EN VANSKELIG UTFORDRING

Hei dere! ♥ Her har dagen gått ganske tregt i dag, jeg sov i tillegg ganske lenge i dag fordi jeg er ganske sliten i hodet om dagen. Men vi kom oss jammen meg ut på en fin tur med barna likevel – som endte opp på Kafè med boller og Kuli til guttene. Det er jo tross alt lørdag. Jeg spiste riktig nok ingenting, siden jeg fortsatt kun spiser vegansk. Jeg har holdt på i 3 uker på onsdag, og det er jeg stolt av meg selv for.

I starten synes jeg det var en vanskelig utfordring når jeg bestemte meg for å kun spiste plantebasert – for man legger kanskje ikke merke til det når man spiser all slags mat og ikke har noen allergener man må ta hensyn til (slik jeg spiste tidligere) men når du skal kutte ut alt av animalske ingredienser, så innser man hvor mange ingredienser i maten vår som faktisk stammer fra dyr. Visste dere at tannkrem ofte inneholder melkeprotein og i noen tilfeller egg? Eller at smågodt ofte inneholder knuste lus? Haha, det visste ikke jeg! Jeg ble litt overrasket over hvor mye jeg måtte legge om kosthold og livsstilen, men jeg trives virkelig så godt med det nye kostholdet mitt. Jeg spiser så mye sunn og bra mat, og det er ikke “godt til å være vegansk” det er bare himla god mat. 

Jeg føler meg veldig bra fysisk også, og det føles ekstra bra når ting ikke er så greit ellers!

Jeg har faktisk klipt meg, men jeg vet ikke om det er så synlig siden håret mitt er så langt uansett. Dessuten ser håret mitt mye mer slitt enn det egentlig er nå på bildene av meg her bloggen, fordi jeg liker å redigere bildene mine ganske skarpe. Jeg er forresten så lei av håret mitt, og jeg grøsser når jeg tenker på sommeren som er her om noen måneder, og hvordan det er å ha mørkebrunt hår når man er i solen slik jeg hadde i fjor sommer. Det blir så varmt! Jeg tror jeg må gjøre noe med håret mitt, men jeg aner ikke hva. Har dere kanskje noen forslag som dere tror kan ha passet meg? Pannelugg er forresten uaktuelt, det hadde jeg i barndommen og det er ikke noe jeg kler spesielt godt, kan man si. Haha!

Guttene storkoste seg på turen vår i stad, men orket ikke så mye av bollene. Siden barna ikke får så mye søtsaker av meg, så skulle man tro at de kastet seg over alt av boller og godteri som finnes når de først får litt – men neida. De spiste likevel litt da, og det var et koselig kafebesøk og en fin gåtur med mine to små favorittmennesker i hele verden ♥

God klem

10 kommentarer
    1. Vil anbefale gruppene Veganpreik, Hva slags veganmat lager du idag?, Vegansk mat spørsmål og svar, Veganprat på facebook, om du ikke allerede er medlem! 🙂 Kanskje det finnes en lokalgruppe for Larvik også, som kan gjøre det lettere for deg å finne steder å spise i nærheten. 🙂 Vil også anbefale deg å følge Vegansnappen på snapchat, om du ikke allerede gjør det! Så gøy og bra at du prøver ut å spise vegansk! Håper du får en fin kveld <3 Klem

    2. Guttemamma: Takk for tips! :-)Jeg er ikke den største kaffedrikkeren, så jeg savner også litt veganske salater/bakst på kafeer, det er det lite av og det er synd synes jeg.

    3. Gunvor: Hei du 🙂 Så koselig at du ville tipse meg om dette, jeg har allerede meldt meg inn i de gruppene du nevner – men Snappen har jeg ikke fått med meg, så det var supert at du nevnte den også! Det er gøy, lærerikt og veldig sunt så jeg er glad jeg begynte. Håper du også får en fin kveld <3 Klem

    4. Tror du hadde kledd skulderlangt hår enten med hel lengde eller noe oppklipt om du skjønner hva jeg mener..En tøff kort frisyre hadde også gjort seg.
      Synes ikke sååå langt hår, er spesielt fint på noen..

    5. Hvorfor ikke gjøre en skikkelig forandring? Unn deg en lys balayage hos frisøren! Gjerne klipp av en god del også, til like over puppene kanskje? 🙂 Kan love deg at en lys/blond balayage ser superfresht ut til sommeren! For å være helt ærlig synes jeg håret ditt ser veldig «tungt» og kanskje litt slitt ut nå. Tror du hadde kledd forslaget mitt veldig godt, men det er vanskelig for mange å ta steget til å gjøre en såppass stor forandring.

    6. Jeg er enig med de over og tror at litt lenger enn skulderlengde hadde kledd deg! Det ser mye freshere og mer ‘velstelt’ ut 🙂 Jeg synes at mørkebrunt er veldig fint.

    7. Jeg har veldig lyst til å legge om selv om ikke helt vegansk så nesten helt i hvertfall. Håper du kan legge ut litt framover hvordan du gjør dette i hverdagen og hva du spiser, ble veldig inspirert nå 😉

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg