SINGELLIVET

God dag ❤️ Nå har jeg vært singel i godt over en måned, og siden jeg har fått flere spørsmål den siste måneden om jeg kan skrive et innlegg med fordelene jeg ser med å være singel, så tenkte jeg å gjøre det nå.

🛌🏼 Jeg får hele dobbeltsengen for meg selv! Med mindre Leo kryper opp i sengen min i løpet av natten, da.

🎥 Jeg bestemmer selv hva jeg vil se på, og slipper å ta hensyn til om noen ikke liker forslaget mitt til film eller serie på Netflix. Haha! 

👩 Man blir mer selvstendig. Jeg føler at jeg har vært selvstendig i flere år allerede, men nå topper det seg jo veldig i og med at jeg må gjøre absolutt alt selv – også alt av oppgaver og ting som må gjøres som jeg har delt med noen tidligere.

🌮 Man kan spise akkurat hva man vil, når man vil – uten å ta hensyn til om en eventuell partner liker maten eller ikke. At man slipper å ta hensyn er jo en gjenganger egentlig! Vil jeg ha taco 5 dager i uken og spise en bøtte med is alene i ny og ne, så gjør jeg det og det er faktisk ganske deilig. Og når jeg først er i gang med å snakke om mat, så blir matbudsjettet også betydelig mindre siden det er billigere og bare kjøpe mat til seg selv enn til to.

🌇 Nå har jeg jo uansett mye ansvar selv om jeg ikke har en kjæreste lenger og kan jo derfor ikke gjøre akkurat som jeg vil, men at jeg er singel gjør også at jeg får litt mer tid til venner og familie, reising og andre egne interesser fordi barna er hos pappaen sin noen dager.

🏠 Jeg kan innrede leiligheten akkurat som jeg selv vil. Nå har jeg tenkt til å kvitte meg med i hvert fall spisestuen vår i løpet av de neste månedene, jeg skjønner ikke hva jeg tenkte på når jeg kjøpte HVITE spisestuestoler..? Altså, med små barn er det jo oppskriften på katastrofe. Og et bord som er i tre og helt umulig å rengjøre etter barna.. Sofaen min er jeg også litt usikker på fordi barna har klart å ødelegge noe på den. Og den er ikke så ren etter alt barna har sølt på den for å si det sånn, men det kan jo sikkert renses. Jeg har ingen bruk og kast mentalitet, men det frister voldsomt med ny sofa også. Og så skal jeg få begynt å kjøpe møbler til barnerommet til barna – det prosjektet ble jo som dere sikkert skjønte satt på pause på grunn av samlivsbruddet. Men det beste av alt: Nå kan jeg velge selv akkurat hvordan jeg vil at hjemmet mitt skal se ut.

💸 Billigere strømregning, og mer penger til overs generelt

18 kommentarer
    1. Er jo klart at ting følest billigere, men i teorien blir de dyrere. Du har nå bare én inntekt, før var det to, så da delte dere (forhåpentligvis) alt likt. Du bruker jo ikke noe mindre lys i stua av at du er singel. Ovnen bruker du like mye om du lager middag for en eller to. Er bare noen småting som f.eks. dusjing osv. som blir kuttet i strømregningen 🙂 Regner med matvanene ikke har endret seg så voldsomt, så der blir det jo billigere, men dess flere man er dess flere “sparepakker” med mat kan man kjøpe uten av det blir kastet fordi det var for mye mat (og de er jo gjerne billigere).
      Ikke meningen å pirke her, ville bare at du skulle se denne siden også. Er lett å tro at alt blir billigere, men med mindre partneren ikke bidro økonomisk blir de sjelden det. Er derfor mange får det tøft økonomisk etter skilsmisse f.eks. (like utgifter, mindre inntekter).
      Men altså, alt i alt synest jeg det er fint at du fokuserer på det positive nå når du er i en vanskelig periode av livet. Det er lett å bare sitte å fokusere på alt det vonde, så dette innlegget var veldig fint! Cred til deg som ser det gode i en kjip situasjon 🙂 Ønsker deg en fin dag videre!

    2. Istedenfor å bytte ut et helt bord vil æ anbefale å kjøpe 2-3 fine voksduker du kan bytte på å ha på bordet! Lett å rengjøre, billigere enn to bord + du kan variere ofte så det føles som et «nytt» bord☺️

    3. Det er vel bare en mindre på matbudsjettet? Og de regningene som vanligvis deles i to, husleie, strøm og forsikring er vel ca like stor (ser du sier strømregninga er mye mindre, skjønnet ikke helt hvordan du ser det i løpet av så kort tid) er du alene om nå, så det du egentlig skriver er at du forsørget Fredrik og.
      Har Fredik fått egen leilighet? Hvis ikke, hvordan gjør han det når han har barna på overnatting?

    4. Har du betalt alt i husholdningen, også da dere var samboere?!
      Og nå skal du vel ha barnebidrag fra F?

    5. Forstår at det kanskje blir billigere for deg ettersom du har tatt mye av kostnadene men synes ikke du er så grei med eksen din nå, og setter han i et litt dårlig lys. Når du skal skrive en liste med positive ting ved å være singel så er det jo en fordel å skrive en liste de fleste kjenner seg igjen i. Og de fleste har ikke råd til å bli singel pga dobbel husleie- alene med matkostnadene – alene med strømregning ++
      Realitenen for de fleste er ikke at det blir billigere å være singel og når u skriver det på denne måten virker det som om eksen din var en skikkelig snylter..
      Vet du ikke mener det sånn da, og er veldig glad i bloggen din 🙂 bare til ettertanke.

    6. Marie: Jeg har jo det, uten at det menes som at eksen min er noen som helst snylter eller noen ting – jeg har jo ikke lagt skjul på bloggen underveis at F var lærling over en lang tidsperiode og hadde ringevikar-jobb 🙂 Har ingenting vondt å si om F!

    7. Anonym: Mulig jeg skyter meg selv i foten nå, men jeg er faktisk enig. I det siste, etter jeg delte om operasjonen min, så føler at jeg det skal veldig lite til før jeg får reaksjoner på ting jeg skriver. Kan selvfølgelig hende det bare er tilfeldig 🙂

    8. Anine: Neinei, det var overhode ikke meningen å sette F i noen dårlig lys. Da tror jeg dere misforstår. Jeg har jo aldri lagt skjul på bloggen underveis at F var lærling over en lang tidsperiode og hadde ringevikar-jobb de siste årene når vi var sammen 🙂 Dermed ble det jo jeg som betalte det meste, uten at det menes som noe stygt til Fredrik. Han har forresten lest gjennom innlegget 🙂 Har ingenting vondt å si om han!

    9. Ville bare si at jeg synes du er utrolig sterk og ikke minst vakker! Håper du finner en som behandler deg som en prinsesse 💓 That guy, is Lucky!

    10. Så negative folk er!
      Jeg og mannen min har vært sammen i 10 år og har 3 barn, i starten «forsørget» han oss mens jeg har student og tilkallingsvikar. I en lengre perioder tjente jeg mest og betalte mest fordi han var syk.
      Nå er han student og tilkallingsvikar mens jeg drar lasset.
      Slikt er naturlig i et forhold! Er ikke noe galt i det, og man snylter ikke. Det viktigste er da at man bidrar etter evne, og stiller opp på andre punkt? Som med barna, husarbeid osv?

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg