GRAVID UTEN Å MERKE DET?

Jeg hadde aldri trodd at det faktisk var mulig å bli gravid uten å merke det! Jeg må innrømme at jeg har sett en del på amerikanske serier som tar for seg dette temaet, og siden det har vært serier har jeg fundert på hvor troverdig det egentlig er – og lurt på om det egentlig går an. Jeg mener, hvordan går det an å ikke legge merke til at barnet sparker, og at man har null plager? Og ikke minst ingen/liten tegn til babymage?

Dette har fascinert meg helt siden før jeg ble gravid for første gang – og det er skremmende at det viser seg at det er mulig! Du skal for øvrig ha ganske flaks/uflaks (alt ettersom hvordan du ser det) om det skjer da. Da jeg gikk gravid med Noah begynte jeg å snakke med en bekjent som ikke fant ut at hun var gravid før hun var 7 måneder på vei. Det er så sprøtt! Enda mer skrudd er det når jeg hører historier om jenter som ikke vet at de er gravide før de føder. Herregud så rart det må være! Ingen tid til å forberede seg mentalt, forberede alt det praktiske, og herrejesus for et sjokk! “Heldigvis” er det vel rimelig sjeldent, men jeg tviler ikke på at det har skjedd selv om det kan være vanskelig å tro når man hører om det for første gang.

Jeg har heldigvis ingenting å bekymre meg for siden jeg er så lav og liten så hadde ikke babyen hadde noen sted å “gjemme seg” i magen min. Jeg leste et sted at det var en stor prosentandel av de som ble gravide uten å oppdage det før langt ut i svangerskapet som var høye, og de også bar babyen på en måte så man ikke nødvendigvis kunne se utenfra – samt at babyen gjerne lå på en måte slik at det var vanskelig å legge merke til spark. Noen var også overvektige, og det kan jo også være en grunn til at det ikke synes så veldig godt. 

I tillegg har jeg allerede båret frem to barn, og når jeg har bikket 20 svangerskapsuker har det ikke akkurat vært noen tvil. Haha! Jeg tror det hadde vært umulig for meg å ikke legge merke til det etter hvert om jeg hadde vært gravid, heldigvis kan man vel si. Det må være utrolig tøft å finne ut om et svangerskap på den måten, og jeg tror ikke jeg hadde taklet det noe særlig bra. Jeg synes det var sent bare å finne det ut i svangerskapsuke 9, og husker at jeg synes det var så rart at jeg ikke hadde merket noe tidligere..

11 kommentarer
    1. Min mor merket ikke at hun var gravid med nr 4 før 6mnd, hun gikk da på p.sprøyte å fikk ikke mensen, helt utrolig, hun merket det da hun kjente babyen sparke.synes det var ganske sykt at hun ikke merket noe før

    2. Hadde jeg fått vite det så sent hadde jeg blitt lei meg. Lei meg for å ha gått glipp av alle de ukene. Uker man kan glede seg, grue seg, forberede seg, kjenne på det å være gravid <3 Å være gravid er faktisk noe helt for seg selv, noe av det beste og mest fantastiske man kan oppleve. Det er noe jeg aldri ville vært foruten! Ååååh <3

    3. Merket ikke jeg var gravid før uke 26, var et sjokk, men det beste som har skjedd meg. Følt de neste 3 månedene gikk super sakte, så litt glad er jeg for jeg oppdaget det på den måten, for jeg er så utolmodig hehe. Selv er jeg tynn og lav så hvor babyen har gjemt seg vet ikke jeg😅😋

    4. Jeg merket ikke graviditet før jeg var i 7 mnd. Var veldig tynn og ikke spes lang m mine 165. Hadde lagt ifra mage før den såvidt ble synlig tre,3, uker før termin. Så en kan gjerne være både tynn og ikke spes høy men fremdeles ikke ha synlige tegn på graviditet . Var forøveig vårt andre barn.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg