GLEDER MEG LITT TIL DET ER OVER

God søndag, dere! Her har vi tilbrakt dagen hos farmoren til barna, og jøye meg som vi har kost oss! Vi har spist pinnekjøtt, bakt pepperkaker, pyntet pepperkaker, og nå er Leo og farmor i full sving med å pynte juletreet her. I dag har jeg virkelig gått helt berserk, og til og med latt barna spise uante mengder med både pepperkakedeig og pepperkaker – men av og til må det være lov! De synes utvilsomt det var veldig gøy, for litt kos må de jo få unne seg i denne førjulstiden selv når de har fått en anti-sukker mamma 😉

Minstemann i full gang med å spise pepperkakedeig ♥

Jeg fikk helt vanvittig blå øyne på disse bildene, tror det har noe med kontrasten til huden min å gjøre siden jeg har på meg selvbruning + det faktum at jeg bruker et filter som fremhever fargen på øynene mine. Haha! Nå har jeg jo som dere allerede vet lyseblå øynene, men så ekstremt som det er på disse bildene er det ikke i virkeligheten altså.

I morgen starter den siste uken før jul, og vi har en skikkelig travel uke i vente. Vi drar avgårde til Gjøvik på fredagen, så jeg må begynne å tenke på pakkingen og alt vi skal ha med til barna. Frem til det er det masse som skjer på hjemmebane, julegaver som må kjøpes inn, et kaoshjem som må ryddes og vaskes, og Fredrik som jobber hver dag.

Det er altså et så stort stress i forkant av julehøytiden at jeg blir helt svett av å tenke på det! Er det innafor å si at jeg gleder meg litt til det er over? Ikke misforstå altså – for det er lite som slår roen på julaften, spise nydelig julemat med familien, koselige julefilmer og julestemning med de aller nærmeste. Men veien dit er ikke akkurat avslappende, ei heller rolig – og bare tanken på å gå på kjøpesenterene stappfulle av mennesker som også skal unnagjøre de siste julegavene, og få med seg de beste tilbudene, gjør meg litt sprø. Når det er sagt er det vel ikke det som er det som stresser meg mest av alt, for denne førjulstiden eier ikke mangel på stress og mas sånn jevnt over. Jeg vet at om jeg ser litt stort på det, så har jeg ingenting å klage over – og det er jo selvfølgelig koselig også. Men jeg håper likevel jeg ikke er den eneste som føler det litt slik. Haha!

Nå skal vi først og fremst nyte de siste timene av helgen, og det håper jeg dere også gjør! Vi snakkes senere ♥

13 kommentarer
    1. Lurer litt på når du ble så «anti-sukker». Syns dere koser dere titt og ofte men en bolle her, sjokolademelk der osv. Ikke at det er feil å spise eller drikke noe med sukker av og til, men har ikke fått det inntrykket at du er «anti-sukker» tidligere bortsett fra at du er bynt å skrive i innlegg at du er i mot å gi barna sukker nå plutselig?

    2. Dette er ikke ment frekk. Det er veldig lett å se at du har redigert bildene dine, spesielt de kritthvite øynene..

    3. Therese: Hei Therese! Jeg har redigert bildene og det skriver jeg jo også i blogginnlegget – jeg legger på et filter som fremhever øynene mine, og redigerer bildene mine veldig lyse (så er ikke akkurat så rart at øynene også blir hvitere) Til dette bruker jeg appen VSCO 🙂

      Når det er sagt så stopper mine redigerings-kunnskaper der. Har ingen kjennskap til Photoshop osv.

      God søndag!

    4. Kaia: Hei Kaia!

      Det har jeg vært helt siden barna var små. Så kjipt å høre at du har fått det intrykket, det eneste jeg kan tenke meg er at du har fått et ganske feil inntrykk på bloggen. De spiser virkelig ikke noe særlig søtt, selv ikke når jeg serverer det: som feks. når jeg skrev for en liten stund tilbake at vi koste oss med bolle og sjokolademelk (la ut et bilde av dette i blogginnlegget også) de spiste ikke noe særlig av det (jeg spiste mye, da!) de ville bare ha litt av kjeksen.

      Det er mye som skjer bak bloggen som ikke kommer frem også, så selv om jeg skriver at vi “koser oss med ditten og datten” så er det jo ikke dermed sagt at barna spiser opp det jeg skriver at vi koser oss med, eller det jeg serverer.

      Vi koser jo oss fra tid til annen også, og sånn som i dag så spiste Leo en god del pepperkaker og non stop. Men jeg anser meg selv som streng når det kommer til dette området. Så mye at familien min gjør litt narr av meg for det, til og med. Fredrik og jeg spiser dessverre mye mer, så da er det nok heller vi som koser oss i overkant mye. Haha 🙂

    5. Antisukker er bra, men når det er tilfellet så bør du være flinkere til å bemerke når ungene spiser lite av bollen eller kjeksen 🙂

    6. Herregud, slapp av. Hun må få lov til å legge ut et bilde av en bolle uten at hun skal måtte påpeke at barna ikke spiste av den? Er virkelig verden blitt så syk at man som mor ikke kan legge ut bilder av søtsaker uten at folk skal mene at man dytter masse sukker i ungene sine? Dere kjenner faktisk ikke Jessica bare fordi dere leser bloggen hennes, dere vet ikke hva slags mat hun gir ungene sine hver dag eller hvordan hun oppdrar ungene sine, slutt å snakk som om dere er flinkere til å oppdra barna hennes enn det hun selv er.

    7. Hei. Så koslig med førjulstid hos dere 😀 Viktig å la barna kose seg litt med både pepperkaker og andre godsaker! Jeg lurte på om du kunne fortelle meg hvilket filter du bruker fra VSCO? Leste over at det er denne appen du bruker. Stor klem

    8. Anonym: Har ingen problem med at hun legger ut bilder av sukkermat/drikke eller gir det tel ungene i ny og ned. Ble bare om man kan kalle det «overrasket» over at Jessica i den siste mnden har begynt å påpeke /skrive at hun er så anti-sukker, for det har ikke virket slik tidligere selv om jeg verken trur hun gir de sukker i store mengder eller at de ikke får ordentlig mat.. hun har bare ikke fremstått som anti-sukker, så lurte bare på om dette var noe nytt:) men kanskje har det vært sånn hele tidsn:) og er ikke det at hun byrde påpeke hele tiden at ungene ikke spiser av bollen/kjeksen på bildet for det skulle jo være unødvendig, det er bare at når det for eksempel står i teksten at «i dag har jeg og leo koset oss med bolle og juice i parken» eller noe sånt så antar man han kanskje har gjor det da (uten at det er noe galt i at han gjore det!) 🙂

    9. Utrolig hvordan folk skal hisse seg opp. Jeg tror ikke du, anonym, vet noe mer om hennes barn. Det er for øvrig ingen som er ute etter å henge ut Jessica, men jeg finner det feigt at du skal starte en diskusjon her. Bruk heller tiden på noe hyggelig 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg