SIER JEG NOE ANNET, SÅ LYVER JEG

Hei dere!

Jeg beklager at jeg ikke oppdaterte bloggen i går. Planen var selvsagt en annen, men slik ble det dessverre ikke. Jeg ble ganske deppa utover kvelden fordi jeg har fått så mye kritikk i det siste.

Jeg prøver alltid å tenke at jeg tror ikke at det er veldig mange der ute som vet hvordan det føles å få kommentarer på alt du gjør og alle valg du tar. For helt ærlig så er jeg ganske sikker på at mange av dere som kanskje vet med dere selv at dere legger igjen kommentarer som kanskje ikke er så hyggelige, ikke vet hvordan det føles når man til stadighet mottar slike.

Jeg har ingen offer-mentalitet, bare så det er sagt. Jeg påvirkes ikke av at noen kaller meg stygg, hore eller lignende lenger. Utseendet mitt er jeg trygg på, og nå er det vel snart på tide å slutte å bruke «hore» som et skjellsord. Jeg har jo blitt vant til å bli kalt disse tingene, å si noe annet blir å lyve. Derfor har det vært ekstra viktig for meg å være trygg på meg selv, ellers ville jeg nok ikke taklet akkurat den delen såpass bra som jeg gjør. Det er ikke disse kommentarene jeg synes er vanskelig å få.

Jeg vet at det er mange av leserne mine som er mødre selv. Om du ikke er mamma, så kan du jo bare forestille deg. Hvordan ville dere følt om noen fortalte deg til stadighet, at det er synd på barna dine? At de er glade for at de ikke har foreldre som deg? Når jeg hører sånt blir jeg lei meg, og jeg tror ikke jeg er den eneste som hadde blitt det.

Tenk deg selv når du ser bort på barna dine, når du sitter i sofaen hjemme. Du tenker på alt du gjør for dem hver eneste dag, og hvor mye du elsker dem med hvert eneste fiber i kroppen din.

En ting hadde vært om jeg levde et ekstremt ustabilt liv, og at det virket som at barna er skadelidende av det. Jeg ville aldri forsvart ordbruken av “det er synd på barna dine” eller “glad for at jeg aldri fikk kjenne på hvordan det er å ha deg som forelder” simpelthen fordi jeg ikke snakker sånn til andre, men da kunne det i minste være mulig å forstå hvorfor noen velger å skrive det. Barna våre har to foreldre som har slitt med forholdet sitt sitt ja, og de har to foreldre som fortsatt strever med å få ting til å fungere. Men om det er synd på alle barn der ute som har eller har hatt foreldre som har strevd med forholdet sitt – ja, da blir det jo ganske mange barn å synes synd på til slutt.

Dessuten synes jeg ordbruken er helt feil. Nei, det er ikke ideelt å ha et forhold hvor man sliter, når man i tillegg har slitt tidligere. Men jeg synes ikke synd på barn av foreldre som sliter. Personlig krangler vi aldri foran barna, det styrer vi helt unna. Det blir alltid sagt at barn merker at noe er annerledes om mamma og pappa har det litt vanskelig. Jeg tviler på at barna våre som i tillegg er såpass små har merket noe siden vi er såpass bevisste på at det ikke skal gå utover dem på noen måte – men om de mot formodning skulle merket noe på en eller annen måte, så tenker jeg at det er bedre enn at de vokser opp i to hjem når mamma og pappa hadde klart å jobbe seg gjennom utfordringene om de bare hadde fått litt mer tid. 

Og bare så det er sagt: Jeg får veldig mange skarpe kritiske kommentarer både her på bloggen og andre steder uten at jeg skriver blogginnlegg om dem. Men det gjør vondt når noen drar inn barna mine, selvsagt gjør det det. Så istedenfor å stenge kommentarfeltet, som jeg egentlig ikke føler at løser noe annet enn å utsette selve problemet – så tenkte jeg at det kunne være en bedre løsning å forklare litt rundt hvordan det er for meg å lese slikt. Det jeg kanskje synes er mest negativt med sosiale medier, er at mange slipper å ta konsekvensene for hva de skriver til andre. Man trenger ikke å se at noen blir lei seg når man skriver sårende ting til dem, man kan bare lukke igjen pcen eller mobilen. Så derfor vil jeg jo at dere skal vite at jeg også blir lei meg, når noen snakker negativt om barna mine. Hvilken mamma ville ikke blitt lei seg?

Tusen takk for at dere leser og klikker dere inn her hver dag! Klikk gjerne på “liker”-knappen under dette blogginnlegget. Jeg gleder meg til å fortsette bloggingen min og til å dele enda mer av livet mitt fremover ♥

15 kommentarer
    1. Hei, dette følte jeg for å kommentere! Forstår godt at du tar det til deg når det er ting som retter seg mot hvordan barna dine har det. Jeg vet ikke hvor mye negativt du får, men jeg kan virkelig ikke forstå annet at 99 % av de som følger deg respekterer og beundrer deg enten de vil innrømme det eller ikke..:) antagelig er det mange som er ute etter å ta deg på ting nettopp fordi du er nesten litt too good to be true 😊 jeg har stor respekt for deg, og det er ikke pga hvordan du ser ut eller at du er en vellykket blogger! – nei det er nettopp pga at jeg jeg synes du virker som en helt fantastisk mamma og kjæreste! Og ikke minst med flotte holdninger, verdier og positivitet. Jeg liker hvordan du er åpen om vanskelige ting, samtidig som du er så gjennomført og holder stabiliteten sammen rundt barna deres. Jeg syns det virker som at Leo og Noah har det beundringsverdig godt ❣️

    2. When you love someone (acoustic) av James TW! Passer fint her synes jeg 🙂 Du virker som en god mamma 🙂

    3. Dere kunne ikke ha gjort noe annerledes i denne situasjonen. Dere gjør deres beste, og det er mer enn godt nok. Hadde ikke barna hatt det bra ville både dere selv og barnehagen ha fanget det opp ved feks at personligheten og væremåten dems endres.
      Ønsker dere alt godt <3

    4. æ e mamma selv. andre som skriver slikt til deg e bare mesunnlig for at du får det så bra til å ikke dem, alle har forhold som går opp å ned med typen sin.
      de som skriver at de e gla for at de ikke vet korsn du er som osv osv. de e mesunnlig å prøver å få det bedre selv med å skrive stygge ting til deg selv for dem sliter. e bare å blokkere dem som skriver slikt er ikke verdt å bry sæ om. e blitt selv blitt klalla det ene å det andre. du er både sterk å står på. you go girl:) hadde selv blogg men takket være div shitt folk klarte dem å ødelegge for mæ totalt.

    5. Trist at noen mennesker bare må dra andre ned. For dem er det kansje bare en komentar. De skriver den, føler seg sikkert kjempe lur, trykker post, og så logget de av og fortsetter livet sitt, og glemmer helt sikkert komentaren ganske fort.
      Men der på den andre siden sitter det faktisk en person og mottar denne stygge komentaren. Og for denne personen er det ikke like lett og glemme desverre….
      Har selv vært utsatt for mye mobbing over nett i det siste, så vet hvorfan du har det. Det er kjipt. Men tror jeg hadde hatt det enda kjipere med meg selv om det var jeg som skrev de stygge komentarene. Jeg er vertfall fortsatt et godt menneske, og det er du å.

    6. Innsatsen du og Fredrik legger i arbeidet med å jobbe for å få dere til å funke er ingenting annet enn beundringsverdig. Syntes det er så flott at dere jobber hardt med sikkert både hverandre og dere selv, og jeg kan love deg at det ikke er alle som gjør dette. For mange velger nok “enkleste vei ut” når ting butter i mot. Håper dere klarer å ha noen fine stunder sammen i gjennom alt dette og. En god klem innimellom eller oppmuntrende ord hvis den andre har en tøff dag. Fantastisk T du, Jessica, er så åpen om dette. Du får sikkert noen kommentarer om at du deler for mye og “melker” et eventuelt brudd for klikk, og dette er bare helt idiotiske påstander. Det er mange som sliter med forholdet, og kanskje spesielt familier med små barn, men veldig få som tørr å være ærlig og åpen om det, og innrømme at man sliter litt. Ønsker dere alt det beste, uansett hvordan det går så er det fint å se at guttene deres har to foreldre som elsker dem og bryr seg så mye om hverandre.

    7. Sender deg en god og styrkende klem🌸 Du gjør en fantastisk jobb som mamma for dine to små ❣️ Aldri la noen andre fortelle deg noe annet!

    8. Personlig ser ikke jeg hvorfor misunnelseskortet blir dratt her. Jeg er ikke misunnelig på en som fikk barn som 15 og 16 åring og har det så ustabilt med pappaen til barna. Veldig ofte kan man dra misunnelseskortet, men aboslutt ikke her :p

    9. Først vil jeg starte med å si at du er en fantastisk mamma. Jeg skulle ønske jeg hadde en slik mamma selv. (Jeg har en fantastisk stemamma da). Barna dine er virkelig heldig som har både deg og barnefar som stiller opp for dem både dag og natt.
      Så vil jeg si at utseendet ditt er nydelig. Jeg tror jeg kan med hånden på hjertet si at det er mange som er sjalu for at du ser ut slik som du gjør. (Jeg skulle ønske jeg var like pen!)
      Jeg blogger selv, og jeg får hates hver dag. Det er som regel det som kommer av kommentarer. Derfor har jeg ikke noe kommentarer på bloggen. Jeg godkjenner dem jeg syns er grei nok å ha ut offentlig. Men ikke ellers. Jeg har vurdert å stoppe å blogge, men tenker, hvorfor i all verden skal dem vinne over meg?
      Jeg blir inspirert av bloggen din. Er det en ting jeg har lært av deg så er det å være sterk uansett hva som skjer hvor og når. Det å vise at “jeg lar deg ikke vinne”, er noe jeg har lært av å følge bloggen din siden du startet.
      Så til deg når du har det tungt å får dritt kommentarer. Vi som er faste følgere og som faktisk syns du er bra nok, blogg for oss <3 Vi digger deg og din lille familie, og det du skriver om. Så blogg for oss <3
      Klem fra blogger <3

    10. Herlighet, folk som sitter bak skjermen og gjemmer seg har så lett for å skrive fæle kommentarer. Barna dine har den beste oppveksten de noen sinne kunne hatt! De er garantert sjalu for det du kan gi dine barn, for det er tydeligvis noe de har manglet i sin oppvekst! Jeg jobber i barnehage og studerer bhglærer, og mange av de barna har helt forferdelige hjemmeforhold. Barnevern inn og ut og barn ned i 3-års alderen med traumer & PTSD. Noen skal alltid ha noe å klage på, uansett hva pokker det er. Ikke bry deg! Du er fantastisk

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg