DÅRLIGE NYHETER

Hei alle sammen, og god ettermiddag! Eller, kveld er det kanskje nå? Det går litt i surr for meg – og de siste dagene er blitt brukt på å få mest mulig tid med barna, dra på stranda og bade når været tilsier det, og sørge for at Leo fikk en fin start i barnehagen etter ferien. Selv om august på mange måter er sommerens søndag, så ønsker jeg å nyte denne måneden så mye som mulig. Spesielt denne uken hvor Leo var tilbake i barnehagen igjen, lot jeg merke til hvor ufattelig fort ettermiddagene bare flyr avgårde – og hvor viktig tiden vi får sammen er, rundt middagsbordet og hjemme i sofaen før leggetid.

Men så har jeg noen dårlige nyheter også da! Gjett hvem som muligens har brekt nesa si? Bristet er den i hvert fall, men muligens brekt. Jeg har vært hos legen i dag, så nå må jeg bare gå på smertestillende og håpe at det ikke gjør så forbanna vondt alt for lenge. Og følge med på om den skulle bli skjev eller se annerledes ut, for da må jeg inn igjen og så må den korrigeres asap – slik at den ikke gror feil.

Og hvordan skjedde dette, spør dere? Jo – min yngste sønn er veldig aktiv. Her snakker vi voldsomme krefter, aner ikke hvor de kommer fra (jeg som omtrent sovner foran pcs-kjermen når jeg skal blogge på ettermiddagen vet i hvert fall at han ikke har det fra meg) men han kan herje, leke og sloss i timevis. Og blir vel egentlig veldig sjeldent sliten. Så i natt da jeg skulle sove (vet jammen ikke hva Noah hadde planer om) har han våknet og karret seg opp i sengen min og stående kaster han seg ned på meg med bakhodet inn i nesa mi der jeg lå. Det var rimelig vondt, ja 😂 Men det går fint altså! Håper bare at det ikke er noe mer komplisert enn at skaden som har skjedd gror/blir bra igjen raskt.

Så nå skal jeg bare ha en rolig torsdag resten av kvelden. Torsdag er min favorittdag i uken, så jeg har gledet meg hele uken til i dag faktisk! Håper dere alle har det fint, og at dere nyter siste rest av sommeren uansett hvor dere befinner dere ❤️

54 kommentarer
    1. God bedring 😊 Hørtes fryktelig vondt ut!
      Kjenner godt til hopping mm i sengen. Blitt noen blåmerker oppigjennom årene. 😂

    2. shit!! hvor mange kilo silikon tok du egentlig?? du som er så liten og nett….denne badedrakten gjør deg ingen tjenester for å si det mildt!! snittet, fargen..alt er katastrofe! Har du ingen som kan gi deg en “second opinion” før du legger ut slike bilder?

    3. Lina: Hei! Puppene mine er like store som mine naturlige var før jeg fikk barn, så da så jeg i så fall «mislykket» ut fra naturens side også 🙂

      Synd å høre at du ikke synes disse bildene var fine, men ærlig talt: jeg har da virkelig ikke bedt om noens mening. Og har du ikke noe pent å si, så er det noen ganger bedre å ikke si noe i det hele tatt. Det er noe jeg er veldig glad for at mine foreldre lærte meg, for det sitter et menneske bak som du skriver til – og jeg har ikke frontet inngrepet jeg har gjennomgått, ei heller har jeg hatt et massivt kroppsfokus etterpå. Jeg går i bikini/badedrakt på sommeren og det må jeg få lov til som alle andre: uten at kroppen min skal være «allmannseie» og lov å skrive stygt om kun fordi jeg har tatt silikon i brystene mine etter å ha fått to barn.

    4. moni: Hei! Puppene mine er like store som mine naturlige var før jeg fikk barn, det er med andre ord ikke snakk om flere kilo. De så nok større ut her enn de er til vanlig 🙂

      Synd å høre at du ikke synes disse bildene var fine, men ærlig talt: jeg har da virkelig ikke bedt om noens mening. Og har du ikke noe pent å si, så er det noen ganger bedre å ikke si noe i det hele tatt. Det er noe jeg er veldig glad for at mine foreldre lærte meg i hvert fall. For det sitter et menneske bak som du skriver til – og jeg har ikke frontet inngrepet jeg har gjennomgått, ei heller har jeg hatt et massivt kroppsfokus etterpå. Jeg går i bikini/badedrakt på sommeren og det må jeg få lov til som alle andre: uten at kroppen min skal være «allmannseie» og lov å skrive stygt om kun fordi jeg har tatt silikon i brystene mine etter å ha fått to barn.

      Jeg er veldig glad i badedrakten min, for øvrig 🙂

    5. HERRE-MIN-GUD! Seriøst tidenes fail bilder. De puppene hører hjemme på ei 60-år gammel dame,badedrakten ser ut som ei strømpebukse med modifikasjoner og poseringen vet jeg ikke om jeg burde gå inn på engang…! De brystene passet virkelig ikke deg! 😨😨😨 Og,dette med nesa er vel sannsynlig bare et stunt for å rettferdiggjøre at du nok engang skal legge deg under kniven. No brainer!

    6. Jeg har brekt nesa, den var skikkelig blå og hoven. Kan ikke se at du hverken er blå eller hoven på bildene her?

    7. Optimisten: Hei du 🙂

      Synd å høre at du ikke synes disse bildene var fine, men ærlig talt: jeg har da virkelig ikke bedt om noens mening. Og har du ikke noe pent å si, så er det noen ganger bedre å ikke si noe i det hele tatt. Det er noe jeg er veldig glad for at mine foreldre lærte meg, for det sitter et menneske bak som du skriver til – og jeg har ikke frontet inngrepet jeg har gjennomgått, ei heller har jeg hatt et massivt kroppsfokus etterpå. Jeg går i bikini/badedrakt på sommeren og det må jeg få lov til som alle andre: uten at kroppen min skal være «allmannseie» og lov å skrive stygt om kun fordi jeg har tatt silikon i brystene mine etter å ha fått to barn.

      Skal ikke operere nesen min, nei – om det er det du antyder 🙂 jeg har vært hos legen i dag med brukket/bristet nese og det er selvfølgelig ingenting jeg finner på. Jeg vil ikke operere noe annet med meg selv 🙂

      Ha en fin kveld videre, da!

    8. Ser kommentarene over her. Jeg bryr meg igrunn ikke og har aldri meninger om andre, men folk burde vite at plagg kan utgjøre hvor male eller brede vi ser ut. Såpass skjønner jeg fordi noen plagg jeg har får det til å se ut som jeg enten har store pupper eller små pupper, bred over hoftene eller smale. Hallooo folk, teeeeeenk! Hilsen en irritabel nordlending som bor i Tønsberg og irriterer seg over andres pirking, syting og klaging. Peace

    9. Hvorfor legger du ut badedraktbilder, egentlig? Du vet helt sikkert at du får reaksjoner, også negative. De er jo egentlig ganske malplassert de bildene når de ikke har sammenheng med tekst. Hadde du vært på stranden hadde det på en måte vært naturlig. Dette ser bare dumt ut, etter min mening.

    10. du er utrolig nydelig, jessica. ikke la noen andre fortelle deg noe annet ❤️ og masse, masse god bedring!

    11. Trude: De har jo sammenheng med teksten – all den tid dette er bilder fra de siste dagene og jeg skriver om at vi nyter de siste sommerdagene blant annet ved å være på stranden? Går i badedrakt i hagen også når barna bader i hagen og vi er ute i 25 varmegrader om ikke mer 🙂

    12. Jeg er helt sikker på du har mange andre klesplagg du ser smashing ut i, folk reagerer fordi det ser veldig uproporsjonert ut. Og btw, i det du legger ut bilder på din offentlige blogg, vet du at du får meninger. Det er sånn blogg fungerer på godt og vondt. Men som sagt, jeg har sett masse bra bilder av deg i det siste, så er nok bare disse mange synes er uheldig. Savner kanskje generelt litt mindre fokus på kropp sånn som du drev bloggen din før. Er mer interessert i hva som er oppi hodet ditt, du er en smart jente som skriver godt.

    13. Forstår virkelig ikke hvorfor folk er interessert i å legge ut bilde av seg selv i badedrakt/bikini/undertøy på Internett, så hele verden kan se. Synes selv det er helt greit å holde enkelte ting venke fra det offentlige rom. Men så hadde jeg heller aldri delt «livet» mitt, så vi er nok bare forskjellige. Men med et slik bilde, så vet vi jo alle at det ville komme en viss type kommentarer (slik er det bare, dessverre eller ikke, så er det slik), og du som erfaren blogger burde jo og vite av erfaring selv eller hos andre, at det ville fremme både operasjon, silikon, kropp og andres meninger…

    14. Monica: Hei du! Personlig synes jeg også det er helt greit å holde enkelte ting borte fra det offentlige rom jeg også – men et par bilder i en badedrakt tatt fra når jeg har vært ute med barna mine i hagen på en sommerdag, hvor ille er vel egentlig det? Hadde skjønt det om at det var sexy-posering med liten bikini, men ærlig talt. Legger også merke til at det er en del andre bloggere som ikke får noe tyn selv om bildene deres er mye mer avslørende og i helt andre settinger enn mitt, men når jeg gjør det er det tydeligvis noe annet. Jeg sliter litt med å forstå dette.

      Her er jeg litt uenig med deg. Om du vil kritisere hvordan jeg driver bloggen min, hvilket innhold jeg deler og hva jeg sier og gjør – så er det greit. Å kritisere kroppen min er derimot bare slemt (mener ikke at du gjør det i din kommentar, men er andre i dette kommentarfeltet som gjør det – og det er det jeg reagerer på) Det er en stor forskjell her.

      Jeg fremmer ikke silikon eller operasjon ved å legge ut et bilde av meg i badetøy i august, nei. Jeg må lov til å legge ut bilder i badetøy på sommeren jeg også, uten at kroppen min er “allmannseie” og at det er lov å kommentere stygt om den kun fordi jeg har gjennomgått et kosmetisk inngrep – som for øvrig aldri har blitt frontet eller reklamert for på denne bloggen.

    15. Hei Jessica! Jeg synes det er veldig urettferdig at så mange skal kommentere hvordan du ser ut i denne badedrakten. Men jeg synes også at det er litt urettferdig av deg å svare tilbake til kritikken at du ikke fortjener den fordi du ikke har frontet inngrepet eller hatt kroppsfokus. Du har faktisk lagt ut veldig mange innlegg om operasjonen, og veldig mange puppebilder etter operasjonen. Bare fordi du sier gjentatte ganger at du ikke har frontet operasjonen, så betyr ikke det at det er sant. Fordi du har faktisk frontet operasjonen 😛
      Om du selv mener at det passer seg bedre med badedraktbilde enn nesebilde i dette innlegget, kunne du jo for eksempel inkludert bilder av bassenget i hagen, bakhodet av barna som leker i bassenget, eller du som leker sammen med dem? Du får nok en del kritikk fordi poserer på bildene. Bildene du har lagt ut i dette innleget sier ikke «ute i hagen og leker med barna». De er faktisk ganske urelevante i forhold til teksten

    16. Lene: Hei!

      Jeg kunne helt sikkert valgt andre bilder til dette innlegget, men så var de disse jeg hadde for hånden til gårsdagens blogginnlegg. Jeg så ikke noe galt i disse bildene og hadde virkelig ALDRI lagt dem ut dersom jeg hadde visst at jeg skulle få høre så mye stygt. Hadde det vært sexy posering med liten bikini – så hadde jeg som tidligere skrevet skjønt det. Jeg smiler og har på meg en ganske dekkende badedrakt, jeg har ikke en gang kløft på bildene.

      Jeg kjenner meg ikke igjen i å skrevet mange blogginnlegg om operasjonen, så det er jeg fremdeles ikke enig i. Jeg skrev først (i april en gang) et blogginnlegg om plastisk kirurgi på generelt grunnlag uten å nevne min operasjon eller at jeg i det hele tatt skulle operere, deretter et par dager senere i april, informerte jeg om at jeg skulle operere. Etter det gikk det vel en måned før jeg i mai skrev i en bisetning i et blogginnlegg at jeg skulle inn til Oslo og at jeg skulle på konsultasjon for operasjonen min. Da fikk jeg ganske mange kommentarer om at det var unødvendig av meg å skrive om det, og at hvis ønsket mitt var å ikke fronte operasjonen så burde jeg ikke skrevet det. Jeg tok til meg kritikken og så at den var berettiget, deretter slettet jeg det aktuelle blogginnlegget.

      Jeg har alltid fått kritikk for å bruke topper med utringning, og for hvordan jeg har kledd meg. Det har jeg gjort leeenge før jeg opererte. Her er et godt eksempel på blogginnlegg fra lenge før jeg opererte meg: http://jessicaenerberg.blogg.no/1509129959_bloggmte_og_bloggpenger.html Det er bare rett og slett slik jeg liker å kle meg, og har lite med operasjonen å gjøre. Hadde jeg derimot aldri kledd meg slik tidligere og begynt med det etter operasjonen, så kan jeg se at det kanskje hadde vært med på å fronte den. Men det stemmer jo ikke, for slik har jeg alltid gått 🙂 Om du blar tilbake i arkivet kommer det ganske tydelig frem der også.

      I det minste setter jeg stor pris på at du faktisk holder deg saklig, er flere i kommentarfeltet her og andre steder som kunne lært litt av det.

    17. Et lite ønske fra meg som leser… Du skriver ofte om den fine hagen som du bruker tid sammen med barna i. Som mor selv, som begynte å følge bloggen fordi du har en gutt som er like gammel som min, skulle jeg så mye heller ha sett HAGEN enn deg i et sånt innlegg. Altså det er jo naturlig at du er med på bildet du også, men hvordan ser egentlig den fine hagen ut? Har du noen gøye uteleker til barna som de liker? Badebasseng? Holder dere på med ballspill? Når du stiller deg opp på den måten du gjør nå på bilder så blir det et stort kroppsfokus. Det er min mening i hvert fall.

    18. Synes du ser flott ut! 🙂 synd at folk skal ha så mange meninger om andres kropper🙉ingen er 100% perfekte 🙂 gå i det DU føler deg flott i og drit i hva andre mener.

    19. hvordan kan du mene at disse bildene er relevante for innlegget? det er jo rene poseringsbilder. noe du MEGET ofte har. Altså bilder av deg selv i veldig oppstilte positurer. hvem tar disse bildene av deg?
      badedrakten var alt annet en fin, den fikk deg til å se helt oppblåst ut i fronten.

    20. Det jeg liker veldig godt med deg Jessica er at det virker ikke som du lar deg «trykke ned». Som du skriver lenger opp her så er det slik du liker å kle deg, og hvem sin rett er det å bestemme hva du skal gå i eller ikke gå i. Det går ikke an å gjøre ALLE til lags.. Jeg kan være både uenig og enig med deg, men det gir meg ingen rett til å skrive stygge kommentarer til deg fordet. ☺️ Kos dere videre i sommer 👍🏻

    21. De som får “hakeslepp” av at du viser deg i badedrakt,bør søke opp Maria høili blogg/insta og se hvordan hun “poserer”i sosiale medier……(hun har også små barn.)Kanskje dem holder kjeft etterpå…..

    22. Husk nå bare at dette er ei ung jente som «normalt» ikke skulle hatt barn på flere år enda. Hun skulle levd livet, kanskje hatt en heftig russetid mm. Hun er ikke en sliten småbarnsmor på 35 som har vært gjennom posing, festing, kjærester i fleng og kanskje er ferdig med det for lengst.
      Lurer på om folk er litt skuffet over silikonpuppene fordi du blir sett på som veldig jordnær?
      Personlig syns jeg at det har blitt vel mye bilder av deg etter at det ble slutt med bf og etter du begynte å skjerme barna. Hva med feks fler naturbilder, interiørbilder eller bilder med deg der du er litt mindre i fokus enn på de over her?

    23. Hei!
      Eg har aldri kommentert på bloggen din før, men no må eg berre. Eg klikka meg inn i kommentarfeltet på dette innlegget ved en tilfeldighet og må sei eg blei heilt sjokkert over kor mangen stygge kommentarar du får. Du har en smashing kropp, det hadde du forøvrig før operasjonen og – og det må da alvorlig talt være lov å legge ut bilder i badedrakt i august – dette er forøvrig det minst provoserande «bikinibildet» eg har sett på en blogg i løpet av sommeren. I tillegg vil eg poengtere at du fremstår saklig, reflektert og profesjonell både på bloggen og i kommentarfeltet. Stå på 😊

    24. For noen utrolige hyggelige kommentarer! Eller ikke..
      Forstår ikke menneskers behov for å måtte kommentere negativt på alt av bilder hun legger ut! Hadde dere sagt det samme face to face? Jeg tviler! Slutt å vær så forbanna slemme bak skjermene deres! Hva godt kommer ut av det egentlig?
      God bedring med nesa Jessica og btw, fiint bilde😉

    25. Hei Jessica! Har et spørsmål som ikke direkte er tilknyttet dette innlegget, men spør her likevel. Hvor blir det av det innlegget/hemmeligheten du lovet å fortelle om? Det skulle HELT sikkert komme ut i løpet av forrige uke, du visste bare ikke akkurat hvilken dag…? Nå har enda en uke gått.

    26. Maria: Hei! Ja, jeg vet – beklager det virkelig. Er nødt til å få klarsignal av de jeg jobber sammen med først, og det har naturligvis vært mange ute i ferie osv – så det var min feil at jeg skrev at den skulle komme ut forrige uke – for jeg innså at det ikke ville la seg gjøre. Gi meg litt tid, så kommer det snart. Og tusen takk for tålmodigheten <3

    27. Først vil jeg si – du ser aldeles smashing ut! Det er mange som bare kan drømme om en slik kropp etter TO graviditeter! 👌 Det første jeg tenkte var «nå ser jeg mer enn hva jeg ønsker». Du er ein nydelig ung dame. Du er utrolig reflekterende og en fantastisk mor. Jeg forstår at du legger ut et slikt bilde, men i mitt tilfelle kom sperren for slike bilder etter jeg selv ble mor. Det viktigste for oss som leser bloggen er å respektere valget du tar i forhold til hva du legger ut. Når alt kommer til alt er det ditt valg og ikke vårt 👌

    28. Shit! Jeg har kun født et barn og ser ut som en hval selvom han nå er 2 år! Ser jeg sånn ut etter to barn skal jeg sprade rundt i den minste bikinitrusa jeg finner. Du stråler, er vakker og har en flott utstråling! Stå på! Fortsett med de fine og velformulerte innleggene. Bloggen din er alltid et høydepunkt ila dagen! Jeg er sykt imponert av alt du får til! Og de anonyme tøffingene i kommentarfeltet kan ta seg ei bolle. De klikker seg jo inn på bloggen for å følge med – det forteller jo bare at du har vunnet og beholder interessen fra dem!
      Stor klem fra Sørlandet

    29. Åj, her var det mye stygge kommentarer! Ville bare si at jeg synes du ser bra ut, og bilde av deg er fra en vanlig sommerdag. Ikke noe rar posering eller noe. Skjønner at det er vanskelig, men prøv så godt du kan å ikke ta deg nær av dritt – det viktigste er at DU er fornøyd med hvordan du ser ut og hvordan du velger å leve livet ditt. Forstår ikke hvorfor folk kommenterer noe som absolutt ikke går utover dem selv på noen som helst måte.
      Liker bloggen din veldig godt! Jeg er 19 år og lever som de fleste andre på min (vår) alder et liv med fyll og festing. Dette er noe jeg trives med og ikke vil bytte bort før om noen år, men jeg beundrer og respekterer at andre ikke velger det samme. Synes det er fascinerende og gøy å lese om ditt liv, ettersom vi er omtrent like gamle men lever totalt motsatt.
      Til poenget med innlegget: kjipt at du har brukket nesen, og selv om der nok gjør utrolig vondt gror nesebrudd heldigvis ofte veldig bra. Tror ikke det skal ta så lang tid, så er alt bra igjen ❤

    30. Hei, jeg synes du er veldig moden og reflektert. Du er så voksen liksom, og så god til å formidle. Jeg har kropp som deg, jeg har ett barn, ble veldig syk i svangerskapet og var 45 kg da datteren kom ut med snitt. Det jeg vil si er at badedrakten får kroppen til å se ut som en sumobryter øverst, og petite nederst. Jeg kritiserer ikke at du legger ut bilde, bare feil form for deg. Ha det godt videre😘

    31. Fordi du lenge har snakket om at du ville ha større bryst, og jeg har ikke fått med meg at du har operert enda?

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg