NÅ ER DET IKKE LENGE IGJEN!

Nå er det kun i overkant av 2 uker til vi reiser på ferie, så i dag var vi avgårde for å ordne pass til barna. Barnas aller første pass! Vi ble forsikret om at passene kom til å komme i tide før vi skulle reise også, så det var betryggende for mildt sagt ganske bekymrede meg. Haha! Jeg hadde for øvrig ikke fått med meg at vi måtte ha med bilder av barna til passene, så vi måtte ta en liten svipptur innom Tønsberg for å ta bilder av dem på en fotobutikk før vi måtte dra tilbake å ordne det siste med passene hos Politiet igjen. Å bli tatt bilder av er de ganske vant til ettersom jeg tar en del bilder av dem, så det gikk veldig fint og raskt uten noen problemer!

Jeg måtte bare legge ved et bilde hver av barna fra i sommer. Håper de er like blide og fornøyde på turen vi skal på, som hva de har vært i sommer! Jeg gleder meg så til å gjøre den første ferien deres så fin som den kan bli. For nå er det virkelig ikke lenge igjen før vi skal dra, og jeg har blitt litt stresset i det siste over alt jeg må huske på. Jeg har bestilt UV drakt og UV telt til Noah, men badetøy ellers har barna i fleng. Det samme har jeg, siden jeg bare skal finne frem alle de tusen bikiniene jeg kjøpte før jeg fikk barn da jeg shoppet ustanselig. Haha! Jeg har nok godt over 30.. Det er helt vanvittig. Jeg har faktisk ikke gått i bikini hittil i sommer fordi jeg ikke synes det har vært ordentlig strandvær og ordentlig varmt – men det blir det forhåpentligvis i Spania da!

Nå har Fredrik for en liten stund siden kommet inn døren igjen etter å ha jobbet overtid i dag, så nå skal barna ha litt pappatid før det er natta for dem om ikke så alt for lenge. Dere må forresten mer enn gjerne komme med deres beste reisetips med barn i kommentarfeltet! Jeg har fått noen tidligere, men jeg sier absolutt ikke nei takk til flere, det er tross alt min første ordentlige reise med barna. Ha en kjempefin kveld, dere! ♥

10 kommentarer
    1. TIPS ; Jeg tok alltid med leverpostei og baconost til barna da de var på alder med dine 😀 de spiser jo oftere enn oss voksne (hvertfall megselv) så var veldig lettvint å ha noe liggende på hotellet som man kan smøre med seg når man skal ut å de ble akkut sultne. Pluss at det var safe med pålegg jeg visste de likte ✌

    2. Bassengene i syden (klor) kan være bakteriebomber, vær obs på mulige ørebetennelser mot slutten av ferien.
      Vi har ørebarn, så vi kjører forebyggende og tar medisin morgen og kveld for å unngå ørevondt .

    3. Vi reiser hvert år til utlandet med barna, har også med bleier, leverpostei, smøreost og en del plastkopper, glass, og bestikk fra IKEA eller tilsvarende. Da gjør det ikke noe om det går i bakken 😉
      Har og tatt med GEM, om de blir syke og får oppkast/løs mage. Drikker jo en del vann fra bassenget/stranden, og greit å være føre var.. Fås kjøpt på apoteket.

    4. Om Noah spiser grøt burde du ta med hjemmefra, grøten i utlandet kan ofte være tilsatt mer sukker enn den norske siden de har andre regler enn vi har med hva som kan være tilsatt i grøten 🙂 Ellers tenker jeg som andre å ta med bleier og annet de liker veldig godt slik at du er sikker på at de spiser 🙂
      Massse god tur og kos dere masse! Det fortjener du/dere ❤️

    5. Babymat og nok drikke på flyet, en egen liten ryggsekk som de kan ha leker og tegnesaker i. Har du et nettbrett er det gull verdt på flyturen med barne-TV. UV drakt. Myggnetting til vogn så de kan sove ute. Solhatt og solbriller. Nok bleier. Piller mot diare. Nok solkrem. Badebleier

    6. Kos dere masse i syden 🙂 blir sikkert deilig med en uke i varmen før dere kommer hjem til full høst igjen 🙂 nydelige bilder

    7. Mitt beste tips, hvis Leo liker det, er å ta med rosiner på flyturen. Det har reddet mange barn fra å få “dotter” i ørene. La barne sitte å tygge på de fra flyet begynner å gå og fram til det er i lufta. Vet mange mener at rosiner har mye sukker i seg, men heller å få litt sukker enn at barna for dotter. For Noah sin del kan amming eller flaske hjelpe.
      God tur 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg