EN VANSKELIG TID..

Hei dere! Nå de siste dagene har jeg vært ganske sliten. Akkurat det føler jeg er et ord som har blitt nevnt her inne en del de siste ukene, kanskje også de to siste månedene, men det er sannheten og sånn er det bare rett og slett. Jeg er og blir heller ikke så lett sliten fysisk, her går det slag i slag og jeg våkner flere ganger om natten på grunn av Noah, som da gjerne ikke vil sove igjen klokken 04:00, eller så våkner begge barna uansett mellom 06-07 om morgenen, og dagene med to barn er alt annet enn late for å si det på den måten. Det er herlig altså, men akkurat nå føler jeg at tre barn hadde vært helt uoverkommelig. Mulig det er vanlig å tenke sånn? Jeg blir heldigvis ikke så sliten fysisk, men heller psykisk. Det er det faktisk en ganske stor forskjell på.

I går sovnet jeg for første gang på sikkert 10 år, på sofaen på kvelden. Fredrik hadde båret meg i seng fordi han ikke ville vekke meg. Jeg pleier å bli kjempestresset fordi jeg ikke har fått ryddet leiligheten, og da spesielt når jeg i går sovnet fra alt jeg skulle ha gjort her hjemme, men akkurat nå får det bare gå.  Leiligheten ser helt bomba ut, så alle dere som lurer på hvordan jeg karer å holde det så ryddig hele tiden: Det er ikke så ryddig hele tiden. Etter vi fikk Noah har jeg virkelig merket en forskjell når det kommer til det å holde helt ryddig her.  Men akkurat nå gir jeg litt faen i det. Rotet går heldigvis ingen steder, i hvert fall ikke til i morgen!

Vel, i morgen drar Fredrik til Liverpool, og jeg til Gjøvik. Neste helg etter det drar jeg også til Gjøvik. Jeg merker at det er godt for meg å komme hjem til familien i en ellers vanskelig tid, og ser frem til de to neste helgene. Vi er begge enige i at vi er kommet dit at vi trenger mer tid fra hverandre, som jeg nevnte i en bisetning dagen før i går. Jeg føler at hver gang jeg virkelig kan tenke og kjenne at jeg ikke kunne hatt det bedre i livet mitt, så dukker det ALLTID opp et eller annet. Akkurat som at noen bare følger med og passer på at du aldri har det for bra. På en måte er det kanskje greit, for da lærer man jo seg å kunne se forbi at livet sjeldent er helt plettfritt, og til å se forbi at det finnes feil og mangler, men at det går bra likevel. Og at man klarer seg. Det tenker jeg er en viktig egenskap å ha for å ha kunne gjøre ting enklere for seg selv i fremtiden. 

Jeg tror de færreste av oss alltid har det helt topp. Det er egentlig ganske skummelt, for man vet virkelig aldri hvordan en person egentlig har det, såfremt man ikke kjenner noen ekstremt godt – og i noen tilfeller – kanskje ikke da en gang. For meg er det en desto større grunn til å være snill og god, for man vet aldri hvor mye det faktisk kan bety for noen.

12 kommentarer
    1. Skriver uten navn, beklager! Men en kjempefin blogg, som var veldig reflektert! Venter nr 2. Og har fått en svangerskapsdepresjon,så kan relatere meg til deg! Nr 1 våkner fremdeles mange ganger ila natta, og hadde kolikk, han er 19 mnd. Er livredd, og føler det er uoverkommelig med en til nå! Derfor skyver jeg graviditeten unna meg… men har termin i august, og det går fort! Får heldigvis hjelp av Jm og psykolog. Men helt riktig som du sier; man vet ikke hvem som sliter! Veldig få tror nok jeg sliter, da jeg utad er veldig glad! Men begynner helt klart bli vanskelig å holde “fasaden” nå! Håper det løser seg for deg! Du er kjempe flink! Vil egentlig ikke si noe om alderen min, da det for meg er så tydelig at du er en mamma, akkurat som meg, uavhengig alder. Men vil du skal vite at man kan få problemer selv om man er 28 år:)

    2. I mangel på bedre ord , fader å imponert jeg er av deg. Du er hva, typ 18 år og så sinnsykt reflektert. Du skriver om oppturer og nedturer samtidig som du skjermer ungene dine. Takk og lov spiller du ikke på sex og nakenhet, lov meg at du aldri blir en slik blogger.
      Jeg tenker helt likt som deg . Har to tette selv og det er en stor glede ogveldig stressende. Det er hardt. Vi er i en dårlig periode om dagen å jeg er utslitt. Heldigvis har den minste startet i bhg åjegvil råde deg til det samme. Noen timer alene på dagen er gull verdt for sjela og forholdet. Vi har heller ingen familie i nærheten.
      Lykke til å takk for ærlige innlegg.

    3. Veldig ærlig og fint innlegg <3 Er ikke bare fryd og gammen og være mamma alltid, men sånn er det <3 Livet går opp og ned, men synes du takler det bra:) Ha en fin helg <3

    4. Det er tydelig at dere sliter, som du også skriver selv, og dere mener fortsatt at å gi seg i terapi var lurt?

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg