GJESTEINNLEGG AV FREDRIK: VI HAR SKLIDD FRA HVERANDRE

Gjesteinnlegg skrevet av samboeren min, Fredrik.

Har fått en del spørsmål når det kommer til hva jeg synes om det Jessica deler. Og spesielt da med tanke på alt det personlige hun deler om oss. Så nå tenkte jeg å skrive noen ord angående det.

Jessica blogger ærlig og åpent om alt, nesten i alle fall. Til og med personlige ting. Og det er også en av grunnene til at hun har kommet så langt som det hun har gjort idag, fordi hun er ærlig om hvordan hun føler ting. Noen ganger kan det bli litt for privat for meg, Jessica og jeg er veldig forskjellige på akkurat det, haha. Enkelte ting liker jeg mer å holde for meg selv. Jeg blir fort veldig opptatt av hva alle andre mener dessverre. Jeg blir så sykt lett påvirka av hva andre sier og mener. Derfor ville jeg aldri passet som blogger.

Mens Jessica er motsatt, og blir ikke så lett påvirka. Hun liker å snakke om det meste og være åpen. Hun tar alltid hensyn til meg, og hun deler aldri ting som har med vårt liv eller vårt forhold å gjøre før hun har avklart det med meg. Før så var hun veldig kresen på hva hun la ut på bloggen, men nå så bare skriver hun om det som føles riktig å skrive om. Uten å tenke så mye på hva andre mener. Før kunne hun sitte lenge med et tomt arkiv og bli skikkelig frustrert. Ikke fordi hun var tom, men fordi det hun ville skrive var ikke bra nok etter hva hun syntes.

Dere har jo ikke bare fulgt Jessica og hennes liv siden dere begynt å følge denne bloggen, men også mitt og vårt liv sammen. Siden jeg har vært en del av hennes liv siden bloggen ble starta. Og da synes hun at det er helt naturlig at jeg får lov til å være med å bestemme på hva som legges ut, for det er sånn at mye av det angår også meg og oss. Når hun har skrevet ferdig blogginnlegg og det er klart til å postes, så går vi alt gjennom det hun har skrevet. Hun legger aldri ut noe som jeg ikke er enig i. Det skjer sjeldent at hun har lyst til poste noe som jeg ikke føler for å dele på bloggen. Men det er en veldig stor trygghet for meg å vite at hun er veldig empatisk og at hun alltid tar hensyn til at selv om hun blogger om vårt liv, så kan hun ikke legge ut ting jeg ikke er enig i. Det er en selvfølge for henne.

Sist brudd kom brått på Jessica, og da kom det ikke noe mindre brått på dere kan jeg tenke meg. Og siden det skjedde så plutselig, så virket det sikkert som at hun skjulte sannheten. Siden ingen trodde at et brudd mellom noen som bor sammen og har barn sammen kunne komme så brått på. Hvis det går mot slutten for oss nå, så vil vi ikke at noen skal tro at Jessica med vilje prøvde å skjule at ting gikk dårlig.

Vi har sklidd veldig fra hverandre, og det har Jessica skrevet om på bloggen. Hun er opptatt av at dere skal være tett på. Det er både overraskende og fint å se at så mange bryr seg om at ting skal løse seg for oss. Jeg synes det er spennende og skummelt å tenke på fremtiden og hva som kan skje, jeg har blandede følelser. Jeg skulle ønske jeg visste hvordan alt endte, noe ingen kan forutse. Sånn er livet på godt og vondt.

– Fredrik

10 kommentarer
    1. Godt og fint skrevet Fredrik. Vær grei med deg selv og husk at med å være tro mot seg selv kommer en lengst. Tenk på at et godt forhold vil ikke komme til dere en dag/plutselig løses, men at det må jobbes for. Hvis dere klarer å være kreative og se fler muligheter enn hindringer kan dere komme langt. Alle forhold kan ikke lykkes likevel. Når dere har prøvd så lenge som dere og dere fortsatt ikke er tilbake til der dere følte ting var godt, så er det viktig å hverken føle skam eller skyld. Vi lesere/bekjente må respektere hva enn som blir å skje med dere fordi vi vet egentlig så veldig lite og vi kan bare stole på at kommer til å velge det riktige. Noe som jeg vil anbefale alle å gjøre fordi dere er veldig reflekterte og gode.

    2. Å gjøre et ekteskap(forhold) lykkelig,er omentrent som å drive et gårdsbruk..Du må begynne på ny frisk hver eneste dag….

    3. Sklidd i fra hverandre…
      Hjelpes gut, dere har aldri hatt noe forhold i det hele tatt, dere har vært i en situasjon som dere brakte to uskyldige unger inn i.

    4. O.G.: Hei du!

      Og du som har hatt en så koselig tone i de siste kommentarene dine.. Ble veldig skuffet når jeg leste denne.

      Du er klar over at vi var sammen i 8 måneder før jeg ble gravid første gang? FULLT klar over at det ikke er voldsomt lenge, men om vi aldri har hatt noe forhold i det hele tatt, utenom med barna, så stemmer jo ikke påstanden din helt?

      For å ikke glemme at vi så og si hele forholdet vårt har hatt det veldig fint og hatt et trygt og godt kjæresteforhold. Du har vel ikke glemt alle blogginnleggene jeg har skrevet om det også?

    5. Veldig fint skrevet! Dere virker så gode og empatiske begge to, og med to skjønne små gutter, så det er ikke rart at leserne håper det beste på deres vegne. Det gjør jeg også! Ønsker dere alt det beste!

    6. Jeg har ikke glemt noe, men det er ikke det samme som at jeg ikke ser at det her er en situasjon og ikke et forhold.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg