HEMMELIGHETER JEG ALDRI HAR DELT FØR

– Jeg henger ikke med på hvem ulike youtubere er, og tror ikke jeg kan si navnet på en eneste av verken norske eller utenlandske. Venninnene mine blir jo helt oppgitt av meg som aldri aner hvem de snakker om når de nevner ulike navn! Haha. Snapchat i bruk med venner og folk jeg kjenner har også vært ukjent for meg helt inntil nylig. Har ikke hatt tid eller ork til å sette meg inn i det, rett og slett. Dessuten foretrekker jeg faktisk å ringe, Facetime og snakke på meldinger når jeg snakker med vennene mine. Jeg har skjønt at dette kanskje er litt av ulempen med å jobbe på sosiale medier – det blir “bare” jobb. Nå er riktig nok min jobb, bloggen, snapchat, instagram osv mer enn “bare” en jobb for meg. Den betyr mer enn det. Men like fullt er det jobb og da gjør jeg ikke det på fritiden min, og da har jeg heller ikke pleid å bruke de plattformene når jeg har “fri”.

– Jeg har så mye klær at det faktisk er helt ekstremt nå. Jeg har i utgangspunktet tidenes største garderobeplass men jeg har ingen mulighet til å få plass til alt når jeg i tillegg har så mye andre ting jeg må få plass til i skapene mine. Og nå er jeg nødt til å ta noen grep altså! Jeg har litt vanskelig for å kvitte meg med ting, så det er klær fra jeg var typ 13 år og til nå. Vet at jeg trolig aldri kommer til å bruke enkelte (Les: de fleste) plagg igjen, enda synes jeg det er vanskelig! Er jo helt håpløst. Jeg bruker kun typ 10% av alle klærne mine. Jeg vet at det er tidenes luksusproblem, men hvor kan jeg egentlig gi bort/kvitte meg med klærne mine?

–  Min beste lønning jeg har hatt fra å ha blogget bare en måned (i løpet av årene jeg har blogget) har vært på 65 000,- Synes det er ganske vanvittig at det kan ligge så mye penger i blogg. Husker at jeg den måneden fikk ganske dårlig samvittighet fordi jeg tenkte på de som jobber ræva av seg som ansatte i barnehagen og sykepleiere. Jeg jobber jo ikke ræva av meg, selv om det definitivt er litt å gjøre med bloggen. Vet at det er ekstremt mange som lurer på nettopp dette rundt penger, lønn og blogging – så ville bare ta med dette punktet av den grunn. Jeg er helt ærlig ikke så opptatt av penger så lenge jeg har det barna og jeg trenger, og det har jeg heldigvis alltid hatt ❤️ Jeg tror ikke at allverdens med penger kan gjøre meg lykkelig.

– Barn og familie er det viktigste i mitt liv og er noe jeg alltid kommer til å sette først. Jeg føler at når man en dag ligger i graven så er det de tingene som betyr noe  – hvilke mennesker du har omgitt deg selv med og som har spilt en rolle i løpet av livet ditt, familien din/nære venner og eventuelt barna dine. Jobb, penger, materialistiske goder er kanskje ting som er fint å ha når man er i live – men når alt kommer til alt så betyr det jo ingenting.

– Jeg elsker å gå i kjoler og skulle ønske jeg kunne gjort det hver dag, men det er ikke helt sosialt akseptert og det er kanskje like greit. Ellers ville jeg nok sett ut som at jeg var på vei til en galla-middag hver dag. Haha!

14 kommentarer
    1. Haha, jeg må bare si dette selv om det sikkert virker litt “stalker” viss det er puppene dine du skal fikse. Jeg har også 2 tette gutter. Den eldstes født en måned etter Leo og minsten født 2 måneder før Noah. Å jeg skal ta silikon i begynnelsen av juni. Syns bare det var litt morsomt med den sammenlikningen.

    2. Hvis du har vanskeligheter med å kvitte deg med klær du har mye minner fra, kan det være et greit tips å ta bilder av plagget før du kaster/selger/donerer det. På den måten kan du se tilbake på bildet og få de gode minnene og følelsene fra tiden du brukte plagget, men slipper å måtte la plagget ta opp plass hvis du uansett aldri skal bruke det igjen. Forøvrig et greit tips å bruke med alle gjenstander du har sentimental verdi for, men ikke egt har lyst til å ta vare på. Du kan donere klær på Fretex, og det er sikkert noen salgsgrupper på Facebook i ditt nærområde du kan gi bort eller selge enkeltplagg eller klespakker. Et siste tips til å rydde garderoben er å kvitte deg med alle klærne du ikke føler deg fantastisk i, eller som ikke passer ordentlig, da er det mye større sjans for at du bruker klærne du har liggende.

    3. Jeg anbefaler å donere til Fretex, da går de til Norge. Andre land trenger også billigere klær, men det gjør mennesker her i Norge også. De har egne containere du kan putte klærne i, i lukkede poser.

    4. Gi til Fretex – da kan du kvitte deg med klærne med god samvittighet 🙂 Kan da fint gå i kjole hver dag! Kanskje ikke gallakjole, men finnes jo mange flotte litt mer hverdagslige 😉

    5. Hvis du skal kvitte deg med klær er det også noe som heter hjelperingen i Larvik. De selger videre til en veldig lav pris 😊

    6. Til anonym kl. 07:12:
      Det er nok en myte at Fretex deler ut klær som legges i Fretex-boksene til de som trenger det. I hovedsak selger Fretex donerte klær i sine secondhand-butikker og 10 % av inntektene går til Frelsesarméens sosiale arbeid – blant annet utdeling av mat og klær til trengende. Men for all del, skal man først kvitte seg med klær man ikke bruker så er Fretex et godt valg!

    7. Nå vet ikke jeg helt hva slags klær du har. Men gateteam i oslo får som regel aldri nok til dem som trenger!:) Der går det hvertfall til dem som ikke har så mye!

    8. Hei Lise, anonym her. Vet at det ikke gis bort, var ikke klar nok der. De selges i Fretex sine egne butikker 🙂 Men de selges mye billigere enn om man skulle kjøpt det nytt! Det var det jeg skulle frem til. De med dårligere råd kan få tak i til og med helt ubrukte klær der, alt ettersom hva andre leverer 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg