ET HYGGELIG BESØK AV VG!

God mandag! En journalist fra VG og en fotograf har vært her en tur i dag for å lage en sak om keisersnitt. Jeg har hørt mange skrekkhistorier om journalister fra andre bloggere, men jeg har bare møtt hyggelige og imøtekommende journalister hittil, og det begynner jo å bli en del nå. Jeg har heller aldri (bank i bordet!) opplevd at det jeg sier har blitt vridd om på, eller at noen prøver å fremstille meg på en annen måte enn jeg er. Og det er jeg så glad for, for under de første intervjuene jeg gjorde noensinne var jeg så redd for det. Hun som var her i dag var for eksempel kjempeherlig!

Vi snakket som sagt om keisersnitt, som var tematikken, grunner til hvorfor man tar keisersnitt – og mye om grunnen til at jeg tok keisersnitt med mine barn. Det i seg selv er noe som engasjerer noe helt vanvittig, så jeg skjønner hvorfor de lager sak om det for å si det sånn. Haha! Fra spøk til alvor: Jeg er kjempeglad for at de ønsket å snakke med meg om dette, for det er så viktig å snakke om. Jeg valgte å være åpen om fødselsangsten min på bloggen og det er jeg veldig glad for, til tross for at det har hatt sine ulemper. 

Etter at jeg selv valgte å være åpen og skrive om det, skjønte jeg fort hvorfor mange velger å la være. Ikke misforstå, for jeg har møtt mye støtte og forståelse også, både her på bloggen – men også hele tiden blant helsepersonell. Det sender et viktig signal at helsepersonell tar dette så på alvor, det gjør meg ordentlig glad. Når jeg ser tilbake på mine to svangerskap, ser jeg at det var helt riktig beslutning at det ble keisersnitt – men det betyr ikke at jeg ønsker at keisersnitt skal være valgfritt. Jeg synes det bør være tungtveiende grunner til at man må gjennom keisersnitt kontra vanlig fødsel, fordi vanlig fødsel i utgangspunktet er best for både mor og barn. Jeg sier “i utgangspunktet” fordi det selvsagt finnes grunner til at vanlig fødsel ikke blir til det beste likevel!

Det blir spennende å lese saken selv og å vise den til dere, i mellomtiden ønsker jeg dere en veldig fin mandag!

Klem

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg