SANNHETEN BAK FASADEN

God kveld dere! 

Som dere helt sikkert har merket, så foretrekker jeg å vise de mer anstendige sidene av barna mine når jeg for eksempel legger ut bilder av dem her eller på Instagram.

Jeg overpynter ikke barna mine, men inntil de selv får bestemme hva de skal ha på seg, så sørger jeg for at de har på seg ordentlige klær som jeg personlig synes er fine. Det tror jeg de fleste mødre velger å gjøre. Når jeg vet hvor mange som kommer til å se bildene de har på seg, så er jeg kanskje ekstra nøye med å ha på dem fine klær, selv om de er nydelige i alle klær de har på seg, så har de som alle andre plagg som er mer pyntet enn andre. Jeg tar kanskje gjerne også på Leo matchende sko med antrekket han skal på ha seg samme dag. Dessuten vet jeg at Leo elsker å pynte seg litt, og for eksempel ha på seg andre sko enn hverdagskoene sine en og annen dag. Hadde det vært opp til han hadde han sikkert gått i penskjorter hver eneste dag i barnehagen. Haha! 

 Noah gulper som babyer flest gjør, og Leo skitner seg til når han leker. Verken Leo eller Noah er en forlengelse av meg selv, de er begge egne individer. Leo er såvisst ingen pyntedukke. Han er som alle andre barn på 2 år!



Grunnen til at de alltid er kledd opp og rene handler ikke om at jeg prøver å rosenmale det å ha små barn. Jeg føler bare ikke at bilder hvor de er skitne og lei seg hører hjemme i offentligheten. Jeg tror virkelig ikke at jeg ville likt at det lå slike bilder av meg ute på Internett, og det i seg selv er jo en stor grunn til å la være. Men jeg har nok ikke tenkt helt over at det er flere av dere lesere som ikke vet hvordan det er å ha små barn, så derfor ville jeg bare skrive til dere at det er mye som skjer bak bloggen som aldri blir lagt ut!

Jeg holder ikke bevisst på med noen fasadebygging kun fordi jeg velger å ikke publisere bilder av barna mine hvor de er skitnet til, har gulpet over hele seg, eller sutrer og trasser. De er akkurat som alle andre barn, men heldigvis er barna mine som oftest veldig blide og fornøyde!

4 kommentarer
    1. Helt enig, er en anderledes tid nå som alt ligger på nett enn da vi var små. Og er jo helt klart anderledes når man driver en stor blogg og bildene når ut til et større publikum. Selv syns jeg det er ganske så sjarmerende når jeg har hentet ungene i barnehagen, og jord og alt mulig sitter som støpt i fjeset pga solkremen funger som lim, det er helt hærlig Hehe.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg