DAGEN TILBRAKT PÅ SYKEHUS

God kveld dere!

Her har vi hatt en skikkelig langfredag, bokstavelig talt. Som jeg nevnte i går var ikke Noah i form og han ble verre utover natten og morgenen i dag – så jeg tok han med en tur på legevakten hvor vi ventet 1,5 time bare på å komme inn – forståelig nok da, siden det er påske og vanlig legekontor er stengt. Da vi endelig kom inn og fikk tatt noen tester av Noah, fikk vi beskjed om at vi måtte videre til sykehuset i Tønsberg ganske fort – så der har vi tilbrakt hele dagen, mens Leo heldigvis kunne være hos tanta mi.

Jeg er ikke interessert i utbrodere så mye om sykdomshistorien fordi det er privatinformasjon om Noah og fordi det uansett ikke er så veldig relevant, men vi fikk hvert fall dra hjem til slutt – det var mitt største ønske at vi kunne sove hjemme. Han er bedre, og i morgen må vi på kontrolltime på sykehuset for å dobbeltsjekke at ting går riktig vei. Jeg må få skryte av helsevesenet i samme slengen altså, for vi har møtt mange utrolig hyggelige og flinke mennesker i dag som var så flinke til å ta vare på Noah underveis. Noen må jo jobbe i påsken også, og i dag fikk jeg kjenne på hvor viktig det er at noen faktisk gjør den jobben ❤️

Nå er jeg sliten etter en dag med masse venting, prøvetaking og nerver, og veldig glad for å være hjemme igjen med skatten min som sover godt i sengen sin. Håper dere har hatt en litt lettere, morsommere og bedre dag enn oss. Vi snakkes igjen i morgen!

29 kommentarer
    1. Syntes ikke du burde poste dette. Sykdom hos barna dine burde du være voksen nok til å forstå at ikke hører hjemme på bloggen din. Selv om du ikke forteller akkurat hva slags sykdom det er snakk om, velger du likevel å dele at han er på sykehuset og sykebåndet. Jeg lurer så veldig på akkurat hva som foregår i hodet på en mor når hun velger å poste slikt. Det er motbydelig, og skikkelig trist at barna dine ikke engang får ha sykehusbesøk privat.
      Mange av dine følgere er sikkert uenig, men akkurat her føler jeg at jeg burde si ifra.
      Ha en ellers fin påske.
      Anne

    2. Anne: Hei Anne!

      Det er det selvfølgelig helt greit at du synes.

      Jeg vil bare presisere at han ikke har noen sykdom, men at han har vært syk. Jeg ser ikke at jeg utleverer så mye i dette blogginnlegget at det er på noen grense, men at jeg skriver at vi har hatt dagen på sykehus, at Noah ikke har vært i form, og bilde av et sykehusbånd hvor navnet hans og datoen i dag er synlig.

      Ha en fin påske du også! 🙂

    3. Det jeg ikke skjønner med innleggene dine er hvorfor du hele tiden må skrive A, men ikke B? Hvis du ikke vil dele historien så drit i å nevne noe om det da? blir akkurat som med bruddet. Likte bloggen din helt til du begynte med å skulle ha click

    4. Ine: Hei Ine!

      Skulle jeg ikke bare latt være å nevne noe med bruddet, så ville jo spørsmålene og spekulasjonene kommet med tiden uansett. Da hadde jeg garantert fått høre at jeg hadde lagt opp til disse spekulasjonene selv, siden jeg ikke fortalte noe om det.

      Og som jeg nå for oppleve, så får jeg høre det fordi jeg ikke forteller hele historien. Både med denne saken, og bruddet. Uansett hva jeg skriver eller ikke skriver, så tror jeg det vil være vanskelig å få tilfredsstilt alle. Jeg ville med dette blogginnlegget forklare hvorfor jeg ikke har fått blogget i dag – og beklager at jeg ikke ønsker å utdype hvordan syk Noah har vært. For å være helt ærlig med deg så ser jeg ikke hvorfor det uansett skulle være relevant, men jeg forstår nysgjerrigheten og frustrasjonen din og skal gjøre mitt beste for å ta bedre valg fremover.

      Fortsatt god påske<3

    5. Synes det er fint at du deler. Det jeg liker med bloggen din er at du er ekte og ærlig, samtidig som du ikke deler for mye. Takk for det, og god bedring til Noah!

    6. Hei 🙂
      Håpar morgondagen blir bedre for den lille 🙂 eg syns du er kjempe flink til å balansere. Som liten var eg mykje inn og ut av sjukehus – og om eg hadde sett eit innlegg som dette som vaksen hadde det ikkje stressa meg. Det er jo berre eit klipp i frå kvardagen. Det ville vore unaturlig om du lata som om det hadde vore ein heilt vanlig dag utan og nevne dette. Noko som stressa meg meir som voksen i dagens samfunn og ansatt på sjukehus er at mange foreldre i dag er meir opptatt i å ta bilete og dokumentere enn å vær der for ungen sin som er sjuk. Eg syns heller ikkje det er greit og få eit kamera rett opp i trynet når tankane mine er på barnets sjukdom og korleis vi best kan hjelpe. Eg er på jobb, og i mi jobbkontrakt står det ingenting om at bilete av meg eller kollegaer skal bli publiser på Facebook/Snapchat. Så mitt ønske er at folk fokuserer på barnet sitt som er sjuk. Om du vil ha eit minne/bilde der dei som jobbar der er med – spørr om lov, det kostar ikkje så mykje. Det kan være grunnar til at nokon ikkje ønsker bilde av seg på nett, men mest truleg seier dei ja om det er til eige bruk. Og ta hensyn til andre pasientar/pass på at dei ikkje blir avfotografert. Bygget og utstyret derimot må ein fotografere so mykje ein berre vil 😉 og ja eg ser at det kan være kjekt og ha bilde av foten og brotet i frå påska 2018 – det hadde sikkert eg og avfotografert som eit hysterisk minne 😉 – men vern om han/ho som gipsar den foten 🙂

    7. uff stakkars noah, godt alt gikk bra 🙂 ikke gøy når de havner på sykehuset :,( min ble flere ganger langt inn i fjor vinter gikk heldigvis bra, de er veldig flinke nå idag på sykhuset heldigvis 🙂

    8. Problemet er ikke at hun nevner a og ikke b. Problemet er fremmede folk som tror de har krav på å vite B haha

    9. Vel, jeg har tenkt at det «er noe» med Noah ut ifra ting du har delt, og det er ikke greit. Husker det var noe (men vi fikk heldigvis ikke vite hva) allerede mens du var gravid, i tillegg til noe du skrev om at du var bekymret for språkutviklingen hans og nå dette. Du har gitt mange små drypp av privat informasjon om barnet ditt som du ikke burde! Dette synes jeg var et skikkelig overtramp, og du burde slette bildet av sykehusbåndet (om ikke hele innlegget). Hvis du absolutt må dele dette kan du gjøre det på en «ja, da er påska over for denne gang. Vi har *blablabla*, og var en tur innom sykehuset med et av barna. Ikke fordi det var noe alvorlig, men for å allikevel være sikre»- måte.
      Når jeg har fått et inntrykk av det, har sikkert flere andre tenkt det samme. Og han er helt sikkert en 100% frisk og normal gutt, men jeg håper du skjønner at folk fort trekker konklusjoner ut av slike ting. Du trenger ikke å godkjenne denne kommentaren, vil bare at du skal vite det.

    10. Synes du er flink til å dele akkurat passe. Du er veldig moden for alderen din. Og jeg synes at du er en god mor. Hilsen en trebarns mamma på 45 år.

    11. Eg har også tenkt det samme som Pia faktisk… ikkje at det hadde gjort noko om det «feilte» han noko, men det er jo litt uheldig at folk du ikkje veit kven er får det inntrykket, uansett om det er sant eller ei…
      Du har to heilt nydelige og glade gutter ❤️
      Men (og du kjem som vanlig sikkert til å sei det ikkje var i dine tankar) viss denne clickbait-trenden fortsetter Finn eg ikkje like stor glede her inne som eg gjorde før… eg likte deg nettopp fordi du klarte å fenge utan clickbait 🙂 og ja, overskrifta passa til innlegget denne gongen, men den skrik jo dramatikk (til og med på bekostning av barnet ditt), og kvifor «tulle» og overdrive ditt barns sjukdom på denne måten?
      Du skreiv og at dj kunne unngått å skrive noko, men då hadde folk lurt på kvifor du kkkje blogga? Eh…du har jo sjølv sagt at du er i ein periode der du ikkje kjem til å blogge dagleg nødvendigvis?

    12. Har faktisk tenkt akkurat det samme jeg og. Og det er på grunnlag av hva du har fortalt/ikke fortalt.Husker at du skrev at det var noe som måtte sjekkes ekstra opp under svangerskapet, men at du ikke ville si noe mer enn det. Hadde du ikke skrevet noe om det ville jeg aldri tenkt noe mer over om det feiler han noe. Han ser jo helt normal ut.
      Er ikke det ganske ille at du faktisk legger opp til spekulasjoner rundt ditt eget barns helse?
      Ingen hadde jo trengt å vite noe om dette sykehusbesøket?

    13. Stakkars deg, folk mener jo noe om alt. Det er frivillig å lese bloggen din. Jeg liker den godt, og det du skriver. Du er mye mer moden enn de fleste andre. Er noen av leserne dine som er misunnelige, tenker jeg. Stå på, og håper lillegutt er på bedringens vei. Jeg elsker bloggen din.

    14. Det trenger ikke alltid være noe galt med et barn selv om språket kanskje henger etter. Alle barn lærer ting forakjellig og viser intersse for forskjellige ting. La henne dele det hun ønsker ingen trenger og kritisere henne for dette. Ingen av oss får med seg hva som skjer i dems hverdag bare en liten smake bit som hun er så snill å deler her på bloggen. Tenk på alle som deler bilder, statuser osv på Facebook syns dere det er bedre? Fått intrykk av at hun er en super mamma for sinw 2 nydelige barn.
      Fortsett den supre jobben du gjør med barna dine❤️
      Hilsen en ung alenemor.

    15. «Folk mener noe om alt»? Det kan hodt hende, men av og til kan konstruktive tilbakemeldinger vere fornuftig, spesielt når det taler barnets sak.
      Eg også likar bloggen kjempegodt og vil gjerne at ho skal fortsette å dele 🙂 ho framstår også som ei super mamma syns eg! Men eg må vel få lov å meine at det kan vere uheldig å dele denne type «intime» ting på vegne av barna? Folk flest får vel tilbakemelding på jobben sin?
      Og det misunnelses-kortet er veldig oppbrukt forresten 👍 korleis kan det å antyde at noko er litt for privat tolkast til misunnelse? Det lurer eg veldig på.. om eg var misunnelig og ville «straffe» Jessica pga det så ville eg vel heller prøvd å såre/krenke ho?
      Eg lurer heilt oppriktig på kva som får folk til å tru at alle som kjem med velmente og saklege innspel er misunnelige? Spydighet og mobbing er noko heilt anna enn det her.

    16. Jeg har også tenkt at det er noe med Noah. Fra ekstra undersøkelser i graviditeten, mye sykdom og sen språkutvikling. Det er jo ikke nødvendigvis noe alvorlig galt for det, men det er faktisk ikke greit at leserne får det inntrykket. Håper du blir mer fornuftig etterhvert som du blir eldre.

    17. Anonym 23:06
      For en utrolig teit ting å komme med – misunnelse. Hva skal jeg være misunnelig på? At J fikk barn tidlig, at hun er blitt alene med to små i en alder av 19 år?
      Det blir for dumt å dra dette misunnelseskortet i alle sammenhenger.
      Ellers synes jeg Jessica er en flink og reflektert mamma, men en mamma som burde lære seg hvor grensene for deling går. En mamma som burde eksponere barna i langt større grad enn hva hun gjør.
      Det er Jessica som er blogger, og som selv kan velge å dele bilder av seg selv – barna blir bare brikker som ikke en gang vet at de eksponeres.

    18. Nei, jeg er slett ikke misunnelig på Jessica. Tvert imot! Men som mor til to små selv (og heldigvis ikke alene) må jeg si at jeg beundrer henne veldig, og er imponert over henne. Jeg synes også at hun virker som en reflektert, flink og veldig god mor for barna sine! Det er tydelig at hun er godt oppdratt selv og har gode verdier som hun viderefører til barna, og er moden for alderen. Men «moden for alderen» betyr ikke at man er like moden som en voksen, og det skinner igjennom i dette innlegget.
      Kritikk er ikke hat og misunnelse! Jeg synes vi har vært veldig konstruktive i kritikken her, og håper at Jessica tar det til seg. Det er ikke sikkert hun tenker over hvilket inntrykk det hun har skrevet gir (eller at leserene husker «alt» hun skriver), og da må det jo være fint å få det bevisstgjort? Jeg hadde ihvertfall syntes det, for det ER jo trist at naboer, barnehageforeldre og vilt fremmede lesere sitter med et inntrykk at det er noe «galt» med barnet?

    19. Til min egen kommentar kl 11:02
      Det skal selvsagt stå eksponere i langt MINDRE grad , og ikke større

    20. En mammablogger som blogger om sin hverdag med barna må kunne få skrive om et sykehusbesøk som på ingen måte utleverer barnet sitt uten å få pes. Hilsen voksen 4barnsmor som heller reagerer på bilder av alvorlig syke barn på fb der det oppfordres til likerklikk !!!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg