DETTE VAR VELDIG UVENTET!


God kveld!  Vi har vært ute i mange timer i dag, og Fredrik har jobbet overtid igjen. Ferien har hittil vært en del mer stressende enn jeg så for meg på forhånd. 2 barn er jo dobbelt mye som 1! Jeg går jo “bare” hjemme med Noah til vanlig nå, ikke helt vant til nivået og energien til Leo som visst aldri ser ut til å ta slutt. For ikke å snakke om en 2-åring som legger seg ned på bakken på butikken og hylgråter fordi vi må skanne isen før han kan spise den. Haha! Det blir for øvrig masse kvalitetstid, masse tid til å være ute så lenge vi (Les: Barna) orker, og en god treningsøkt ettersom vi går veldig mye om dagen. Gøy at det er hektisk da!

Ble rimelig overrasket over responsen på blogginnlegget jeg postet i går av det jeg anså som en negativ graviditets-test. Jeg fikk masse meldinger på Facebook fra ulike mødre som mente at de hadde fått en lik test da de var tidlig i et nytt svangerskap, og på min privat Facebook-profil fikk jeg også en del kommentarer under linken til blogginnlegget som gikk på det samme. Hadde ikke forventet det i det HELE tatt, så jeg ble sittende med store øyne hele kvelden. Jeg ble mildt sagt litt stresset, men da får vi bare vente noen dager og ta ny test. Jeg vet jo at det egentlig ikke nytter å engste seg, for det kommer vi ingen vei med – men det er jammen meg lettere sagt enn gjort 🙂

Jeg skal i hvert fall prøve å holde tankene på andre steder så lenge. I morgen skal moren til Fredrik, barna og jeg ut til Stavern til en familiepark – det skal bli så koselig! Håper dere har en fin tirsdagskveld, så snakkes vi igjen om ikke så lenge!

13 kommentarer
    1. Får håpe du er gravid da, det er jo det du ønsker. Går jo aldri en uke uten at du skriver noe gravid-relatert. Med alle de prevensjonmetodene som finnes i 2017 så er det overhode ikke er problem å skulle unngå graviditet. Men det er jo den enkleste sak i verden å bli det når det er nettopp det man ønsker. På tide å bestemme seg for hvem du vil være/hva du skal bli snart? Det må være forferdelig tungt for familien deres å leve med dette gravidpjattet konstant. Dere har hatt to store kriser i forholdet deres, og prater allerede om familieforøkelse. Det er mye jobb med barn, og desto eldre de blir desto mer utfordrende blir det. Å sitte som alenemor for tre barn er en stor utfordring. Du kan ikke blogge for alltid. Jeg blir faktisk litt skremt av naiviteten deres. Ikke for å svartmale, men tror du virkelig selv innerst inne at dere kommer til å holde sammen?
      Du har jo så utrolig mange år igjen å få barn på!? Hvis du får “alle” nå i såpass ung alder vil det bli mange mange år du kun kan sitte som tilskuer til at andre på din alder får barn, og du er ferdig for lengst. For jeg mener, hvor mange barn skal man ha da? Var jeg deg så ville jeg slått meg til ro med de to jeg har, skaffet meg skikkelig prevensjon og fått meg en utdannelse! Om forholdet fortsatt er liv laga etter 5-6 år så kan dere jo heller vurdere et nytt “kull” da. Det er små mennesker det er snakk om her, som faktisk fortjener de beste forutsetninger.
      Dette er ikke “hat”, det er velmenende råd og en betraktning. Du er så utrolig ung enda, og jeg forstår ikke helt dine valg og prioriteringer nå. Hvorfor kan du ikke legge dette ønske om flere barn på is? Du skriver om det hver eneste uke, det virker jo nesten sykelig?

    2. Hvorfor setter du ikke inn spiral om du er så redd for og bli gravid igjen??? Eller bruker kondom i tillegg til P-piller eller hva du bruker nå?? Bruker du samme prevensjon nå, som de gangene du ble gravid?? Da er det vel stor sjans for at du kan bli gravid igjen da…. Om det skulle skje kommer dere sikkert dere igjennom det og.. Jeg har en venninne som fikk 4 barn på under 3 ÅR! (Tredje gangen fikk hun tvillinger!! Det var utrolig tøft de første 2 årene, men nå går det bedre. De er nå 7,6 og 5 år gamle!

    3. Kjære vakre vene, anonym. Har du virkelig ikke noe bedre å gjøre med livet ditt enn å sitte å rakke ned på andre mennesker? Fikk du ikke nok kjærlighet av moren din eller faren din så det hjelper å pisse på alle andre? Om jenta vil ha fem barn til og er alenemor har det ingenting med deg å gjøre. Om hun vil brette ut livet sitt i hver eneste detalj skal hun få gjøre det. Om du er så mye flinkere til å ta vare på dine barn så burde du heller bruke tiden din på det? Jeg vet ikke??? Kanskje barneoppdragelse aldri var i din natur. Sorrynotsorry

    4. Anonym: Du er jo helt på bærtur, anonym.

      Jeg håper IKKE jeg er gravid, og det er IKKE det jeg ønsker nå. Jeg vet ikke i hvor mange hundre blogginnlegg jeg har skrevet det samme etter at Noah kom til verden. Jeg har skrevet mye om baby og nytt svangerskap, at jeg ønsker meg en stor familie og så videre, men at jeg ikke ønsker å få en til på en veldig god stund.

      I tillegg har jeg skrevet at jeg først ønsker å få meg en utdannelse og at jeg først og fremst skal tenke på de barna jeg har. Hva har jeg skrevet som har fått deg til å bli så overbevist over om at jeg vil ha flere barn asap? Det kan jeg ikke forstå!

      Dette er tross alt en mammablogg, og jeg har fortsatt en baby på 9 måneder – det er KLART det vil bli en del babysnakk! Både gravid og babysnakk. Liker du ikke snakket om baby og gravid, så si heller i fra da vel? Får jeg tilbakemelding på at flere er lei av å lese om et bestemte tema, da slutter jeg å skrive om det. Å trekke sine egne konklusjoner som ikke stemmer i det hele tatt er jo ingen tjent med?

      Jeg har skaffet meg skikkelig prevensjon, og har fokus nå på å starte på utdannelsen min høsten 2018. Igjen, hva har jeg sagt som har fått deg til å bli så overbevist om noe annet? Og hvorfor har du ikke spurt om dette? Mener du virkelig at mitt største ønske nå er å bli gravid igjen, for tredje gang?

      Det eneste jeg kan tenke meg er at du må ha misforstått hva jeg har skrevet. Senest i gårsdagens blogginnlegg skrev følgende “For selv om jeg ser for meg å få flere barn, så blir det ikke aktuelt å skulle planlegge et nytt på en god stund. ”

      Jeg kan ikke forstå at du ikke har fått med deg alle blogginnleggene hvor jeg har skrevet om dette om du er innom av og til. Jeg har jo understreket alt med utdanning og å vente med flere barn, nøyaktig hva du også skriver, til det kjedsommelige.

      At du ikke tror vi kommer til å vare som et par har du all rett til å tenke nøyaktig hva du vil om. Jeg vet i hvert fall at ingen trodde vi kom til å være sammen nå, for nå har vi snart vært sammen i 4 år. Ingen kan forutse fremtiden, heller ikke jeg – men som alle andre par som er glade i hverandre håper vi da at vi kan holde sammen.

      Jeg er helt enig i det du skriver, spesielt dette med at barn fortjener de beste forutsetninger. Igjen må jeg bare presisere at du skriver nøyaktig hva jeg har skrevet om dette på bloggen min i snart ett år. At utdanning og barna vi har kommer først, og at hvis vi er sammen om noen år frem i tid og vil ha flere barn, så kan vi vurdere det da. Jeg skjønner for øvrig ikke helt hva du mener når du skriver at du ikke forstår mine valg og prioriteringer nå? Hvilke sikter du til? Jeg kan jo nok en gang understreke at jeg på ingen måte ønsker å bli gravid igjen nå, at jeg går på sikker prevensjon, og at jeg håper å vente flere år før det eventuelt skulle skje igjen. Igjen: Jeg har ikke lyst på flere barn nå med en gang 🙂

    5. Det e vel ingen som bi direkte overraska om d kommer en til uplanlagt baby, til tross for bruk av prevensjon..

    6. Anonym: Hva vil du at jeg skal svare til dette egentlig? Hva ville du ha svart, om du hadde vært i mine sko?

      Legene jeg har snakket med har fortalt at det alltids er en sjanse for at jeg kan bli gravid igjen på prevensjon når jeg alt har blitt det to ganger, men hva er alternativet? Hva vil du jeg skal gjøre? droppe prevensjon? Jeg skjønner ikke helt hva du vil med denne kommentaren.

    7. Line
      Hei! Jeg har gjentatte ganger prøvd å sende deg e-mail, og jeg har rett e-mail adresse også… Hadde satt pris på svar av deg. Har sikker prøvd å fått kontakt me deg i 2 mnd nå..
      Kan jeg sende det en annen plass? Det er veldig privat også..

    8. Er enig med anonym. Syns det er utrolig mye gravidprat for tiden. Virker så absolutt som at dette er noe du ønsker. Det er også AKKURAT sånn A.R driver for tiden. Jeg har alltid støtta deg når folk har kritisert deg for å herme etter henne. Men nå syns jeg du blir mer og mer lik henne på bloggingen. Begge skriver såååå mye om at dere vil få nye barn, innlegg om graviditetstester osv.. jeg har lest bloggen siden starten og gitt deg mye tid på å hente deg inn. Men nå syns jeg det bare blir for dumt..

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg