JEG FØLER MEG FORTSATT SOM DA JEG VAR 16

God ettermiddag alle sammen!

I dag har jeg vært ute på tur med guttene sammen med oldemoren deres, som for øvrig er 64 år gammel og SÅ takknemlig for å få oss på besøk. Hun setter så pris på å få de små, herlige oldebarna sine på besøk og tenk å kunne glede noen så mye bare ved å være tilstede. Det gjør meg lykkelig. Det har nemlig vært planleggingsdag i barnehagen i dag, og Fredrik måtte på jobb i dag, så da passet det så bra å kunne dra ut og finne på noe med de små. Å få med oldemor var helt topp, og barna ble kjempeglade for å se henne igjen.

Da vi var ute på turen vår i stad merket jeg at det virkelig er blitt høst ute, og jeg begynte umiddelbart å se frem til fine høstkvelder i leiligheten vår, koselige tv-programmer, og store strikkegensere. Og kakao med krem. Mengder med kakao, faktisk. Både til Leo, Fredrik og meg. Noah er litt for liten enda og får holde seg til annet drikke en liten stund til.

Nå i det siste har jeg begynt å irritere meg litt over at alderen min på når jeg ble mamma er i bloggnavnet mitt. Altså, det er greit at jeg fortsatt føler meg som da jeg var 16, men enkelte blogglesere som kanskje bare er innom i ny og ne virker til å tro at jeg er 16 år for alltid. Evig ung altså, og det er ikke det at det er det verste noen tror om meg – men det begynner tross alt å bli noen år siden nå! Dette er mitt siste år som tenåring, og på mange måter føler jeg at jeg har levd et voksent liv i flere år allerede, samtidig føler jeg meg fortsatt som da jeg var 16. Jeg står forresten fortsatt for det meste av det jeg skrev på bloggen da jeg var 16, med unntak av et par blogginnlegg jeg virkelig skulle ønske at aldri så dagens lys. Vel vel! Man lærer heldigvis så lenge man lever. Jeg synes for øvrig at jeg var veldig ansvarsfull og moden da jeg var 16, og det står jeg ved enda. (Selv om jeg sikkert får litt slakt for å innrømme det, siden man i følge mange aldri kan være moden før man er 25+)

Nå skal jeg lage hjemmelaget lasagne til guttene mine før jeg er nødt til å kjøpe meg noe energidrikke av noe slag her før jeg stryker med. Haha! Jeg elsker egentlig mandager, men på noen områder merkes at jeg ikke er 16 år lenger 😉 Haha, neida! Ønsker dere en fin mandagskveld ♥

4 kommentarer
    1. Har du oppskrift på den hjemmelagde lasagnen som du kan dele?😊 Har en sønn på 1 år og hadde faktisk lyst til å lage lasagne denne uka! Bruker vanligvis Toro sin, men med tanke på saltinnhold osv vil jeg heller lage en hjemmelaget variant som er bedre for barnet.

    2. Det er rart det der med alder. Jeg føler at når jeg bikket 20 så skjedde det noe. Da jeg ble 18 var det stas å kjøpe egen snus og alkohol, men i en alder av 21 er jeg helt ferdig med fest dager. Det var ikke bare kroppen som ble anderledes i 20 årene, men det skjedde liksom noe mentalt. Jeg begynte å tenke i andre baner og så livet fra et helt annet perspektiv. Både meg og brødrene mine følte det faktisk slik.
      Det skal sies at jeg også alltid har følt meg moden for alderen, men da jeg bikket 20 følte jeg ikke det lenger. Men jeg tror det er fordi jeg jeg lever et helt annet liv enn de fleste 21 åringer.

    3. Jeg har fulgt bloggen din siden du var 16 og tenker ikke så mye på bloggnavnet egentlig. Føler heller du virkelig har vist at du har blitt eldre. Ikke at du var så barnslig i utgangspunktet, men jeg føler virkelig at du er mer sikker på deg selv og hverdagen din. Før var det veldig mange innlegg hvor du forsvarte deg mot enkeltkommentarer og klaget over alt folk synes du var så ung og uerfaren. Mulig du tenker mye på det enda, men jeg synes det er mindre av det på bloggen 🙂 hadde vært interessant å vite hva du hadde kalt bloggen din i dag hvis du kunne velge 😀 elsker mariusgenseren til Leo forresten!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg