ET LITE TILBAKEBLIKK

/ Forhåndsskrevet blogginnlegg

Nå som vi er i januar, så er det allerede gått ett år siden Noah sin dåpsdag som jeg nevnte i årskvaladen jeg nylig hadde her på bloggen. Hjertet mitt smelter litt når jeg ser tilbake på bildene av ham i den fine dåpskjolen, som Leo også brukte da han ble døpt i august 2015, og som Fredrik til og med brukte i sin dåp. Jeg legger ved noen bilder fra dagen vår, som dere kanskje husker om dere har fulgt meg såpass lenge!

Den nydelige dåpskaken til Noah ♥

Det er mange som har lurt på om jeg har vært kristen etter at jeg valgte å døpe begge barna mine. For meg så handlet det mye om tradisjon og at jeg synes det var en koselig ting å gjøre, samt at jeg selv har blitt oppdratt kristen. Jeg har ingen sterk tro, og av den grunn kunne kanskje noen mene at jeg ikke burde døpe barnet mitt i kirken. Derfor snakket jeg med presten om dette da jeg var på dåpsamlingen som var en liten stund før dåpen til Leo.

Han sa at kirken var for alle, og at selvfølgelig var alle velkomne selv om de ikke hadde en veldig sterk tro. De var veldig inkluderende og koselige fra første dagen. Hadde de fortalt meg at de helst så at jeg ikke døpte barnet mitt i kirken når jeg ikke hadde noen sterk tro, så hadde jeg respektert det og heller valgt navnefest. Jeg har mye respekt for kirken, for kristendommen, og for de andre religionene. Det er noe jeg synes er veldig viktig.

Andre gangen, da jeg skulle døpe Noah – var jeg mer bekymret for om det var “innafor” å amme i kirken – og det var det som den største selvfølgelighet! Haha! Det er en trygghet for meg å ha døpt barna mine, og jeg er veldig glad for at jeg valgte å gjøre det i kirken.

Klem

8 kommentarer

Siste innlegg