over at det er helg allerede i morgen. Ønsker dere en fin kveld videre!

20 kommentarer
    1. men du blir jo ikke noe mindre gravid av å ta test? Hvorfor ikke bare kjenne på kroppen om du får symptomer som de fleste andre gjør? Hva hjelper det å teste hver mnd? Du finner fort ut om du er gravid, eller du finner ut iallefall.

    2. Men hvorfor tar du graviditetstest når du ikke har sex? Altså, du har jo sagt at du ikke går på prevensjon fordi du ikke trenger å gjøre det, og da regner jeg med at det er fordi dere ikke har sex. Og derfor er det vel mer eller mindre umulig om du ikke skulle være Jomfru Maria som du sier selv…
      Så snodig bare! For hva hjelper det å ta en test OM du skulle være det? Du blir jo ikke noe mindre gravid av å ta en test?? Dette innlegget skjønte jeg ingenting av.

    3. Anbefaler Pstav. Aldri følt meg tryggere etter at jeg tok den 🙂 Gikk på cerazette da var jeg nervøs hele tida. Pstav 110% sikker.

    4. ^Jeg kan skrive under på p-stav! Jeg tok den rett før jeg ble 18, så jeg fikk den til og med gratis. Nå har jeg hatt den i 1,5 år, og kunne ikke vært mer fornøyd. P-stav er vel og det prevasjonsmiddelet som er mest sikkert og som kommer med minst bivirkninger. De eneste bivirkningene jeg har fått er at jeg fikk større pupper og at jeg kun har mensen en gang i halvåret (men dette er jo selvfølgelig inviduelt). Så for dere som er ute etter prevasjonsmiddel: P-stav anbefales på det sterkeste

    5. Anonym: Nei, selvsagt hadde jeg i så fall ikke blitt mindre gravid av å ta test – men da hadde jeg funnet det ut tidligere. Fant det ut uke 9 sist svangerskap, og om jeg først blir gravid vil jeg jo gjerne vite det så fort som mulig.

      Jeg fikk ikke noen symptomer sist gang jeg ble gravid! Ingen. Ikke kvalme, ikke mistet mensen (hadde det jeg tolket som mensen, men som selvsagt i senere tid viste seg å ikke være mensen åpenbart) så tok jeg testen jeg vanligvis hadde tatt hver måned unntatt de siste 3 månedene eller noe, og da var den positiv. Derfor vil jeg følge med, man blir ganske paranoid av å oppleve noe sånt. Men det forventer jeg selvfølgelig ikke at de som ikke har opplevd det selv skjønner <3

    6. Du svarer ikke på om dere har sex eller ikke – vare på hvilke symptomer du hadde/ikke hadde. Som Ruth over her skjønner jeg heller ingenting :p

    7. Anonym: jeg skriver blant annet “Det er blitt en helt latterlig irrasjonell frykt for meg!”

      Har en enorm frykt for det selv om jeg vet det er umulig 🙂

    8. Kan ikkje du starte på prevensjon då? Slik du slepper denne frykta? 🙂 hormonspiral er visst heilt topp og noko som gynekologer anbefaler.

    9. Skjønner ikke helt dette, jeg… Altså: det er ikke mulig at du blir gravid (det tolker jeg som at dere ikke har sex lenger). Samtidig skriver du at OM du er gravid vil du vite det tidlig. Hvorfor? Jeg har forstått det slik at det ikke er aktuelt for deg å ta abort uansett?!
      Er dere ikke to om dette da? Og er det ikke slik at F ikke vil ha flere barn mens du gjerne vil det?

    10. Anonym: Har blitt gravid to ganger tidligere på prevensjon, så frykten blir nok ikke borte av den grunn. Når det er sagt, så hadde jeg selvsagt begynt på prevensjon om jeg var seksuelt aktiv 🙂

      Er nok bare en irrasjonell frykt som ligger dypt i meg nettopp fordi jeg ble gravid på prevensjon to ganger, så man blir helt paranoid. Haha!

      God helg

    11. Vil bare si til de som sier at p-stav er 100% tryggt, det er den ikke. Den er i likhet med all annen prevensjon 99% eller 99,99% trygg. Ingen ting er 100% alt har en feilmargin.

    12. Ble fortsatt ikke klok på dette. Hvis du tror du kan bli gravid uten å ha sex så lider du av alvorlige vrangforestillinger. Helt seriøst..
      Om du og F har sex eller ikke har jo ingen andre noe med, men du har jo selv skrevet at dere ikke har det, og du har også skrevet at du aldri hadde tatt abort om du skulle blir gravid igjen.
      Hva er da poenget med å absolutt skulle få vite det tidlig? Man får jo vite det tidsnok liksom?
      Og hvorfor kaste bort penger på tester når du praktisk talt ikke KAN være gravid????
      Hjelp…

    13. Du virker rett og slett sykelig opptatt av å bli gravid igjen. 80% av innleggene dine handler om fortiden, alt som har vært tøft og vanskelig osv osv.
      Du har to flotte gutter, nyt tiden og se fremover! Skole, utdanning, tror du trenger å fylle livet ditt med nye impulser etterhvert. Du har maaaange år på deg til å få flere barn. Flytt fokuset litt.
      Og nei – det er ikke normalt å ta graviditetstester når man ikke har hatt sex. Bare le, det er jo du som fremstår dum.

    14. Ruth: Du forstår jo ikke hva jeg mener i det hele tatt..? Prøver du å misforstå med vilje? Jeg tror du gjør det, og det er derfor jeg ler og ikke klarer å ta deg helt seriøst når du mener jeg “helt seriøst må lide av alvorlige vrangforestillinger”

      Jeg er så lei av at jeg føler jeg må forklare alt med teskje.

      Jeg regner med at de som har fulgt bloggen min over tid vet at jeg er oppegående og fryktelig langt fra dum 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg