EN DAG UTENOM DET VANLIGE!

God kved alle sammen! I dag har vi hatt en innholdsrik dag, som ble litt annerledes enn vi trodde på forhånd. Egentlig skulle dette bli en ganske så rolig tirsdag med fri fra jobb for Fredrik, og forhåpentligvis mye effektiv jobbing med det nye barnerommet til guttene for min del – i og med at Leo skulle i barnehagen som vanlig, og Fredrik kunne holde et øye med Noah her hjemme slik at jeg virkelig kunne få gjort litt. Vel, så fikk plutselig Fredrik spørsmål i går kveld om han kunne jobbe i dag likevel – så da gjorde han det, og med en 1-åring som er ekstremt glad i å sitte på fanget til mamma, så ble det ikke så mye effektiv jobbing i dag kan man si. Haha, vi prøver igjen i morgen!

Så etter noen hektiske timer hjemme på formiddagen i dag, og litt for mange minusgrader til at jeg kunne ta med meg Noah ut for å leke i snøen – så avtalte Noah og jeg å møte Fredrik på det lokale kjøpesenteret etter at han var ferdig på jobb. Jeg måtte uansett ha flere barnekleshengere og noen småting, så det passet i grunn ganske bra. Lite visste vi at det var en snøstorm på vei, for da vi er i ferd med å dra fra kjøpesenteret var det en helt sinnssyk snøstorm i området. I dag kan jeg helt ærlig si at jeg var ordentlig forbanna for at jeg ikke hadde bil, men det er første gangen jeg virkelig tenker noe sånt! 

Vi prøvde å vente litt til det roet seg, hvilket det etter hvert også gjorde, og siden Fredrik måtte dra for å hente Leo i barnehagen – så satset han på at det gikk greit. Da han hadde gått noen hundre meter og kommet seg litt unna området kjøpesenteret lå i, så hadde det vært mye roligere og han hadde visst hatt en kjempekoselig gåtur hjem med Leo fra barnehagen, og videre hjem til leiligheten vår. Jeg var ikke like godt kledd som Fredrik (og er nok ekstra ømfintlig for grusom kulde) så jeg ringte likesågreit taxi som kjørte Noah og meg hjem.

Dette bildet av Noah og Fredrik måtte jeg bare ha med! Her var Noah veldig lik pappaen sin synes jeg.

Siden vi kom hjem har timene som vanlig bare flydd avgårde, og nå sitter jeg her stuptrøtt og veldig klar for onsdagen i morgen! Jeg er så heldig å få en lang dag med barna alene i morgen, siden Fredrik jobber sent. Jeg har allerede tenkt litt på hva vi skal finne på, og jeg tror vi har en særdeles fin morgendag i vente ♥

Klem

5 kommentarer
    1. Hvordan løser du det med taxi og barnesete? Har selv hatt lyst til å ta taxi, men ender opp med kollektiv pga.at jeg ikke har med meg bilstol..

    2. Anonym: Du må opplyse når du bestiller taxi at du skal ha barnesete. Dessverre er det få taxier som har dette. Ofte får du gamle stoler som står fremovervendt om barnet er eldre enn 1 år/13 kilo. Ikke godt nok i mine øyne, da barn burde sitte bakovervendt til de er 125cm høye og/eller 25 kilo (altså til godt etter skolestart). Jeg stoler ikke på så mange når det kommer til sikring i taxi, for hvis de tror at forovervendt til så små barn er ok, så vet jeg ikke om de engang vet hvordan de monterer stolen ordentlig. Men er veldig spent på svaret til Jessica 🙂 Håper hun hadde en mye mer positivt opplevelse!

    3. Anonym: Taxisentralene har barneseter 🙂 Så man må vare si ifra at man trenger at de tar med barnesete, og hvor gammelt barnet er sånn at de vet hvilket de skal ta med mtp alder og ulike seter

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg