DET VERSTE JEG SER!

Jeg bruker Facebook ganske mye, og nå i det siste har jeg bitt meg merke i at det eksisterer en del dobbeltmoralske mennesker der inne. Jeg har i overkant av 3000 venner på Facebook, og det dukker opp mye rart i feeden min. Og jeg begynner rett og slett og synes at det er litt komisk hvor dobbeltmoralske enkelte er!

Den ene dagen deler de dette bildet på profilen sin:

Den andre dagen går de rabiat i kommentarfeltet på TV 2 Nyhetene sin Facebookside over at Sophie Elise får egen Tv-serie, og at hun åpner seg om at hun er deprimert, med denne kommentaren: “Jeg orker ikke trynet hennes. Hvorfor skal hun ha egen serie? Hvem bryr seg om hva den pr-kåte hora gjør? Mental tilstand som ei lita barbiedokke.. Ikke rart hun er deprimert når hun ser så jævlig ut..”

Og så har vi andre da, som gjerne deler dette bildet fra Visdomshjørnet på Facebook på nyttårsaften:

Noen dager senere skriver vedkommende en status: “Fy faen, nå må Norge se til å stenge grensene sine. Ser dere ikke hva vi slipper inn i landet vårt?!  Er dere helt blinde?! Det er kun voldtektsmenn og terrorister hele gjengen!! Vi må beskytte våre døtre og søstre, hiv dem på hue og ræva ut!!”

Åpent sinn, ja. Men da så.. Da noterer vi oss det!

En annen deler dette bildet fra Facebook-siden visdomsord:

Dagen etter dukker det opp en nyhetsartikkel om statsminister Erna Solberg, og vedkommende ser seg nødt til å kommentere: “Kan hun slanke seg snart? Hodet kan også slankes forresten… Er ingen som er fine med 500 kg ekstra.. Og dette er liksom statsministeren vår? Blir oppgitt!”

Visdomsord er fint og flott det, men det er kanskje greit å ha litt selvinnsikt om man absolutt skal dele dem i hytt og pine?

Hele ideen til dette blogginnlegget all cred går til CasaKaos som jeg minnes skrev noe lignende for noen år tilbake.

8 kommentarer
    1. Helt enig med deg! Blir helt kvalm av hvordan mange oppfører seg i kommentarfelt. Det værste er at de fleste av kommentarene er fra voksne mennesker. De prater om å være gode forbilder, for så å oppføre seg sånn i kommentarfeltene…

    2. Veldig humoristisk og tragisk på samme tid. Jeg tenker at det er bedre å dele sine egne visdomsord enn å kopiere noen andre som man ikke helt forstår og står for uansett!

    3. Mye sannhet i hva du skriver 🙂 Tar meg også i å lure på hvor folk finner alle disse visdomsordene. Har de et slags hemmelig galleri for nettroll? Man kan jo begynne lure. God helg på forskudd til deg og dine 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg