TIL LEO OG NOAH ❤️

I dag fikk jeg endelig den siste av to etterlengtede pakker i posten! Litt nytt til guttene mine og den nye garderoben deres. Siden det er en god stund siden jeg har brukt en del penger på barna – (altså, ikke misforstå – jeg kjøper selvfølgelig gode sko, klær etc til guttene når enn de skulle trenger det) så fikk jeg nesten litt dårlig samvittighet etter å ha kjøpt dette. For trenger de virkelig dette? Svaret på det er nei, annet enn kanskje skoene som er nye vårsko. Grunnen til at jeg får litt dårlig samvittighet er fordi jeg det siste året har blitt enda mer bevisst på forbruket mitt, og prøvd å ikke kjøpe bare for å kjøpe. Jeg føler at jeg har vært flink til å overholde det, det er fornuftig å stille seg selv noen spørsmål før man kjøper ting til barna – av erfaring vet jeg at det er veldig enkelt å havne i “kjøpe bare for å kjøpe”-fella, for det er jo gøy å kjøpe ting til dem. Men det er jo greit å begrense det litt også. Når det er sagt, så tror jeg guttene blir veldig fine i de nye klærne og skoene sine – selv om det enda er en liten stund til de kan bruke det ute i vårsolen 👟👖👕🖤

Ellers har det vært en rolig dag for oss, jeg er fortsatt ikke helt i form så jeg prøver å ta ting litt rolig slik at jeg er helt frisk til jeg reiser på fredag. I morgen skal jeg jobbe videre med prosjekt-få-orden-i-leiligheten-vår, samt kvalitetstid med minsten på dagtid, og få besøk av ei venninne på kveldstid når Fredrik er vel hjemme fra jobb og Noah sover.

Akkurat nå har Noah sovnet for en liten stund siden – han sovnet senere enn vanlig i dag fordi han holder på å få nye tenner igjen stakkars. Så nå ligger Noah sovende på Fredriks bryst i andre enden av sofaen hvor jeg sitter, mens Fredrik følger med på fotballkampen som står på lavt i bakgrunnen. Jeg spurte Fredrik akkurat om Noah ikke skulle legges i sengen sin snart, men Fredrik ristet forsiktig på hodet og sa “Men han sover jo så godt her hos pappaen sin” 😍

Nyt kvelden videre, vi snakkes igjen snart!

5 kommentarer
    1. For ei oppegående og bra jente du virker som Jessica. Har aldri kommentert på noen blogg før, men vil bare si at jeg leser bloggen din hver dag, og at jeg beundrerer deg.
      Kjempebra at du har blitt mer bevist på forbruket ditt, det trenger vi at flere blir. Guttene dine er heldig som har deg som mamma. Du er et godt forbilde, både for barna og for leserne dine.
      Stå på videre, heier på deg!

    2. Sjønner godt hva du mener. Er gravid nå, å vil kjøpe alt til lille haha.. men prøver å begrense det. Mange som kjøper så mye at barna aldri får brukt det, å det er jo veldig bortkastet :/ man må prøve å tenke litt miljø også, selvom man gjerne blir litt ivrig når det kommer til småttis klær

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg