TRENGTE EN PAUSE

Da var det på tide med en liten oppdatering – selv om jeg helst skulle ventet til jeg ble enda bedre før jeg oppdaterte, så får jeg så dårlig samvittighet når jeg ser hvor mange som er innom selv når jeg ikke poster noen ting.  Jeg trengte en pause i går for jeg har nemlig blitt veldig syk. Halve dagen i går og hele dagen i dag har blitt brukt til å ligge i sengen. Rett og slett. Tror aldri jeg har vært så syk før, men det tenker jeg jo hver gang jeg er syk så mulig jeg bare har dårlig hukommelse. Heldigvis slipper jeg å ha dårlig samvittighet ovenfor barna, som har det veldig fint hos pappaen sin. Påsken i år har alt i alt vært ganske dårlig på grunn av sykdom og alt, det er synd å si men jeg lyver om jeg sier noe annet. Heldigvis er det bare ett år til neste gang, egentlig er jeg jo veldig glad i påsken og høytider generelt 🐣

Bilder fra påsken i fjor sammen med barna på fjellet 💛🐇🐤

I dag hadde jeg egentlig tenkt å spøke litt med dere, men når jeg er så dårlig orker jeg ikke en gang ta bilder – og jeg synes egentlig at det blir litt upassende her på bloggen nå, så jeg lot være. Mulig jeg er den eneste bloggeren som ikke kjører aprilspøk-blogginnlegg i dag?

Angående sist blogginnlegget om sykehusbesøket med Noah, så ser jeg nå at det kanskje var unødvendig av meg å si noe om dette. Jeg føler ikke at jeg har skrevet noe som er utleverende om verken Noah eller hva som hadde skjedd, og jeg tror heller ikke at det blogginnlegget kan skade han på noen som helst måte i fremtiden – men jeg har alltid blitt oppdratt til å tenke at om man er «alene» om meningen sin, i dette tilfellet at det var flere av dere som så på det blogginnlegget som problematisk og at det var unødvendig, og at jeg ikke så på det som like problematisk – så kan det være lurt å gå litt i seg selv. For å sette det på spissen: Om det er «alle andre» og ikke du som har feil så er det greit å reflektere litt rundt egne valg.

Nå tror jeg at jeg snart skal legge meg litt igjen, forhåpentligvis blir jeg bra igjen snarest. Jeg har faktisk virkelig ikke tid til å være syk, så dette er så forbanna kjipt men det er ikke så mye jeg får gjort annet enn å hvile masse. Håper dere har hatt en veldig fin påske!

19 kommentarer
    1. Hadde du sagt nå at du ventet barn nr 3 tror jeg du bare hadde bekreftet hvor dum det går an å bli. Nå er det på tide å skjerpe seg, jessica. Jeg liker deg egentlig godt, men du har virkelig tapt deg de siste månedene.

    2. At det ikke hadde passet seg pga sykdom ja. Er vel nok av andre grunner til at du gjorde lurt i å droppe det 😉

    3. Stå på Jessica, du gjør en god jobb !! Jeg kunne godt vært moren din mtp alder og tviler på at jeg hadde svart på all kritikken på en like moden måte som det du gjør. Hatten av for deg 💜

    4. «Hvis alle andre rundt deg er idioter, må du ta en titt på deg selv», pleier jeg å si. 😀 Flott reflektert av deg, og modent å både innse og innrømme feil. De små dryppene du har gitt av Noah er kanskje ikke så ille alene, men til sammen har de skapt et (potensielt feil) inntrykk av helsesituasjonen hans.
      Selv om jeg i all hovedsak kritiserte deg i min forrige kommentar, står jeg for rosen jeg også gav deg. Jeg beundrer deg og er oppriktig imponert! Ønsker deg god bedring, ta vare på deg selv! 🙂

    5. Kjære Jessica
      Jeg har ikke lest bloggen din så lenge! Men jeg må ærlig si at jeg synes at du gjør en fantastisk jobb!
      Kjipt å bli syk, men det blir man jo i blant!
      Stå på! Du er god nok!!!
      Masse GOD BEDRING<3
      Sender en god klem!

    6. God bedring til deg!! Og helt ærlig så reagerte jeg ikke negativt på innlegget om sykehusbesøket; nei, du gjør en fantastisk jobb som mamma og du klarer til og med å svare på en fin og moden måte på de frekkeste innlegg. Mange bloggere stenger kommentarfeltet, og det er bare så trist at noen er så ute etter å kritisere på en dårlig måte. Hvordan ting sies har veldig mye å si! Så jeg vil oppfordre folk til å tenke over at konstruktiv kritikk må fremføres på riktig måte for at den skal være mulig å ta i mot.

    7. Helene: Hei! Så hyggelig å høre Helene <3 Ja, man blir jo syk i blant - man må bare prøve å gjøre det beste ut av det uansett.

      Tusen takk for alle fine ord, er takknemlig for å ha deg som leser! God klem til deg også:-)

    8. Mia: Takk for det Mia!

      Enig i at det er viktig å tenke at konstruktiv kritikk må gis på en ordentlig måte. Jeg får jo litt av begge deler – litt kritikk som er usaklig skrevet, men heldigvis også en del kritikk som er skrevet på en grei måte.

      Er veldig glad for å høre at du synes jeg svarer på en fin måte selv til de som ikke er så hyggelige. Man lærer seg det etter noen år med å svare på kommentarer, jeg var nok ikke like flink i begynnelsen. Haha! <3

    9. Pia: Hei Pia!

      Ja – det er jo gjerne ikke enkeltting som er ille, men summen av det hele sammen. Glad for å ha lesere som kan være kritiske og stille kritiske spørsmål – det er viktig synes jeg.

      Tusen takk for ros og god-bedring ønsket 🙂 Ha en fin 2.påskedag!

    10. Masse god bedring 🙂
      jeg personlig forstår ikke hvorfor så mange reagerer på det sykhuset innlegget, du skrev jo svært lite 🙂

    11. Hei! Jeg må bare si at jeg er så utrolig imponert over deg. Jeg leser en del blogger og har gjort det i mange år nå, men jeg kan ikke huske å ha sett noen andre som faktisk åpent sier at “sorry, der gjorde jeg feil – takk for tilbakemeldingene!”. Jeg synes det er så rart at så mange bloggere (og andre egentlig) ikke kan innrømme at noe de gjorde eller skrev kanskje ikke var så lurt, før i lang tid etterpå. Det bør ikke være så vanskelig å tenke seg om på nytt eller si unnskyld. I stedet får lesere hard medfart for det som er ment som konstruktiv kritikk og tilbakemeldinger. Det å være gode lesere (eller venner for den saks skyld) innebærer ikke bare å støtte alle avgjørelser vedkommende tar, men også å gi tilbakemeldinger på en god måte og si fra der noe ikke var så lurt eller greit. Dersom mange reagerer på noe, så er det, som du sier, helt rett å ta et skritt tilbake og tenke over om det man skrev egentlig var greit. Ønsker deg alt godt fremover!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg