HETSET FOR KOSMETISK INNGREP

Så her kommer innlegget mange har ventet på da. Helst ville jeg unngå dette for en hver pris, men akkurat nå er jeg faktisk ganske sint. Bare i går slettet jeg 20 kommentarer av rimelig stygg karakter. Her snakker vi skjellsord og trusler i skjønn forening, alt fordi jeg har valgt å gjennomgå et kosmetisk inngrep. Den siste uken har jeg opplevd en helt sinnssyk hatstorm på grunn av dette, og tidvis har det fristet mest å stenge kommentarfeltet. Men på samme tid føles det ikke rettferdig ovenfor alle leserne jeg har som alltid klarer å formulere kritikken sin på en saklig og ordentlig måte om de først kritiserer meg, samt de som skriver mye oppløftende og hyggelig. Jeg tenker også at jeg kan stenge dere fra å kommentere på bloggen, men jeg kan ikke stenge dere fra å ytre meningene deres. Og da føles det litt som at jeg er like langt. Hadde det bare ikke i så stor grad vært hatytringer, så hadde jo det vært greit. Men jeg har altså likevel bestemt meg for å fortsette å ha åpent kommentarfelt, fordi når alt kommer til alt er det mest rettferdig.

Jeg tåler vanligvis å få litt dritt, men jeg har lyst til å si ifra at det er nok nå. Jeg setter ikke pris på det i det hele tatt.

En ting hadde vært dersom jeg «frontet» inngrepet mitt, la ut før og etter bilder (JA, det er mange bloggere som har gjort dette – tro det eller ei) og hadde et massivt fokus på det, men det har jeg bevisst latt være. Spørsmålene har stort sett stått ubesvarte, sett bort i fra en instastory hvor jeg her om dagen bekreftet at jeg hadde gjennomført inngrepet – og at jeg ønsket at dette skulle være et ikke-tema. Jeg vil bare fortsette bloggingen min som før, skrive om det som engasjerer og opptar meg, og om det å være mamma. Jeg hadde aldri frabedt meg all kritikk dersom jeg faktisk hadde hatt mye fokus på dette, men det har jeg som sagt bevisst unngått nettopp fordi jeg mener det ikke er relevant for bloggens innhold, og fordi jeg angrer for at jeg sa noe om at jeg skulle gjøre noe i første omgang.

Jeg føler meg helt nødt til å si noe nå fordi jeg synes det har gått alt for langt. Jeg håper at det er mulig å ha forståelse for det. Jeg er ikke noen sinna-blogger, men jeg skal ærlig innrømme at jeg er litt sint akkurat nå, kanskje mest oppgitt fordi noen tror de har rett til å kommentere kroppen min etter inngrepet mitt og hvorvidt inngrepet ble vellykket eller ikke. Ærlig talt, det er såpass barnslig at man kan jo begynne å lure. Det er, unnskyld meg, ikke sånn at kun fordi jeg skriver en offentlig blogg, så gir det deg som leser rett til å kommentere alt du vil – i sær når det er snakk om ting jeg forsøker å holde utenfor bloggen.

Du kan skrive utallige blogginnlegg som viser at du er et oppegående menneske som har gode verdier. Du kan skrive om flyktningskrisen og hva du personlig gjør for å hjelpe, du kan skrive om å oppdra barna dine til å bli fordomsfrie og reflekterte mennesker, du kan skrive om å være veganer og andre gunstige valg du tar for miljøet. Men gjennomfører du en plastisk operasjon – og attpåtil ligger veldig lavt hva angår å snakke om inngrepet, så er det det som snakkes om..

Unnskyld at jeg sier det, men det synes jeg er forbanna trist. 

Men det skal sies at det er veldig mange som har tatt hensyn til at jeg vil holde det utenfor, selv om det for meg kanskje blir mest synlig med de som ikke tar samme hensyn – på grunn av stygge kommentarer og meldinger.

Ønsker alle leserne mine en fin helg, og jeg håper alt dette kan tilhøre fortiden nå. Jeg gleder meg oppriktig til å blogge fremover og til alt som skal skje.

25 kommentarer
    1. Selv om du får mye dritt nå, prøv sil det ut og få det bort før det får tid til å sette seg. Forstår det oppleves som ubehagelig og at du blir lei deg. Tror det er mange der ute som hisser seg opp før de lar det synke inn og tenke hva slags rolle det egentlig spiller for dem hva du gjør med kroppen din, eller hvordan du oppdrar barna dine. Lo godt her om dagen om innlegget du skreiv om hvordan det skulle bli, men som man går bort ifra når man har to barn, er på farta og svetten ryker ut av hue. Hvem av oss har ikke gjort det samme? Men ser jo i kommentarfeltet det er mange som tydeligvis oppdrar unga sine mye bedre, må vite….. Du er ei oppegående ung dame med gode og sunne verdier. Hva du gjør med kroppen din er din avgjørelse, og glad for din egen del og unge lesere sin at du har valgt ikke ha det som noe tema på bloggen din. Du har så mye komme med så fortsett med det. Riktig god helg til deg og dine.

    2. Jeg er 30 år med to barn og vil så absolutt en vakker dag ordne brystene mine slik at de får tilbake fylden sin så godt det lar seg gjøre. Jeg tenker som deg at det må da være lov å fikse litt for å få tilbake det man har mistet for å styrke selvbildet og i mitt tilfelle få tilbake selvtilliten slik at jeg kan nyte det å være intim med samboer uten at jeg skjems (han bryr seg ikke om at mine bryster er “flate”, så det er for min egen del).
      Men syns det handler mye om hvordan man fronter det, og her syns jeg du har gjort det på en god måte – innrømmet det, og forklart og gitt dine grunner, men ikke noe mer. Ingen skal få lov å legge seg opp i det du gjør med egen kropp, spesielt når du velger å holde det (omtrentlig) helt vekk fra bloggen, da denne leses av jenter og gutter i alle aldre.
      Blås i alle de som skriver negative ting. Oftest er det mennesker som ikke er ferdig utviklet intellektuelt og kognitivt som skriver dritt. De som er voksne mangler bare rett og slett common sense, dessverre. Men det er fint å se du slår tilbake og ikke finner deg i det, selv om det er skrevet av mennesker som ikke fortjener din tid.
      Stå på! Heier på deg!

    3. Trist at du skal få så mange stygge kommentarer, det er ikke fortjent, om du fronter brystforstørringen eller ei. Når det er sagt, så frontet du dette i flere innlegg i forkant, da hjelper det kanskje lite å angre og si at du ikke vil ha fokus på det i ettertid. Hva du ønsker og hva du vil er dessverre ofte noe enkelte ikke bryr seg om i det hele tatt, sånn er det, lik det eller ei.
      Å tro at folk vil respektere et forbud blir like dumt som å si at du er veganer for å spare miljøet når mesteparten av det du spiser må fraktes fra andre siden av jorden med båter som spyr ut titusener av liter diesel i havet og pillene du må spise i tillegg lages på en fabrikk som spyr ut dritt i luften.
      Vi må nok alle ta grep, kutte ut det vi strengt tatt ikke behøver, tenke oss godt om, om vi skal klare å bevare vår dyrebare klode.
      Trøsten er at det hetsen helt sikkert vil roe seg etter ei stund. Mitt inntrykk er at enkelte sitter hjemme og leter etter noen å ta ut dritten i sitt eget liv på.
      Håper du får en fin helg uansett.

    4. Hei! Jeg vil bare si at jeg ikke har noen ting imot at du har operert deg og generelt kirurgiske inngrep, men lurer bare på hvorfor du tar opp dette enda en gang?😅 Jeg følger deg på blogg og sosiale medier og har virkelig ikke lagt merke til en forandring i det hele tatt. Eneste grunnen til at jeg har fått det med meg og husker det fra tid til annen er alle innleggene du har skrevet om det. Og det er så synd, for jeg tenker innimellom at du virker så utrolig flink og moden, sånn at jeg virkelig blir imponert, men så kommer disse fjortis-innleggene som bare skyver all tvil til side.

    5. Live: Hei Live!

      Så kjedelig å høre at du oppfatter dette som “fjortiss”-innlegg. Som jeg skriver ganske tydelig, så var hensikten med blogginnlegget å få ut frustrasjon over de som velger å hetse meg for det valget jeg tok, og som jeg i tillegg valgte å holde utenfor bloggen. Så det er svaret på hvorfor jeg tar det opp. Jeg vet ikke hvordan du ville valgt å håndtere det i samme situasjon om du fikk hatkommentarer og meldinger hver dag, men dette var slik jeg valgte å håndtere det.

      At du insinuerer at jeg har skrevet mye om dette, kjenner jeg meg virkelig ikke igjen i. Tvert i mot er det jo nettopp det jeg bevisst har valgt å la være. Men det er selvfølgelig lov å ha en annen mening enn meg 🙂

      Ha en fin helg! Takk for kommentar.

    6. Uffda, ser godt at dette var uforventet og trist. Jeg sier meg ikke enig i valget ditt, men det kunne aldri fallet meg inn å ta det opp og fronten deg som en dårlig person. Ja jeg trodde jeg kom til å bli veldig skuffet, men skuffet eller ei, jeg trenger ikke at du skal føle deg dårlig bare på grunn av denne ene tingen. Spesielt nå som gjort er gjort. Jeg håper jo virkelig du er fornøyd med hele deg. Både på utsiden og insiden. Det er innsiden som teller mest også. Derfor synes jeg det er synd at folk ender opp med å ødelegge det.

    7. Du nevnte det i en bisetning i et par innlegg?
      Du hadde et eget innlegg om at du skulle legge deg under kniven, som du kalte det. Rett nok skrev du ikke hva du skulle operere i det innlegget, men du oppnådde å sette i gang spekulasjoner, bevisst eller ikke. Du har hatt det med i spørsmålsrunde og i såkalte bisetninger (vet du hva en bisetning egentlig er?), du fikk forøvrig (minst) en kommentar på hvorfor du nevnte det selv gang på gang når du ikke ville ha debatt om det. Derfor må du nok forvente en del oppmerksomhet rundt det nå.
      Som jeg skrev i forrige innlegg, det er trist at folk skal med stygge kommentarer, det fortjener du ikke. Dine pupper, ditt valg. Men å si at du kun har skrevet om det i et par bisetninger stemmer jo ikke.

    8. Trist du får mye stygge kommentarer. Er ikke for plastisk kirurgi, men hva andre velger å gjøre med kroppen sin er da ikke min sak. Hvordan folk fremlegger det derimot er noe annet, men her mener jeg du har kjørt en lav linje og ikke frontet det. Du har skrevet noen ganger om det, men dette er jo spørsmål folk oppriktig lurer på?
      Tenker at det store problemet rundt plastisk kirurgi i dagens samfunn ikke er selve kirurgien, men hvordan enkelte mennesker legger det frem. Du har bare nevnt det her og der, ikke posert for å vise kroppen din eller gjort noe annet jeg mener man burde reagere på…
      Nei, stol på deg selv! Det vil ALLTID være folk som har noe å si på deg/bloggere, men husk at de som skriver i en slem og agressiv tone aldri ville turt å si disse tingene til deg i virkeligheten. God helg!

    9. Det er leit at du blir hetset, for det fortjener du ikke!! Jeg tror det er to grunner til at folk reagerer, den ene er at plastisk kirurgi i seg selv engasjerer og den andre er din unge alder. Hjernen er ikke helt moden før ved 25-årsalderen og det kan tenkes at du hadde latt være å ta operasjonen om du var litt eldre. Mange vil nok bare at du tar det valget som er best for deg, også om 5-10-20 år, og ikke bare nå for ønsker fra tenårene om større pupper. Men du må få lov til å leve ditt eget liv og gjøre egne feil, også får folk heller tenke “hva var det jeg sa” hvis du skulle angre om en stund. Det å ta egne valg er jo noe vi i Norge er heldige å kunne gjøre 🙂

    10. Hei☺️ Jeg kunne ikke vert mer enig i det du sier!! Jeg føler selv at jeg gjerne skulle gjort noe med puppene mine for å føle meg vell, og bare for min egen del!🙌🏼 Jeg føler vi er veldig lik på veldig mange områder, det er nesten sprøtt🙈 Du virker som en fantastisk mamma til guttene dine, de er heldige som har deg😍👏🏼

    11. Første jeg skal gjøre når jeg er ferdig med å få barn og amme er å ta brystløft, eventuelt fylle opp v/behov. Min kropp, mitt liv.

    12. Din kropp, ditt valg. Det sagt, så synes jeg set var et lite flatterende bilde av deg i forrige blogglinnlegg.

    13. Utrolig urettferdig kritikk mot deg.. Du har faktisk vært veldig flink rundt dette temaet, og det er din kropp, du skal få gjøre det du vil. Men du har bare sakt ifra, thats it, ikke fremmet det – og det er utrolig bra!

    14. Trude: Hei Trude! Det har du din fulle rett til å mene. Men jeg kler meg jo ikke annerledes nå enn jeg gjorde før operasjonen, jeg har alltid brukt topper som kan ha litt utringing (så lenge den ikke er helt upassende og drøy – selvfølgelig)

    15. Anonym: Tusen takk for kommentaren din! Tror du har rett i mye av det du skriver. Folk blir voldsomt engasjerte og da kan det være enklere å skrive en kommentar man kanskje burde latt være, enn om man ikke var like engasjert. Unnskylder ikke at noen drar den alt for langt selvfølgelig, men kan virke oppklarende 🙂

      Håper du hadde en fin helg du også!

    16. Ja, det virker som mange mennesker tror de har fri tøyler bare fordi det er en blogger – for dere skal tåle alt, som er murvegg. Syntes det er oppriktig synd at det er blitt sånn..
      Ønsker deg en fin sommer Jessica. Ser deg ofte på Gjøvik når du er her men tørr aldri å si hei! Haha 🙂

    17. Ride it out, ri ut stormen. Før eller siden slutter nok de værste kommentarene .
      Og de har ingenting med hvordan din kropp ser ut eller om du har tatt en operasjon. Har selv gjort det, og om man velger å fikse noe på sin kropp som har blitt annerledes eller ødelagt etter å fått barn så har ingen noe med dette å gjøre.
      Syns det er veldig synd, når jeg leser hva folk er i stand til å skrive, om noen ikke syns noe om plastikk kirurgi, så helt greit det. Men å kritisere andre som har valgt å ta en plastikk operasjon blir for dumt. Ingen har noe med det å gjøre, ingen har noe med din kropp å gjøre. Og syns du har tatt det riktige valget, å ikke legge noe stort fokus på det. Hva mer ønsker folk lissom, ønsker de så sterkt at andre ikke skal ta plastisk operasjoner at de må være stygge mot de som har gjort det. Folk får slutte å bry seg så mye om hva andre gjør og heller gjøre det tror er rett for seg selv og sine.

    18. Enig. Det har vært utallige jeg har hatt lyst til å kommentere, og særlig som mor! Men når de fremstår som anonyme i navn tenker jeg at det er de som er feige idioter, og idioti kan man som kjent ikke bekjempe😏De sliter vel nok med seg selv som de gjør.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg