HVA ER DET SOM SKJER MED VERDEN?

Når jeg først så dette bildet så klarte jeg ikke annet enn å le – for det er unektelig litt komisk. Men da jeg sluttet å le synes jeg det var mer sjokkerende, for dette er jo egentlig helt på tryne?! Finnes det virkelig mennesker der ute som sminker babyen sin?.. Det er egentlig flere år siden jeg fant dette bildet for første gang, og når jeg i dag fant det igjen måtte jeg bare dele det med dere. Jeg håper dette er en eller annen skikkelig dårlig spøk! Hva er det som skjer med verden?

Men uavhengig av det: Hva tenker dere om å sminke babyer? Hva med hull i ørene? La babyer være babyer tenker jeg. Selv om kropps- og utseendefikseringen har tatt helt av blant ungdommer, tenåringer og nå til og med yngre barn, kan vi vel la de stakkars små babyene få lov til å slippe å gå med påtegna bryn og og hull i ørene? Grøss.

10 kommentarer
    1. Syke greier! Jeg mener det er greit med hull i ørene på barn, men at man ikke skal ta det før barna er så gamle at de kan bestemme om de vil ha det selv :p

    2. Selvsagt er det sykt å sminke spedbarn, men det er jo ikke akkurat en trend selv om én kvinne tilsynelatende har gjort det. Bildet kan også ha blitt photoshoppet.
      Har du opphavsrettighet til bildet? Hvis ikke burde du oppgi hvor du har lånt det fra, slik at den aktuelle moren/fotografen ikke kan stille deg for retten for brudd på opphavsrettsloven.

    3. Anonym: Hei Anonym! Nei, du har helt rett i at det ikke er en trend bare en kvinne tilsynelatende har gjort det. Men jeg skriver også om ørepynt – og det er det ikke bare en kvinne som gjør med sitt barn. Det er også langt flere enn bare en mamma som tilsynelatende har tegnet øyebryn på babyen sin – uten at jeg kan si noe om hva agendaen bak dette er, at man ønsker at bildene skal gå viralt etc.

      Helt enig angående opphavsretten – om du følger bloggen min, vet du at jeg aldri “låner” bilder av noen uten å oppgi kilde. Dette bildet har vært lagret på blogsoft (bloggbrukeren min) og pcen min i flere år siden første gangen jeg fant det (som jeg også nevner noe om i innlegget) og derfor var det ikke mulig å finne kilder til det. Jeg gjorde likevel litt research, og fant ut at bildet har gått viralt, og blitt publisert hos Thesun, reddit etc uten noen kilder. Jeg tenkte da at om noen først skulle stilles til retten, så vil det kanskje være mer naturlig å velge The sun enn en mammablogger fra lille Norge, så jeg er ikke så bekymret for det.

      Med det sagt! Jeg er helt enig at den loven skal følges uansett risiko for å bli tatt, og tar selvkritikk for at jeg ikke lette mer før jeg gjenga bildet på bloggen min. Jeg skal ta en skikkelig søkerrunde til, og beklager dette.

      Hilsen Jessica

    4. Amalie: Haha, er det? Av ren nysgjerrighet, hvordan ser du det? (Ikke stygt ment, synes bare dukken/babyen, hva enn det er, så så livaktig ut!)

      Har sett flere lignende bilder og tror dessverre uansett det finnes syke mødre der ute som sminker barna sine fra veldig tidlig alder. Det er helt sykt!

    5. Jeg har ingenting til overs for hull i ørene på spedbarn og små barn, ei heller noen annen form for kroppsmodifikasjon som feks omskjæring. Sminking av barn er jo merkelig i seg selv tenker jeg. Skal innrømme at vi lo godt da barnefar til gudsønnen min tegna øyenbryn og bart på guttungen dog. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg