JEG HAR GLEMT Å FORTELLE DERE NOE!

Hei dere! I dag er det onsdag allerede, og jeg kom plutselig på at det er noe jeg helt har glemt å fortelle dere. Fredrik skal nemlig allerede i morgen ta fagprøven! Det har derfor vært noen stressende dager i det siste, mest for Fredrik sin del selvfølgelig. Jeg har måtte ta i et ekstra tak her hjemme, så derfor har det kun vært en bloggoppdatering per dag også. Fredrik er veldig målrettet og føler seg trygg på oppgaven og all kunnskapen han har som han nå skal testes i, men jeg vet også at han er nervøs. Det er jo dette han har jobbet for de siste årene, så det er klart det er viktig og at man kan kjenne på litt nerver. Fredrik har som jeg har snakket om flere ganger til tross for at vi har fått barna og alt som har skjedd de siste årene, klart å gå på skole samtidig og få tatt seg en utdannelse. Fagprøven er siste steg for han nå før utdanningen hans er i boks!

Jeg vet at det aldri hadde vært aktuelt for Fredrik å droppe ut av skolen da jeg ble gravid, men likevel er jeg så utrolig stolt av han og hvor bra han har klart seg! Utdannelsen alene har nok ikke vært det største problemet hans, men i tillegg å være pappa på fulltid til to små barn, et stort ansvar både med barna og her hjemme, som andre på hans alder ikke akkurat har. Ja, hva kan jeg si? Det har ikke alltid vært like lett! Verken for meg eller for Fredrik. Som han sa da han satt og jobbet med den skriftlige delen her om dagen mens han lo: Det er nok ikke alle som sitter og forbereder seg til fagprøven med to barn på fanget. Da måtte jeg le litt jeg også.

Det er noen av dere som har lurt på om han har tenkt på noe videre utdannelse, og han han har faktisk snakket om det – men det blir nok uansett ikke med det første. Nå skal vi først og fremst krysse fingrene for at han består med glans på fagprøven, heie på han og satse på at det går riktig vei i morgen!

Klem

15 kommentarer
    1. Krysser fingrene for at det går veien!
      Har han fått jobb der han har vært lærling?
      Hva planlegger du å søke på neste? Studiespes? Skal du ta noen fag som privatist i år?

    2. Lise: Nei, Fredrik søker etter ny fast jobb nå – det var ikke mulighet for å fortsette der han har vært lærling, men samtidig var det kanskje like greit – siden det er en god kjøretur fra Larvik og han bruker mye tid på å kjære frem og tilbake (med buss) hver dag 🙂

      Jeg tenker å gå studiespes. Om ikke blir det medier og kommunikasjon, da jeg føler j har litt erfaring med det etter å ha jobbet med blogging i over to år nå 🙂 Noen fag som privatist vil jeg prøve på, fikk tips fra dere om dette og må undersøkes. Ha en fin kveld videre<3

    3. Ikke for å virke frekk, men er det egentlig noe poeng å ta utdannelse innen salgsfaget? De fleste (inkl meg selv) får jo salgsjobber gjerne sett med tanke på egenskaper og erfaringer. Det er jo ikke et beskyttet yrke sådan. Eller hva tror du om det?
      Uansett synes jeg jo det er flott han har stått i det, og håper jo at han får et enklere innpass på jobbmarkedet 🙂

    4. Han har vært superflink!! Nei, det er ingen lek å jobbe fullt og samtidig studere med barn, så han fortjener absolutt en stor applaus! Må jo være til inspirasjon for deg også, når han klarer det så gjør du det også!

    5. Til anonym.kl06.05 Med fagbrev i salgsfaget får man høyere lønn enn personer som ikke har denne utdannelsen. Så selvom du som ikke har utdannelse får den samme jobben, har du ikke samme lønn. Et fagbrev som selger er uansett et verdipapir som likestilles med andre fagbrev hvis man skal søke på jobber/skole der fagbrev er et krav (eksempel Norges kreative fagskole) Og bare så du er klar over det er det svært få titler som er beskyttet i Norge. Verken lærer, forsker, rørlegger, elektriker, frisør er en beskyttet tittel. Ja til og med tittelen ”ingeniør” er ikke en beskyttet tittel. Så da regner jeg med du mener det ikke er ”vits” i å ta noen av disse utdannelse heller, siden det kun er yrker som er beskyttet som er viktig for samfunnet? Med fagbrev som salgsarbeider lærer du utrolig mye om salg, service, hvordan man behandler kunder og hva som skal til for at en butikk skal lykkes. Takk og lov for flinke folk som Fredrik som bistår med kunnskap og erfaring når man er ute på noe så dagligdags som en handletur!
      ”Ikke frekt ment” – men håper virkelig ikke du er så nedlatende med kunder som du er i kommentarfeltet til blogggere 😉
      Lykke til med fagprøven Fredrik!
      Hilsen http://Www.nouw.com/Amalieaase og utdannet salgsmedarbeider 🙂

    6. Amalie: Takk for oppklaringen! Er en av de som er best likt, så nedlatende er jeg absolutt ikke, men nysgjerrig som person kanskje? Det må jo være lov å spørre når man ikke vet bedre. God helg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg