EN KRISE KOMMER SJELDENT ALENE

Da jeg nesten akkurat hadde startet bloggen hadde jeg også laget meg bruker på et mammaforum, for å prøve å forberede meg bedre til tiden som ventet med mitt aller første barn. Dette var selvsagt anonymt. Jeg skrev ingenting der inne som jeg kan huske, men jeg leste mye. Gode råd til den første tiden med baby, hva andre mødre hadde fått bruk for og ikke av babyutstyr, og mer til. En dag husker jeg at det plutselig var laget en tråd om meg der, og at jeg hadde skrevet et blogginnlegg om en ønskeliste med ting vi ønsket oss til Leo. Ingenting spesielt på den, typiske babyting og babygaver. Likevel var det ikke akkurat noe som ble godt tatt i mot, så jeg ble raskt et diskusjonstema, og det samme ble bloggen.

Jeg husker spesielt godt en kommentar som kom inn. Endelig en fornuftig voksen dame som ba folk ta seg sammen, og samtidig slang med at jeg kom til å bli hardhudet etter hvert. Skikkelig hardhudet.

Hun hadde rett! Kriser kommer sjeldent alene, og som at bildene som har lekket ikke var nok så står jeg jammen meg ovenfor en ny krise nå. Er det mulig? Vel, ja. Kommer jeg til å takle det? Absolutt!

Jeg er ikke like skjør som jeg var tidligere, og jeg kommer ikke til å kaste bort livet mitt med å være bitter. Misforstå meg ikke, jeg gir meg lov til å være både sur, sinna og lei meg noen dager. Det er naturlig å kjenne på de følelsene på samme måte som glede og lykke, og man er ikke svak av den grunn. Men jeg burer meg ikke inne og dyrker de negative følelsene, selv om det også kan friste noen ganger. Jeg ser på det jeg har, og tenker på alt jeg har som andre mennesker i andre deler av verden bare får møte på samme måte i drømmene sine. Og selv om noen mener at det kanskje er jævlig politisk korrekt å si, så hjelper det faktisk.

Jeg lever et godt liv, jeg er sikker på meg selv, og jeg har to barn som jeg trenger meg mer enn jeg trenger meg selv. Så lenge jeg har dem, vil det alltid gå bra.

Jeg har smilt i dag, og det skal jeg gjøre i morgen også.

Håper dere gleder dere like mye til helg som jeg gjør! Stor klem

10 kommentarer
    1. Jeg kommenterer så og si aldri, men nå var jeg nødt. Du har ikke gjort noe galt, det er på ingen måte din feil. Den første tiden kan virke tung, men det blir bedre. Det hjelper å snakke med andre som har opplevd det samme. Snakk gjerne med slettmeg.no da de har lang erfaring med slike ting. Dette kommer du deg igjennom!

    2. Hei Jessica! Jeg har beundret din blogg siden du ble mamma for første gang og syntes du gjør en super jobb som mor. Barna dine ser lykkelige ut og ingenting er med viktig enn det. Du er også en pen jente, men jeg klarer ikke å slutte å tenke på øyenbrynene dine. Du skrev i ett innlegg her for ikke så lenge siden at du ikke ønsker å følge trenden med Anastasia dip brow og lignende. Det er forståelig, men i forhold til hårfargen din så blir de veldig lyse. Unaturlig lyse. Jeg skjønner at du vil beholde den naturlige looken og øyenbryna dine er veldig fine i form. Jeg anbefaler deg å farge de! Du kan prøve deg litt frem med fargen. Om du kun sitter noen minutter får du en minimal effekt, men de blir litt mørkere. Jeg tror også at du selv vil bli veldig fornøyd! Øyenbryn er noe av det som former ansiktet mest, og jeg tror ansiktet ditt kunne blitt så mye vakrere(om det er mulig).
      Du kan få kjøpt billig øyenbrynsfarge som du selv enkelt påfører hjemme. Dette er ikke ment for å være frekk eller lignende, men jeg ønsker å håper at du tar det til deg som et lite tips!😊

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg