Å TJENE PENGER PÅ NETT

Reklame | Meningstorget

De siste årene har det åpnet utrolig mange muligheter med sosial medier – og ikke minst internett. Jeg kan ærlig si at hadde det ikke vært for bloggen, så måtte jeg nok ha vurdert å sende Leo i barnehagen da han var 6 måneder gammel. Det at man på grunn av sosiale medier, internett og alle mulighetene som følger med, kan være hjemmeværende mamma med barna sine litt lenger om man ønsker det – synes jeg er så utrolig positivt. De siste årene har jeg fått en del spørsmål om hvordan man kan tjene penger på nett, lettvint og enkelt – og i dag har jeg et svar til dere!

Meningstorget (Klikk HER for å komme til nettstedet) er nemlig en nettside som har samlet spørreundersøkelser som du kan tjene penger på å svare på! For hver undersøkelse du fullfører, får du en sum poeng – og ettersom du samler opp poeng, vil du kunne bytte dem ut mot enten utbetalinger via Paypal til kontoen din, ellers så kan du løse poengene dine inn mot gavekort mot en av flere store aktører som for eksempel Peppes Pizza, Zalando, Itunes, H&M samt flere andre aktører. Poengene er altså verdt penger, og du kan selv bestemme hvor du vil gjøre dem av. Det er også en mulighet for å donere pengene til et veldedig formål – det er litt ekstra koselig synes jeg.

Det du må gjøre er å registrere deg hos Meningstorget.no – du må aktivere profilen din, og fylle ut profilen din som er en liten jobb, men det er viktig for at du skal få riktige brukerundersøkelser å svare på med tanke på hvem du er.

Det er helt gratis å registere seg, og i tillegg til å tjene noen hundrelapper her og der på å svare på brukerundersøkelser og si meningen din – kan man også kvartalsvis vinne 35. 000,- sånn sett har man jo ingenting å tape på å registrere seg.

Det er varierende hvor lang tid en brukerundersøkelse tar, men når jeg har forsøkt har det gjerne stått at det skal ta 10 minutter – og så bruker jeg kanskje fem. 

Du sitter altså hjemme i sofaen, sengen, hytta, eller hvor enn du måtte befinne deg i sommer – og tjener penger. Nei, du blir kanskje ikke rik – men dette er en super mulighet for alle som kunne tenke seg å tjene litt ekstra penger over tid avhengig av hvor mange brukerundersøkelser man gjennomfører, og det store plusset er jo at man i tilegg kan gjøre det hjemmefra! Dessuten får man delt sin erfaring, og lærer kanskje litt i samme slengen.

Meningstorget er kanskje spesielt aktuelt for de leserne jeg har som er hjemmeværende mødre og som kunne trengt litt ekstra å rutte med i måneden. Når man har svart på brukerundersøkelser og spart seg opp poeng, kan du altså velge hva du vil gjøre med dem. Veksle dem ut til penger til din egen bankkonto via Paypal, donere litt et formål som er viktig for deg, eller kanskje løse de ut til gavekort som du og familien din kan glede av? 👪

Du kan registrere deg HER!

22 kommentarer
    1. Synest det er fint at de “betaler” for undersøkelser, men det tar lang tid å samle opp nok poeng til å få utbetalinger desverre. Er ikke en måte å skaffe en inntekt på, bare litt lommepenger en gang i blant 😉 Vet ikke om du faktisk har testet siden skikkelig, men jeg brukte vel et halvt års tid på å tene en 100-150kr. Grunnen til det var rett og slett fordi det var få undersøkelser å ta, og jeg fikk lite poeng per undersøkelse. Det er riktignok noen år siden, men tror ikke det er veldig store forskjeller nå 🙂
      Er for all del ikke i mot at du deler dette tipset, men greit for deg å vite hva du faktisk reklamerer for om du ikke har vert aktiv bruker der selv (nei, det teller ikke å ta 2-3 undersøkelser).

    2. Anette: Hei! Ja, jeg er fullt klar over dette 🙂 Derfor også vinklingen på blogginnlegget – jeg fronter ikke dette på en måte hvor jeg får det til å høres ut som en ekstra inntekt, jeg skriver tvert imot at man slett ikke blir rik, og at «man kan tjene noen hundrelapper her og der» 🙂

      Takk for kommentaren din!

    3. Hvorfor måtte du sende Leo i bhg når han var 6 mnd om du ikke hadde bloggen? Tror ikke det finnes barnehager som har barn på 6 mnd. Dessuten har man jo permisjon + mulighet til kontantttøtte. Min jente er like gammel som noah og hun begynner ikke å bhg før til høsten. KJEMPEGLAD for å ha den muligheten. Uten å ha blogg eller instagram osv 🙂

    4. Skjønner ikke hvorfor alle bloggere reklamere for dette , man tjener jo ikke en dritt på det ..Fint å tjene en 100 lapp på 6 måneder liksom .

    5. Stine: Hei Stine! Vet du hvor mange undersøkelselser du svarte på? Jeg tjente 200kr på et par uker, men da tok jeg ganske mange undersøkelser underveis – gjorde det for øvrig ikke for min egen del da, for donerte summen – men synes det var en veldig fin ting å kunne gjøre mellom slagene her hjemmefra:-)

    6. Anonym: Jeg fikk naturligvis ikke permisjonspenger siden jeg var 16 år og ikke hadde hatt jobb tidligere før jeg fikk bloggen – så om det ikke hadde vært for den og mulighetene som dukket opp med den, hadde jeg nok sett meg nødt til å prioritere utdannelse allerede da han var såpass liten 🙂 Ja, Noah er jo også hjemme med meg til høsten og det kan jeg nesten ikke få sagt hvor glad jeg er for <3 Masse lykke til med datteren din i bhg når den tid kommer!

    7. Åja, ja da er det jo litt annerledes så klart. Gull verdt å kunne følge opp barna selv. Veldig glad det var jeg som så de første skrittene hennes og hørte de første orda. Kan ikke være gøy for en mamma og pappa at en barnehageansatt er den som opplever det første gangen :/
      Tusen takk og lykke til selv <3

    8. Jeg har også et barn som begynner i barnehage nå i høst. Hadde vært gøy om du skrev et innlegg av forberedelser og innkjøp av utstyr og klær, tips osv til barnehagestart! Du har jo erfaring fra før så for meg hadde et slikt innlegg vært gull verdt å lese 🙂

    9. Lurer på hvordan du tjente 200kr på et par uker? Jeg er medlem, svarer på ALLE undersøkelser jeg får, og jeg får kanskje et gavekort (100kr) hver 2-3mnd. Jeg får 35-65 poeng for hver undersøkelse, og 1000 poeng=100kr. Sier seg selv man må svare på mange undersøkelser før man får penger.

    10. Vær så snill folkens og ikke la dere bli lurt av dumme pengegriske bloggere som reklamerer for denne siden! Mange har meldt denne siden til Forbrukerrådet.: hvis du ønsker å få pengene utbetalt er det mange som opplever at kontoen blir slettet, og de svarer ikke-politiske Mail. Les innleggene på Facebook siden så ser dere hvor mange som har problemer. Jessica får betalt for å reklamere for de. Og dere er dumme som gir ut person opplysninger og bruker så mye tid for å tjene noen usle poeng som ikke engang blir utbetalt

    11. Jessh: Hei “Jessh” – jeg finner det ekstremt ironisk at du kaller meg pengegrisk når jeg knapt har rekalme på bloggen min – av den grunn at jeg synes det er viktig at jeg kan stå for det jeg reklamerer for, samt at det treffer målgruppen min. Jeg får en sterk følelse av at du ikke følger bloggen min og har ikke fått med deg hvor lite reklame jeg har på bloggen (som jeg velger selv, fremfor pengene..) men da synes jeg heller ikke det blir riktig på noen som helst måte å kalle meg “pengegrisk” eller uttale deg om bloggen min på andre måter.

      Det stemmer at man får betalt for reklame på bloggen sin – men når jeg får såpass mange forespørsler og likevel har så få reklameinnlegg, så burde det jo gi noen signaler om at jeg er kresen på hvilke bedrifter jeg inngår samarbeid med? Senest i går fikk jeg tilbud om en god slump med penger for å reklamere for en babynettside med klær og sko – men de solgte ekte pels og ønsket at jeg skulle promotere det, og siden det strider sterkt i mot egne prinsipper (jeg er veganer) så ble det blankt nei. Slik er jeg med andre forespørsler også, penger er virkelig ikke alt for meg som blogger.

      Om dere har noen problemer med Meningstorget så ta kontakt med dem direkte. Jeg har fått ubetalinger, og jeg har også venner som har brukt Meningstorget litt sporadisk. Det er direkte løgn at man ikke får poengene sine omgjort til penger utbetalt.

    12. Dette er ikke en måte å tjene penger på, synes det er kjempe dumt at dere bloggere reklamerer for dette.

    13. Anonym: Hei! Hvis du har lest blogginnlegget, så håper jeg også at du fikk med deg at jeg på absolutt ingen måte fremstiller det her som en måte å tjene seg til en månedsinntekt på. Tvert i mot skriver jeg både at “man ikke blir rik av dette” og at “man kan tjene seg til et par hundrelapper her og der” – som jo stemmer 🙂

      Synes for øvrig det er fint med innspill også hva gjelder reklame-blogginnleggene mine – som jeg for øvrig har ytterst få av.

    14. Hvis dere søker dem opp på Facebook kan dere se hvor useriøse de er.. Bare lese innlegg fra besøkende på siden deres…

    15. 300,- på et halvt år er bra inntekt når man tar undersøkelser nesten daglig.. Slutt med denne reklamen!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg