FAMILIETID OG EN LITEN OVERRASKELSE

I går fikk jeg med meg Fredrik og barna ut på kafe og trilletur, jeg er blitt helt avhengig av å komme meg ut hver dag. Jeg takler virkelig ikke å sitte inne og stirre i veggen. Nei, jeg vil ut og finne på ting og gjøre noe. Jeg var aldri slik før jeg fikk barn, men nå kan jeg virkelig ikke tenke meg en dag uten å komme meg litt ut. Jeg beveger meg faktisk latterlig mye, tror det har en del med at vi ikke har bil å gjøre.

Da blir det en del gåing, noe som egentlig er uproblematisk ettersom vi bor kun et par minutter gange fra sentrum og alt vi behøver – men jeg merker det spesielt godt når jeg har besøk av familie og venner som har bil, og vi skal dra til ulike steder her i Larvik for finne på noe. Jeg er vant til å gå ganske mye og ser ingen problemer i måtte gå i en halvtimes tid eller mer for å komme meg dit jeg skal. Jeg elsker å gå! Men forslaget med å gå dit vi skal støtter sjeldent familiemedlemmer og venner akkurat, spesielt ikke når de har bilen sin lett tilgjengelig på gårdspassen vår. Haha!

Og i dag var altså snøen endelig tilbake også, og det var jo litt av en overraskelse! Jeg var fullt og helt innstilt på at julen og førjulstiden her i Larvik ville bli uten snø i år som i fjor – men nå er den altså her igjen og det er jo så morsomt for barna! Det gleder meg skikkelig å våkne opp til at det er hvitt ute, det gjør så mye for julestemning synes jeg. Vi får satse på at den ikke blir borte igjen nå, og at den heller ikke blir til speilglatt is. Det har jeg nemlig merket at den har en tendens til å bli, og det kan jo være så skummelt! Jeg blir rett og slett et levende nervevrak fordi jeg er så redd for å falle med ett av barna, tror det er et lite traume fra da jeg falt på isen på steintrappa vår med Leo da han var baby. Min verste opplevelse noensinne, jeg skrev om den på bloggen HER om jeg har noen nye lesere som ikke fulgte bloggen på denne tiden.

Noah har også begynt å si så mange ord nå, og jeg er like spent hver dag på hva som blir det neste. I dag da vi to var ute i snøen, ser han den og utbryter raskt “Oi” før han kikker bort på meg og smiler. Haha, noe så herlig. Like etter sa han «snø» også, og da kan dere tro det var en stolt mamma som sto der i snøen ved siden av han ♥

Ha en fin mandagskveld, vi snakkes igjen om ikke så lenge!

6 kommentarer
    1. Hei! Denne kommentaren har egentlig å gjøre med innlegget, men jeg lurer på hvilken Emmaljunga-vogn vi ser på bildet? 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg