BLOGGMØTE OG BLOGGPENGER

Hei alle sammen! Beklager drøyt sen oppdatering i dag. Kan jeg skylde på barna? Haha!

Planen i dag var å stå opp rolig klokken 06:00, ta en kopp te, spise litt toast med kyllingfilet til frokost – og innta den rolig, ja, kanskje til og med også sittende i sofaen mens jeg sminket meg før jeg måtte ta toget inn til Oslo. Vel, jeg kan ikke akkurat skryte på meg å ha flaksen på min side, så følgende gikk i dag tidlig den ENE dagen i året jeg har et tog jeg rett og slett bare er nødt til å rekke: Jeg våkner av unger, flaskene til ungene og Fredrik i skjønn forening – alle og alt sammen oppe i dobbeltsengen vår. Før Fredrik hveser ut: “Jessica? Du vet klokken er 07:05?!”

Flotte greier. Ikke har jeg stått opp, ikke har jeg pakket, ikke har jeg en gang kledd på meg – og det er 25 minutter til toget mitt går. Jeg bor jo heller ikke akkurat på togstasjonen, så å komme seg dit tar jo også sin andel tid. Flotters, altså. Jeg fikk i hvert fall fart på meg, røsket alt jeg trengte opp i vesken min, og løp ut usminket og drittrøtt i trynet ned på togstasjonen. OG jeg sølte hele kaffen min i fanget mitt da jeg skulle sminke meg på toget. Jeg fikk noen snodige blikk, ja – men jeg rakk da toget! Det skal jeg søren meg ha.

Sånn gikk det altså, og med 4 timer søvn innabords har det vært en meget lang dag. Men for en fin dag jeg har hatt! Jeg skulle inn til Oslo i anledning et bloggmøte, som skulle vise seg å bli veldig hyggelig. Jeg synes det er kjempespennende og gøy å møte nye mennesker, spesielt gøy er det å treffe de som er i samme bransje som meg!

Jeg var hjemme igjen klokken tre i ettermiddag, og siden da har det vel stort sett vært et eneste stort mas i media om hva de aller største bloggerne tjener. At dette er så interessant kan jeg virkelig ikke fatte, sitter det virkelig folk å søker opp bloggere og kjente mediefjes for å se hvor mye de tjener? Søkbare skattelister er en uting, spør du meg. Kall meg gammeldags altså, men jeg forstår virkelig ikke hva godt som kommer ut av det. Alle må tjene til livets opphold (eller hva jeg skal kalle det) bloggere også. Kan vi ikke alle heller fokusere på å gjøre en god jobb, uansett hvilken jobb man har? Og at man trives? At folk er så opphengt i penger og lønnen til bloggere er for meg et mysterium.

Det er muligens den største klisjeen noensinne, men penger er ikke alt. Hvis alt du har er en god månedslønn så vil jeg faktisk kalle deg fattig. Fattig fordi du går glipp av det som gjør deg rik på andre måter enn en full bankkonto kan.

Jeg ønsker dere en veldig god helg!

7 kommentarer
    1. Jeg trenger virkelig ikke å vite hva noen tjener! Man velger helt selv hvor mye man vil dele om økonomi. Jeg syns forøvrig det er litt morsomt med de som klager over at bloggere tjener masse penger på en så “enkel” jobb. Hvis det er så innmari enkelt, hvorfor begynner ikke du å blogge så du og kan bli millionær over natta med liten innsats? Er det ikke sånn det fungerer? 😛

    2. Folk spør jo hva dere topp bloggere tjener fordi di gjerne ønsker å oppnå det samme som deg, tjene penger på bloggen å være sin egen sjef. Da er det alltid fint å vite litt hva bloggere tjener. Er det samme som når du søker ny jobb og skal i et intervju, du lurer jo så klart på hva lønna ligger på der.

    3. Hvorfor skal det være så hemmelig hva man tjener som blogger? Er det ikke en jobb som dere kaller det?
      Jeg har ingen problemer med å fortelle folk hva jeg tjener?
      Har en følelse av at bloggere egentlig skammer seg litt over hvor godt de tjener på å ta selfies på badet og skrive om livet sitt…?? Mulig jeg tar feil!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg