DETTE IRRITERER VI OSS MEST OVER HOS HVERANDRE

God søndag dere! Håper dere har hatt en strålende helg, det har i hvert fall vi hatt. Jeg fikk sove lenge i dag også, haha! Den fordelingen Fredrik og jeg har hatt med at vi skal bytte på annenhver dag med å sove lenge, har blitt litt skjevt fordelt i det siste. Han er fryktelig snill da, som tar min andel av morgenene også bare fordi han vet at jeg elsker å sove ut. Nå skal det sies at han ikke er like glad i å sove som meg, ettersom han føler at han går glipp av hele dagen om han sover lenge. Det skjønner jeg veldig godt også, men han vet at hvis han skulle trenge å sove litt ekstra en dag så stiller jeg selvfølgelig opp på samme måte som han alltid gjør!

Det er mange lesere som synes det er kjempemorsomt når jeg skriver om forholdet vårt. Om en uke har vi vært sammen i 4 år, og kjent hverandre i 5.. DET er sprøtt, det! I dag tenkte jeg at vi kunne skrive et blogginnlegg sammen, om hva vi irriterer oss over hos hverandre. Tenkte det kunne være morsomt for dere å få et lite innblikk i forholdet vårt på den måten. 

Dette er hva jeg irriterer meg over ved Fredrik:

– Fredrik er generelt bare snill og god. Men en ting som jeg irriterer meg voldsomt over periodevis – er spillingen hans. Fredrik har nemlig, i tillegg til å være sammen med meg, et aldri så lite forhold til sin kjære Playstation. Jeg synes selv at det kan være morsomt å være med å spille noen ganger, men når han bestemmer seg for å spille kjedelige spill på kveldene etter barna er lagt, og han sier at han “bare skal ta èn kamp på FIFA” og det plutselig har gått 2 timer.. Det er ganske irriterende! Spesielt når det er mer spennende å sitte ute i hagen vår og se på at gresset gror, enn å se på.

– En annen ting som kan irritere meg ganske mye, er hans evne til å falle inn i dyp søvn på seriøst 3 nanosekunder. Om kveldene når vi har lagt oss så vil jeg gjerne snakke. Greit nok, jeg snakker ganske mye – men det er koselig å kunne snakke litt på kvelden før vi skal sovne. Dette sier vel og merke Fredrik seg enig i, for han synes egentlig det han også (såfremt han ikke er fryktelig trøtt) Problemet er bare at han sovner. Når jeg har ligget og snakket om noe, og etterhvert også stiller noen spørsmål, så oppdager jeg ofte at han har sovnet mens jeg har snakket til han. Ganske utrolig, og rimelig irriterende når man ligger og venter på svar. Haha..

– “Jeg skal bare..” Denne setningen sier Fredrik ganske mange ganger i løpet av dagen. Han er ganske glemsk, og glemmer gjerne det han egentlig skulle når han var blitt ferdig med det han holdt på med. Hvis det gir mening.

– Og til det siste punktet: Fredrik er ganske (Les: voldsomt) konfliktsky. Dette irriterer meg ganske ofte fordi jeg er rake motsetningen av konfliktsky, og ikke er redd for at vi skal ende opp med å diskutere.

Dette er hva Fredrik irriterer seg over ved meg:

– Hvor kontrollfrik Jessica er! ingenting her i hjemme skal skje uten at Jessica skal ha noe å si på det. Hva jeg gjør, hva Noah gjør, hva Leo gjør. 

– Temperamentet hennes! Ikke rundt barna, men mellom henne og meg kan det smelle ganske godt noen ganger! 

– At Jessica virkelig ALDRI klarer å henge jakka i gangen. Enten ligger den i sofaen, stua, kjøkkenet, i senga osv. Til og med inne på toalettet… Og dette gjelder ikke bare jakka, men også mobiltelefonen, bankkortet, ørepropper, og øreproppene mine siden hu har mistet sine siden hun aldri legger dem tilbake på samme sted, sånn som med jakka, haha. 

–  At vi aldri klarer å bestemme oss for hvilken film vi skal se fredagskvelden. og det ender alltid med at tacoen blir kald. Jessica kan være VELDIG vrang og sta.. Enten så er det filmer jeg vil se, som da så klart ikke hun vil se. Og det hun vil se er ikke jeg alltid så gira på å se. Tydeligvis så er det jævlig vanskelig å finne en film vi begge kan se og det irriterer meg ganske mye.

– Uansett når vi legger oss, så skal Jessica absolutt snakke i hvert fall en time etter sengetid. Det at hun skal snakke i ett kjør om natten er jævlig irriterende.. Jeg er trøtt, vært på jobb, sliten etter dagen og er klar for en god natt søvn. Funker veldig dårlig når du har et åpent leksikon ved siden av deg som skal snakke om alt og ingenting. Om det er politikk, regler, jobb, barna, forskning, kunnskap, skolerelaterte temaer som historie. Klær, SKO! Er det noe rart jeg sovner.. 

Haha, nå håper jeg ikke dere tenker at forholdet vårt er kjipt etter å ha lest dette blogginnlegget. Vi skrev det og lo samtidig, altså! Som jeg elsker kjæresten min, selv om han irriterer meg grenseløst av og til ♥

Ha en fin søndagskveld videre!

Klem

10 kommentarer

Siste innlegg