JEG HAR BESTEMT MEG..

Reklame |

Hei alle sammen! Takk for responsen på sist blogginnlegg – jeg leser alle kommentarene deres og prøver å ta til meg alt det fornutige jeg kan. En ekstra stor takk til alle som tross kritiske kommentarer klarer å ha en hyggelig tone – det er spesielt hyggelig å se merker jeg. Jeg håper dere forstår at det er helt umulig for meg å tilfredsstille absolutt alle når det er så mange tusen av leserne mine som har sin unike mening, men jeg kommer absolutt til å eksponere barna i mye mindre grad fremover på bloggen. Det er det som føles mest riktig nå – som jeg ser mange av dere også er enige med meg om.

Over til overskriften! Nå har jeg bestemt meg hvor jeg skal på ferie til høsten, og det blir Italia! Jeg har funnet et sted som jeg bare føler at jeg rett og slett ikke kan gå glipp av – området heter Amalfikysten og stedet blir mest sannsynlig Positano – eller i hvert fall deromkring. Jeg drar mest sannsynlig i august og SOM jeg ser frem til det!

Jeg husker så godt på denne tiden i fjor, da var det akkurat like fint og varmt her i Larvik som nå! Noah krøp etter Leo som løpte siden han ikke hadde lært seg å gå, og de lekte mens vi grillet ute i hagen. Når det ble som varmest tok vi frem det oppblåsbare badekaret deres også (som forresten er utrolig kjekt å ha på sommeren når de blir veldig varmt for de små. Jeg pleide å bade barna i litt kjøligere vann inne i stuen vår eller ute i skyggen når de har vært som varmest de to siste somrene, og begge barna har elsket det 🐳 Fordelen med oppblåstbart er jo at man kan ha det med seg om man drar på stranden eller til utlandet.

Her ser dere forresten litt av hotellet jeg har sett meg ut! Hva tenker dere? Uten de to små tullingene mine som løper rundt som gale her hjemme blir det i hvert fall tid til at jeg får en skikkelig ferie der nede, sammen med masse tid til og få blogget masse. Innen den tid skal jeg selvfølgelig også sørge for at jeg får mye tid til bloggen nå til sommeren før jeg reiser! Det er jo heldigvis nok av ting som skjer fremover.

Jeg har ellers brukt dagen min på å rydde leiligheten min, noe det virkelig var behov for nå. Pluss at jeg har irritert meg litt over at jeg ikke har fått meg vaskehjelp enda – som dere vet er jeg ganske treg til å få ting gjort, men jeg satser på at jeg har fått ordnet det innen sommeren er i gang for alvor. Jeg har en helt merkelig følelse av at det er fredag i dag siden det har vært fridag for de fleste – derfor synes jeg det er så herlig å tenke på at det er fredag i morgen “også”. Haha! Ha en fin kveld videre, dere ❤️

37 kommentarer
    1. Fint at du hele tiden revurderer valgene dine! Nå bør du revurdere bikinibildet ditt. Blir litt for dumt å legge ut i et innlegg og begrunne med “denne bikinien er så fin” når man faktisk må trykke på linken for å se hvordan den ser ut. Du har jo sagt såå mange ganger at du ikke vil legge ut slike bilder på bloggen. Nå må du ta tak i her. Du er blitt alt for lik rosabloggerene. Skal operere utseende, legger ut lettkleddbilder, melker hver minste lille situasjon dor alt det er verdt (operasjonen og bruddet m.a.) etc.. Nei, huff. Håper du ser dette selv og gjør noe med det før det er for sent.

    2. Du kan ikke tilfredsstille flere tusen unike lesere med tanke på bilder av barna dine? Hva med å tenke på barna dine først? På et annet innlegg, ang eksponering av barna dine, spurte du om jeg hadde flere spørsmål. Jeg hadde et par, men en annen stilte det første, her er mitt andre igjen. Synes du det er greit å tjene penger på barna dine?
      Hvilken rolle spiller det om leserne dine liker bikinien din eller ikke? Hvorfor skal leserne svare på om bikinien din er fin eller ikke? Du har jo uansett kjøpt den, da bør du vel bruke den?
      Jeg skjønner ikke helt problemet ditt med å ikke klare å vaske huset selv. Ærlig talt, du er tjue (snart) år, går hjemme med et barn hele dagen, legger ut ett blogginnlegg. Hva gjør du resten av dagen og kvelden?
      Hvordan skal du klare å gå på skole, ta deg av to barn, gjøre lekser, og samtidig få vasket klær og handlet, når du allerede nå må ha vaskehjelp?
      Tror kanskje du bør lage ei prioriteringsliste hver uke. Få unnagjort førerkort, planlegging av daglige gjøremål og følge den slavisk allerede nå, ellers tror jeg du fort vil droppe ut av skolen.

    3. Anette: Hei Anette!

      Takk for at du sier i fra, det er trist å høre at du synes jeg er blitt for lik typiske rosabloggere og jeg skal ta tak i dette fremover. Ha en fin helg når den tid kommer i morgen 🙂

    4. Anonym: Hei!

      Jeg har ikke spurt leserne mine om dere liker denne bikinien?? Dette er det jeg skriver i blogginnlegget: “Synes denne bikinien er så utrolig fin! Jeg fant en helt lik i en annen farge som du kan kjøpe HER. ”
      Jeg har da vitterlig ikke spurt noen av dere hva dere synes om den? Jeg vet bare at jeg så og si alltid får spørsmål om hvor ting er fra når jeg legger ut bilder av meg selv og jeg har på meg noe spesielt, så derfor la jeg ved annonselenke hvis noen var interessert i å ha en lignende (siden den sorte er utgått av sortimentet)

      Jeg hadde klart å vaske leiligheten min selv ja – jeg gjør jo det til dags dato – det er ikke det at jeg ikke klarer, det handler mer om at den tiden jeg bruker på det (leiligheten er 120 kvm og jeg har barna alene 80% av tiden så og si) er tid jeg trenger både fremover og spesielt når jeg begynner på skolen til høsten. Jeg skjønner heller ikke hvorfor jeg skal slite meg helt ut med jobben med bloggen, skole, alene med barna, og alt som trengs å gjøre her hjemme når høsten kommer – om jeg kan ha vaskehjelp og få den ekstra tiden til rådighet. Dersom man har økonomi til det ser jeg ikke problemet, men vi kan godt være enige om å være uenige der altså. Jeg vil bare presiere nok en gang at det ikke handler om at jeg ikke klarer, men fordi jeg mener at tiden det koster ikke er verdt det – og at det derfor for meg føles verdt det å betale noen andre for å gjøre det.

      Jeg tror neppe at noen trenger å bekymre seg for at jeg kommer til å droppe ut av skolen. Ellers er jeg som du også skriver snart 20 år gammel, og klarer å ta mine egne avgjørelser. Jeg setter for øvrig pris på kommentaren din, og tror den er skrevet i beste mening 🙂

    5. Hva i alle dager skal du med vaskehjelp? Du er jo hjemmeværende fra før av? Hvorfor trenger du at en annen person skal komme hjem til deg/dere og rydde opp, når du fra før av er hjemme 24/7? Jeg hadde skjønt problemstillingen dersom du hadde barn i tillegg til en jobb som tok 12-14 timer ut av hverdagen din, men bloggen kan du vel maks bruke én liten time på til dagen, sett ut i fra det vi får lese? Jeg synes også det er veldig uintelligent å poste lettkleddbilder av seg selv på bloggen, når du vet at barna dine en gang vil vokse opp og klassekameratene deres vil kunne Google deg og finne disse bildene. Det er ikke hyggelig å være 14 og vite at venner ser på bilder av moren sin i undertøy.

    6. Anonym: Ja – også glemte jeg å svare på det første spørsmålet ditt. Det er ikke barna jeg tjener penger på, det er skrivingen min og bloggen min. Barna er en stor del av livet mitt, så derfor har de også vært en naturlig stor del av bloggen også. Som jeg skriver i dette blogginnlegget kommer jeg til å eksponere barna mye mindre fremover – det tror jeg mange av dere som er helt i mot eksponering kommer til å legge godt merke til 🙂

    7. Omg… denne bloggen begynner virkelig å minne meg om en viss anna «ung» mor,med ducklips,lettkleddbilder og wannabe famous-status.

    8. Du har blitt veeeldig oppmerksomhetssyk etter at du ble singel. Syns du var mye mer fornuftig og reflektert når du var i et forhold, noe som egentlig er litt rart

    9. Oda: Hei Oda!

      Nå har det seg sånn at jeg begynner på skolen til høsten, og jeg har allerede barna alene 80% av tiden. Leiligheten vår er 120 kvm, og jeg mistenker at det kan bli veldig mye om jeg skal få tid til alt sammen – da især viktig skolearbeid som helt sikkert kommer til å ta mange timene av kveldene mine fra høsten av. Å holde alt i orden, sammen med skolen, å ha barna alene, + jobben min med bloggen (Og ja, den innebærer definitivt mer enn å bare poste ett blogginnlegg hver dag – det er regnskap, mail, samarbeidsavtaler, møter etc) i tillegg har det den siste tiden vært tungt fordi jeg nylig har gått ut av et langt kjæresteforhold.

      Jeg har fjernet bikinibildet nå 🙂

    10. Anonym: Hei! Så trist å høre at du opplever meg sånn 🙁 Jeg er fremdeles den samme som jeg alltid har vært, men jeg har nok ikke vært helt meg selv siden bruddet og håper på å finne tilbake så fort som mulig.

    11. Kjære vene. La nå jenta få poste det hun vil. Syns hun er en flink og oppegående jente til å være en så ung tobarnsmor. Ett lettkledd bilde skader ingen, ikke engang barna hennes når de blir større. En operasjon forandrer ikke jenta innvendig, selvom utseende blir annerledes. Og en hushjelp er det mange som har. Selv de som er hjemmeværende. Gi henne heller litt ros for alt det positive, istedenfor å dytte på med masse dritt.
      Flink er du Jessica 😀 Jeg kjenner deg ikke, men heier på deg !!

    12. Ok, siden du ikke tjener penger på barna dine, hvorfor legge ut bilder av dem da? Du skriver jo selv at det er for å tilfredsstille lesere. Lesere=klikk=penger på konto. Altså: du tjener penger på barna sine, om ikke direkte (siden du teknisk sett tjener på bloggen) så i allefall indirekte.
      Prøv å ikke legge ut bilder av barna en måned. Tør du det? Eller vil over halvparten av leserne dine bli borte?
      Kred for at du fjernet bikinibildet. Men husk at det bildet du har lagt ut for alltid vil finnes på nett, noen lagrer det, laster det ned. Det har dessverre skjedd alt for mange ganger med andre.

    13. Jeg er en av de som har gitt kritikk i det siste ettersom at jeg har følt at ting har “gått litt over styr” da spesielt med tanke på hvordan du har framlagt operasjonen på bloggen. Jeg mener da selv at jeg har gitt konstruktiv kritikk på en fin måte og håper at det er slik det også har blitt oppfattet.
      Etter mye kritikk syns jeg du fortjener litt ros også. Jeg synes du er tøff som velger å ha kommentarfelt og ta i mot tilbakemeldinger fra leserene på godt og vondt. Mange bloggere har ikke åpent kommentarfelt. Det er klart at du ikke kan svare alle, men det er fint å se at du har evnen til å ta i mot og innrette deg etter kritikk der du føler det er rett. Noen kommentarer er rett og slett hårreisende å lese, spesielt de som går på deg som mor av typen “stakkars barn” osv. Som mor selv får jeg vondt av å lese disse, da jeg vet hvor lei meg jeg hadde blitt om jeg til stadighet fikk slengt slikt etter meg. Barna er jo det mest dyrebare vi har og såklart gjør vi så godt vi kan for at de skal ha det bra. Jeg synes du er sterk som klarer å børste slikt av deg. Og nei, det er ikke noen stakkars barn du har. Man ser lett at det er noen trygge og lykkelige barn du har. Jeg har ikke gitt kritikk til deg om eksponering av barna og det vil jeg heller ikke gjøre. Vi har totalforbud når det gjelder å dele bilder av barnet på sosiale medier. Det er dette som er rett for oss, men hva som er rett for dere med tanke på barna deres, det skal jeg ikke legge meg opp i.
      Det virker som det er mye som skjer hos deg om dagen. Brudd på forhold, bo alene med barna og så ha “fri” fra barna ei helg, operasjon og kanskje andre ting vi ikke vet, i tillegg til å levere på bloggen som vanlig. Da synes jeg ikke det rart at innholdet på bloggen har forandret seg. Jeg tror og håper at mange av leserene dine har gitt deg kritikk for å hjelpe deg tilbake dit du var. For jeg synes du i utgangspunktet er en flink blogger. Ha en fin helg.

    14. Gry: Hei Gry! Tusen takk for hyggelige ord og en oppløftende kommentar. Men jeg har nok også fortjent litt kritikk i det siste, så jeg mener ikke at det er galt at jeg får høre det litt.

      Jeg setter stor pris å høre det!

    15. Anonym: Jeg la ikke ut bilder av Leo i starten av blogg-karrieren min, og hadde flere lesere enn noensinne – så er ikke det det står på i det hele tatt, det har vel vært mer at det har føltes unaturlig å ikke poste noen ting når de er såpass stor del av livet mitt. Det har ingen verdens ting med at jeg ikke skulle ha turt det – det håper jeg virkelig de som har lest bloggen min lenge også kan skrive under på – altså at jeg har mer å by på av innhold enn utelukkende bilder av barna mine.

      Veldig sant det du skriver på slutten av kommentaren din, og en viktig ting å tenke over for alle 🙂

    16. Gud hvor flau jeg hadde blitt om min mor la ut sånne bilder. Jeg hadde faktisk blitt flau uansett hvem jeg kjente som la det ut.
      Det er kanskje slettet i innlegget, men det er fremdeles bilde som ligger med innlegget på Facebook. Du ønsker jo å fremstå som så voksen og reflektert, hvorfor har du da behovet for å legge ut sånne bilder? Kjenner ingen voksne foreldre som driver på sånn.

    17. Kan også legge til at det du skriver om at du ikke la ut bilder av Leo rett og slett var fordi Leo ikke var født. Bilder av han kom med en gang. Hvis du (eller noen andre) ikke tror det, er det bare å gå i mars arkivet fra 2015, så får man se bilder allerede fra keisersnittet. Det sier seg selv at du ikke kan legge ut barn som ikke eksisterer enda. Grunnen til lesere og oppmerksomheten var jo at du var 16 år og gravid, ikke at du skrev så himla bra?

    18. Altså alt jeg tenker når jeg leser kommentarene her er at Gud det sitter mange mennesker bak et tastatur som er misfornøyd med sin egen kropp og selvbilde. Siden når har et bikinibilde skadet noen?
      Hvis det er så farlig å se noen i bikini må man stenge av strender da eller? Klarer ikke å slutte å le! Jessica du ser helt fab ut og det er trist at du følte du måtte fjerne et bilde fordi noen usikre personer «tvinger» deg til det. Hvor er verden på vei om det er galt? Er ikke kropp naturlig og vakkert? Hadde noen lagt ut bilde uten å se så fab ut hadde ikke disse kommentarene eksistert. Stå på og vær deg selv!

    19. Blir så irritert over å lese de kommentarene over! Hvorfor må alle ha så jævlig mange meninger om andre hele tiden? La jessica være i fred og la hun gjøre som hun vil! Hun virker som en fantastisk mamma! Hvis dere ikke vil legge ut bilder av barna deres så er det greit og hun dømmer ikke dere. Så ikke døm henne heller. Men jessica du er en utrolig flink blogger og disse dritt kommentarene handler nok mye om sjalusi. Sjalu på hvor bra du er og hva du får til med bloggen og to barn i så ung alder!

    20. Take a chill pill, Nora. Det virker som dette går mer innpå deg enn det gjør for Jessica. Husk: det er ikke du som er offeret her. Ja, mange av kommentarene er unødvendige og hun fortjener ikke all kritikken hun får. Allikevel tror jeg hun er sterk nok til at hun slipper å ha fans som klikker vinkel på hennes vegne. La henne være, hun klarer utmerket godt å ta vare på seg selv.

    21. Hei, Jessica.
      Jeg har lest bloggen innimellom. Jeg reagerer på hvilke signaler du sender til dine lesere, spesielt den yngre-generasjonen. Du fremstiller alt perfekt, selv om det kanskje ikke er det virkeligheten. Må det være striglet i huset, til en hver tid? Etter jeg ble mor, måtte jeg senke kravene. Klesvasken er full, vasken på kjøkkenet er full av oppvask, det ligger leker på gulvet og det er fingermerker på vinduene. Men vet du hva? Det er helt greit. Casakaos skrev om hverdagen med barn uten filter. Slike mennesker trenger vi mer av i blogg-verden.
      Da jeg så bikini-bildet i innlegget ditt, tenkte jeg tilbake på innlegget til Sophie Elise fra 2015: “Sannheten bak de perfekte bildene”, hvor hun skriver om hvordan man kan stramme magen og rompen, i tillegg til å stå litt på siden, for å se tynnere ut. Jeg tror det var lurt av deg å slette bildet.

    22. Anonym: Hei! Nei, jeg får ikke turen sponset. Jeg merket innlegget med reklame fordi jeg hadde lagt ved et bikinibilde hvor jeg da hadde med en annonse-lenke til en lignende bikini 🙂

    23. Anonym: Hei du!

      Dette var ikke noe hyggelig å høre. Jeg føler at jeg er flink til å skrive om “uperfekte” dager hvor jeg er sliten, har dårlige dager, og dersom jeg ikke har det bra i enkelte perioder – så føler jeg også at jeg er fullstendig ærlig om dette. Angående at det ikke trenger å være striglet i leiligheten min til enhver tid, så er jeg ganske åpen om at det ikke er tilfellet heller. Jeg har også skrevet litt om at selv om jeg ikke legger ut bilder av rotet vårt her hjemme når jeg legger ut bilder av leiligheten eller annet, så betyr ikke det at det ikke er rotete 🙂

      Jeg tror også at dersom jeg hadde lagt ut såkalte “rotete bilder” så hadde jeg fått kritikk for det også, av typen “Hva slags hjem er det du har rundt barna dine”.

      Hehe, jeg trenger ikke å posere for å se ut på en bestemt måte – jeg ser lik ut hele tiden og higer på absolutt ingen måte etter å se tynnere ut enn jeg allerede er!

    24. Anonym: Hei!

      Det stemmer at jeg la ut ett bilde av ansiktet hans på avstand i forbindelse med at han hadde kommet til verden. Ser du etter dette, vil du ikke finne ansiktsbilder på en god stund.

      Denne setningen har jeg hørt veldig mye de siste årene: “Grunnen til lesere og oppmerksomheten var jo at du var 16 år og gravid, ikke at du skrev så himla bra?” Men da vil jeg gjerne vite hvorfor det var akkurat jeg som “lyktes” med bloggen (om jeg kan si det sånn) når det har vært så ekstremt mange unge, gravide bloggende jenter som har forsøkt seg både før og etter meg, og ikke “lyktes” på samme måte med bloggene sine? Da jeg gikk gravid og blogget, mener jeg bestemt at det var 3 andre som var 16 og gravid og som blogget, og 3-4 som var noe eldre (fra alderen 18-20) hvorfor lyktes ikke de, om du mener at det å lykkes i bloggverden kun handler om å være ung og gravid og nysgjerrigheten det skaper?

      Jeg tror for all del ikke at jeg er verdens flinkeste skribent, men jeg synes det er litt vanskelig å tro at det er utelukkende det at jeg var ung og gravid som fenget såpass mange.

    25. Anonym: Hei!

      I dagens samfunn er det jo vanligere for jenter på min alder å legge ut bikinibilder, enn å ikke gjøre det. Jeg tror ikke dermed at alle fremtidige barn til dagens unge jenter kommer til å sitte og være flau over et bikinibilde eller to som ble lagt ut for 20+- år siden når de en gang blir tenåringer. Jeg ser heller ikke at det er så sannsynlig at fremtidige klassekamerater at Leo og Noah kommer til å sitte og google meg (av alle ting i verden), en daværende avdanka mammablogger, på jakt etter bikinibilder.

      Men jeg tror vi alle er kjent med at man har en fortid når man får barn, og jeg synes ikke man skal skamme seg for å ha lagt ut et bikinibilde så fremt det ikke er snakk om mange bilder. Og det kan jeg ikke si at jeg har gjort, virkelig ikke.

      Når det kommer til det at du ikke kjenner noen voksne foreldre som “driver på sånn” altså legger ut et bikinibilde, så tenker jeg at det er ikke svart/hvitt. Det er ikke sånn at enten legger man ikke ut bikinibilder og er en voksen forelder. Eller så legger man ut og er dermed ikke en voksen forelder. Jeg fjernet bikinibildet i dette blogginnlegget, men jeg tror ikke barna kommer til å ta skade av det i fremtiden selv om det ble lagt ut.

    26. Jeg vil råde deg til å fjerne bikinibildet fra Facebook, også. Sånne bilder har ingenting for seg.
      Ha en fin helg.

    27. Det er bra at du er ærlig om åpen i innleggene dine. Jeg skulle ønske du var like ærlig på bildene dine også. Gjenspeiler bildene hvordan du har det i virkeligheten? Hvorfor legge ut bilde av et ryddig hjem, men skrive at virkeligheten er en annen?
      Du må ikke være redd for å få kritikk hvis du legger ut bilder med rot. Dette er en mamma-blogg, ikke sant? Leker ikke barnene dine? Søler de ikke? Det må være slitsomt å tenke på alt som må gjøres hele tiden. Senk kravene dine.
      Dette er ikke ment som kvass kritikk. Jeg skulle bare ønske flere bloggere la ut bilder av realiteten og ikke sminket på den.

    28. Har vært mye av de dårlige dagene dine i det siste og bare negative ting på bloggen din så har gått fra og titte innom ofte til innimellom kjedelige blogg innleg desverre

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg