TRIST, MEN SANT..

“Er det virkelig over allerede?” Sier jeg for meg selv, mens jeg ser bort på Fredrik. Babytiden! Åh. Det er faktisk i ferd med å være helt over. I dag har nemlig Noah krøpet for aller første gang. Han klarte så vidt å dra den 10 kg’s lille kroppen sin bortover gulvet og det er jo bare så herlig å se. Jeg liker for øvrig å kalle barna babyer frem til de er mellom 1 og 1,5 år – men likevel. Det merkes når de små lenger. Liten, men samtidig stor.

Den tiden hvor han lå på gulvet og bablet og pludret i vei for seg selv, den er helt klart forbi! Når du merker at den lille babyen din trenger deg mer enn det du trenger deg selv. Jeg vet ikke hva det er med de første månedene med ny baby i hus, men bare det å være så viktig for noen at de er helt fortapt uten deg… -Akkurat det er jo ikke direkte det fine ved det da, det fine er å kunne gi barna all tryggheten og all kjærligheten de trenger. Å vite at man er en god forelder. En god mamma. En god pappa. En som den lille vet at alltid er der, og som babyen stoler så mye på at tar godt vare på seg ♥

Den lille babyen din som du vet at elsker deg ubeskrivelig høyt, selv om han eller hun ikke kan si det med ord. Jeg har alltid vært veldig omsorgsfull, så det å være mamma kunne i grunn ikke passet meg bedre.





For å være helt ærlig så synes jeg det er litt vemodig, og når jeg tenker tilbake så syntes jeg det da Leo kom i den alderen også. Det er litt vemodig at Leo ikke vil ha noe hjelp fra meg lenger også i den alderen han er i nå. Trist, men sant! Likevel er det en herlig alder Noah er i ferd med å gå inn i nå også, og jeg tror vi har veldig mange fine måneder foran oss med alt han skal lære seg. Og jeg elsker jo å se at Leo blir så stor, og hvordan han utvikler seg. Men det er noe som skjer når man innser at barna ikke er babyer lenger altså, selv om jeg fortsatt føler Noah er en baby, så er han ikke skikkelig baby-baby. Det er jo så rart når de vokser så mye at man ikke helt klarer å følge med selv!

Jeg har hatt en strålende (bokstavelig talt) solfylt dag med barna i dag! Fredrik har jobbet overtid igjen, og vi er tilbake til hverdagen etter helgen. Som de har kost seg da! Både med hverandre og med meg. En av de store fordelene med å at barna vokser, er jo at de knytter et så herlig søskenbånd seg i mellom! Jeg gleder meg til flere slike dager fremover, men akkurat nå er jeg så sliten og trøtt at jeg vurderer og snart gå og legge meg.. Gleder meg til å oppdatere dere mer i morgen!

26 kommentarer
    1. Ja syns nå det, hadde bare trodd det var noe mere alvorlig enn at du ikke kan kalle din sønn for baby lengre, men var ikke frekt ment selv om det så litt sånn ut Hehe 😂

    2. Jessica, du gløder. Fantastiske flotte bilder av deg. Ønsker å si du gjør en flott jobb som flokkleder for dine. Du framstår så klok, reflektert, moden og trygg. La ingen få dra deg ned, gjør det du brenner for. Det er allikevel du som lykkes tilslutt.
      Masse lykke til fra ei med noen flere år på baken.

    3. Nå synes jeg folk tråkker litt for mye ned på deg for tiden, Jessica.. det har du absolutt ikke fortjent, og desverre har vi disse som bare må kommentere noe stygt for å få seg selv til å føle seg bedre. Liker man ikke det du skriver, er det ikke verre enn å kun krysse ut fanen med bloggen din på og leve videre, men neids kommentere hvor dårlig dette innlegget var er jo en så mye bedre måte å gjøre dette på… på vegne av leserne dine så vil jeg beklage oppførselen til enkelte, det er visse ting som er så frekke at det er på kanten til mobbing- og det er ikke greit! Jeg har selv hatt blogg, og det å klikke seg inn på luken med varsler om kommentarer for å deretter kun se noe stygt var ubehagelig og rett og slett vondt. Jeg forstår deg, Jessica. Du gjør en amazing jobb med de to skjønne ungene dine og jeg beundrer deg stort! Ordentlig forbilde er du!
      Håper dette gjorde kvelden lysere.
      Klem, stå på! Ikke la andre tråkke deg ned, for de er ikke verdt å se deg nede!

    4. Helt enig med Mette over her. Folk begynner å hakke litt vel mye på deg. Jeg synes ikke denne overskriften er hverken clickbait eller dramatisk. Hvis folk er så misfornøyd med hva du publiserer så får de slutte å lese eller starte en blogg selv og publisere det de mener er bra innhold med bilder som ikke viser tegn til hud, kjedelige overskrifter som umulig kan bli clickbait og null grammatikkfeil. Så får vi se da, om de synes det er så enkelt.
      Stå på videre skjønne deg og ha en nydelig dag! <3

    5. Hei 🙂
      Har typ aldri kommentert på blogga, men følte virkeli får å gjøre det akkurat nu. Huske du nevnte for ei god stund tilbake om det å smile me munnen åpen. Du har alltid vært pen, men når du smile me munnen åpen så blir du enda penere! Bildan du har brukt i det siste e så fin, å æ føle det får frem personligheta enda mere☺️ Vær stolt, du e fantastisk pen! Ellers e du ei veldig bra mor å du burde bare se over all dritten du får, du gjør en fantastisk jobb👌🏼

    6. Mette: Dette gjorde absolutt kvelden lysere! Tusen takk for så mange fine ord. Jeg er fortsatt ung og lærer for hver dag, jeg har absolutt gjort noen feiltrinn i det siste men det eneste jeg får gjort med det er å ta det med meg i fremtiden og ikke gjøre samme feil to ganger.

      Jeg setter virkelig stor pris på alle fine ord. Håper du har en herlig kveld videre! Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg