EN VELDIG GOD NYHET

Jeg har kommet inn på linjen jeg ønsket ved videregående skole til høsten! Det er jo en veldig god nyhet. Til tross for at jeg ærlig skal innrømme at jeg følte meg helt sikker på at jeg kom inn, er jeg selvfølgelig veldig takknemlig og glad for å ha det 100% bekreftet. Jeg fikk nemlig svar på søknaden i dag! Skolestart er 20 august så det er jo ikke veldig lenge til heller, så nå føler jeg virkelig at jeg er nødt til å nyte den siste sommeren jeg har før skolestart sammen med barna. Det blir jo en helt annen hverdag enn den jeg både har og er vant til nå, og jeg vet at tiden fremover trolig kommer til å gå veldig fort.

Jeg måtte bare fortelle dere siden jeg endelig hadde fått svar! Å gå på skole og samtidig ha barn er jo naturligvis noe som kommer til å bli et gjennomgående tema her på bloggen det neste året, men jeg skal prøve å ikke snakke dere helt lei på alt før jeg i det minste har gått i gang med skolen. Haha! Ha en kjempefin helg, alle sammen ❤️

10 kommentarer
    1. Hei du! Ville bare tipse deg om noe som heter 23/5 regelen (om du ikke allerde vet hva det er). Har man jobbet i 5 år (gjelder også omsorg for egene barn) og kan dokumentere dette så kan man få studiekompetanse med å bare ta felles fagene ( fem eller seks fag) og så få generell studiekompetanse og søke på universitetet og høyskole med dette. Dette er altså det samme som påbyggsåret på en måte, så man er da “ferdig” på skolen etter bare ett år. Ulempen er at man ikke kan søke på viderutdanning før det året man fyller 23, men siden du allerede er 20 slik som jeg så tenkte jeg å tipse om det 🙂 (Er få som vet at dette er en greie). Liker veldig god bloggen din, og ønsker deg lykke til videre og på skolen. Når man har hvert uten over lang tid så begynner man faktisk å savne den litt, haha. ❤

    2. Gratulerer med skoleplass 😀 Men har ikke du tidligere sagt at du ønsker å bli psykolog? Da må man ha studiekompetanse for å komme videre. Trodde ikke man fikk studiekompetanse av å gå medier og kommunikasjon, men kan være jeg tar feil her. Hvorfor valgte du denne linjen fremfor å gå studiespesialiserende? Ha en fin dag videre. Tror nok at uansett hva så kommer det til å gå bra 🙂

    3. Astrid: MK i Larvik i alle fall har blitt en studiespesialiserende linje så man får generell studiekompetanse av å gå den.

    4. Alle videregående linjer gir (generell) studiekompetanse om man går tre år! MK er gjort om fra yrkesfag til studiespesialiserende som Elise nevner, men det var heller ikke noe problem å bli psykolog etter MK før dette heller! Bare til info 🙂

    5. Gratulerer med skoleplass! 🙂 Blir spennende å følge den nye hverdagen til høsten. For min egen del blir det også noe nytt til høsten da lille starter i barnehagen. Tenker derfor også som deg å nyte sommeren skikkelig før høsten kommer 😉

    6. Hei!
      Så moro! Det kommer til å gå så bra så! Jeg ble alenemor med nummer en som 18-åring, og til tross for at det var hardt – så fikk jeg fullført videregående påbygging med toppkarakterer, og driver nå med høgskoleutdanning med gode karakterer – så å balansere skolegang med barn som alenemor er absolutt ikke umulig! Masse lykke til! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg