UKENS MEST STILTE SPØRSMÅL

«Hei, håper det går greit at jeg sender deg dette her, jeg lurte på om du kunne ta det med på “ukens spørsmål!! Du er en av de fineste jentene jeg vet om, og jeg føler meg ofte utilstrekkelig med utseendet mitt.. Jeg lurer på om du også noen ganger føler deg “stygg”?»

– Selvsagt kan jeg det. Og kjære deg, du er fin akkurat som du er! Dette er sikkert ikke helt innafor for meg å si, men jeg føler meg faktisk ikke spesielt pen. Det er helt ærlig fra min side. Jeg føler meg helt gjennomsnittlig – og ja, det har definitivt skjedd at jeg har følt meg stygg. Jeg tror det er mange som glemmer at selv om jeg har egne barn og er mamma, så er jeg også en vanlig tenåring. Jeg er 19 år. Jeg er usikker, redd for å ikke være fin nok, redd for å ikke være bra nok. Noen velger å operere nesen, ta fillers i ansiktet, eller operere andre ting ved utseendet sitt når de er såpass unge og usikre – men jeg tror at om jeg skulle ha begynt å operere meg, så ville jeg alltid ha funnet noe nytt ved meg selv som jeg kunne ha fikset på. Sånn sett er kanskje det å ta plastiske operasjoner den letteste løsningen (uten at jeg mener at det nødvendigvis er det letteste for alle som velger den veien) og det å prøve å akseptere seg selv slik man er, det vanskeligste.

“Har du hatt lyst til å ta operasjoner sånn som mange andre bloggere har gjort, altså kosmetiske?”

– Ja.

«Hallo! Du får velge selv om du vil svare på dette eller ikke. Hvem er det som gjør mest hjemme hos dere? Hvem av dere står opp med barna i helgene? Hvem tilbringer mest tid med barna?»

– Selvsagt vil jeg svare dere på det dere lurer på. Ikke vær redd for å stille spørsmål! Fredrik står opp med barna så og si hver dag (helgene også) jeg er så vanvittig b-menneske og livet er komplett om jeg får sove litt ut, noe som ikke er like viktig for Fredrik som liker å stå opp ganske tidlig for å få noe ut av dagen. Han føler han kaster bort hele dagen om han sover litt ut. Så selv om jeg sier at han bare må gi beskjed om han skulle føle for å sove litt, så skjer ikke det så ofte. Det er jo jeg riktig nok glad for, haha. Ellers er det jeg som lager all maten, betaler regninger,  har ansvar for klesvask og innkjøp av ting til barna og oss, og handle inn mat. Fredrik skifter riktig nok flest bleier, og er ellers veldig behjelpelig med øvrig husarbeid. Vi tilbringer nok ca like mye tid med barna begge to, selv om jeg naturligvis tilbringer litt ekstra tid med Noah siden jeg går hjemme med han på dagtid nå ♥

«Spiser barna dine vegansk nå som du gjør det? Og hva med Fredrik?»

– Nei, det er kun jeg som har et helt vegansk kosthold her hjemme. Fredrik, Leo og Noah spiser animalske produkter – selv om jeg tilbyr barna maten min også, og de pleier å like den (bort sett fra smoothiene jeg lager til meg selv, haha!) Jeg tenker som så at det er et valg de selv må få lov til å ta når de blir gamle nok til det. Fredrik ønsker ikke å spise vegansk, og det er selvfølgelig noe han bestemmer helt selv.

«Jeg er ganske ny leser, så jeg lurer på om barna dine er helsøsken? Jeg har forstått det slik at det har vært slutt mellom deg og samboeren din en gang tidligere?»

 Det stemmer at det har vært slutt en gang tidligere, det skjedde høsten 2015. Barna mine er helsøsken, Fredrik er pappaen til begge to. En veldig god en også!

«Hvis du får et nytt barn om noen år og du kunne bestemme navnet, hva slags navn ville barnet fått da? Både gutte og jentenavn. Synes du har god smak og venter en liten en selv snart, men vet ikke kjønn enda :-)»

– Morsomt spørsmål! Og gratulerer så masse med graviditeten! Det er jo virkelig skikkelig baby-boom for tiden nå, føler jeg. Det føles mildt sagt ganske fjernt for meg å snakke om fremtidige barn akkurat nå, men jeg vet jo at jeg ønsker meg flere barn i fremtiden. Merk: Noen år frem i tid når ting føles riktig, og tiden er inne for det. Jeg er veldig glad i jentenavnene Alma, Ada, Anniken og Leah. Førstnevnte er nok favoritt-jentenavnet mitt. Av guttenavn så synes jeg Isak og Jakob/Jacob er fine! Lykke til med baby ♥

«Ikke for å være spydig eller frekk, men hvorfor slår dere ikke bare opp om ting er vanskelig nå igjen? Kanskje det er til det beste?»

– Fordi jeg ikke har lyst til å gi opp før vi har prøvd alt. Fredrik vil absolutt ikke at det skal bli slutt han heller. Men ser vi nå etterhvert at det er til det beste, så er det nok det som kommer til å skje. Vi elsker hverandre, og når man virkelig gjør det, så slår man ikke opp selv om ting blir vanskelig. Selv om det har vært vanskelig tidligere også.

God klem og en god helg ønskes dere alle. Takk for at du leser ♥

11 kommentarer
    1. enhverdagsblogg: Det kan jeg absolutt gjøre. Jeg holder faktisk på med et slikt blogginnlegg, sammen med noen inspirasjonsbilder av veganske måltider og middager også.

      Jeg kan jo skrive litt kort her også da, selvfølgelig. I de tilfellene jeg trenger erstatning for kjøtt, så bruker jeg flere typer kjøtterstatninger fra et merke som heter oumph – som er en type soyaprotein som minner om en blanding av kylling og kalkun, og har ganske lik konsistens som de. Det finnes flere typer av disse kjøtterstatningene, og det finnes også med ulike sauser og krydder. Eller så kan man bare kjøpe den som er naturell, og krydre selv (det liker jeg best)

      Jeg starter og slutter alltid dagen med smoothie, gjerne en god blanding av frukt og grønnsaker – og istedet for å bruke juice (som det er ganske mye sukker i) så bruker jeg usøtet soya i smoothiene mine. Usøtet soyamelk og usøtet mandelmelk er også de to variantene av plantebasert melk som jeg bruker mest. Jeg spiser jevnt over mye mer grønnsaker, noe jeg nesten blir “tvunget” til siden jeg spiser vegansk. Jeg kan anbefale alle å prøve ut dette for en periode, for meg har det fått meg til å føle meg så utrolig bra – og ikke minst sunn. Som sagt kommer det et blogginnlegg, skal prøve å få det ferdig innen neste uke 🙂

    2. Jeg blir så glad når jeg ser at dere virkelig prøver å redde forholdet, der er dere virkelig et forbilde for andre foreldre. Har man skapt en familie så synes jeg ikke man skal gi opp for lett, og det er dessverre mange forhold/ ekteskap som ryker i småbarnsperioden (og det gjelder ikke bare veldig unge par).
      Noen ganger er det nok alikevel sånn at forholdet ikke er til å redde, men med et godt samarbeid, evnen til å svelge noen kameler og være fleksibel så kan et foreldrepar gi barna sine en trygg og god oppvekst selv om familien fordeles på to hjem.
      Jeg heier på dere og krysser fingrene for at dere greier dere, men er sikker på at dere finner en god løsning for barna uansett 🙂

    3. Da dere ikke visste om dere venta gutt eller jente hadde du et jentenavn du var veldig glad i som var litt gammeldags. Hva var det igjen?? Fredrik var helt imot husker jeg, haha :p

    4. Det var det ja!! Haha, ikke greit å bli enige da nei XD det er så rart at du/dere endte med så populære og vanlige navn når du egentlig har en gammeldags smak. Gøy med barn som har litt sjeldnere navn <3

    5. Wow Fredrik har store viker.. 100% at han har måne før han fyller 30. Får håpe barna arver ditt hår

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg