EN TING VED MEG SOM KANSKJE OVERRASKER!

God kveld dere! Beklager for to relativt sene oppdateringer de siste to dagene nå, jeg har prøvd å jobbe en del med skolearbeid utover ettermiddagen, og så må barna legges, og så er klokken ofte alt for mye. I dag ble barna hentet i barnehagen av farmoren sin og jeg dro hjem etter skolen for å legge meg litt. Søvn er rett og slett luksusvare i min hverdag nå, så jeg tar det jeg kan for å si det på den måten.

Vel, siden jeg savnet dem såpass da de var borte på farmorbesøk tok jeg på meg å lage pannekaker med smeltet sjokolade, karamellfudge og jordbær til de skulle komme hjem igjen. Samt kokos og jordbær-smoothie! Hadde litt blandede følelser tilknyttet om jeg skulle dele akkurat det eller ikke, siden det alltid er noen som er raske med å fortelle meg det dersom jeg gir barna mine noe som ikke er økologisk og sukkerfritt – siden jeg vanligvis alltid er veldig bevisst på å ikke gi dem unødig mye sukker i kosten deres. (Men smoothien var faktisk økologisk altså!!) Haha! Men det valgte jeg å gi blaffen i akkurat i dag kjente jeg. Barna ble veldig glade og takknemlige, og akkurat når det kommer til det med at de er veldig takknemlige av seg, så er det noe jeg setter veldig høyt med tanke på hvordan jeg oppdrar dem. Det synes jeg er en så viktig og fin egenskap – å være ydmyk og takknemlig.

Noen dager lurer jeg litt på hvordan jeg virker gjennom bloggen for de av dere som har fulgt den lenge – grunnet at jeg for ikke så lenge siden, fikk jeg melding av ei venninne som synes jeg virker så forsiktig gjennom skrivingen min. Nå vet ikke jeg hvordan dere oppfatter meg, men en ting som kanskje overrasker med meg er at jeg egentlig er en veldig streng mamma. Jeg er ikke for streng, og hvert fall ikke sur og grinete – men jeg vil absolutt kategorisere meg som streng likevel. Jeg er bestemt og setter tydelige grenser. Jeg har merket at jeg har fått to sønner som har fått staheten sin fra meg, for det er litt å finne på med to små i trassalderen kan dere tro. Haha! Jeg kjenner imidlertid at jeg synes alderen barna er i nå er veldig stas tross trassalder – Noah er jo 2 år i oktober nå! Leo på sin side er akkurat blitt 3,5 år. Kjenner utmerket godt at jeg trenger litt tid på å fordøye at jeg har en 4 år gammel sønn til våren… 😳

Nå skal jeg slappe av og nyte kvelden videre. Håper dere gjør det samme!

9 kommentarer
    1. Heidi: Selvfølgelig kan du spørre om det – de er kjøpt på Coop extra ved iskremdisken! Det er i utgangspunktet tilbehør til iskrem, men kan brukes til mye annet. Barna her elsker de i hvert fall <3

    2. Heidi: Selvfølgelig kan du spørre om det – de er kjøpt på Coop extra ved iskremdisken! Det er i utgangspunktet tilbehør til iskrem, men kan brukes til mye annet. Barna her elsker de i hvert fall <3

    3. Er karamellene veganske? Oppskrift på pannekakene med sjokolade? Har en sønn med melkeallergi 🙂

    4. Stakkars barn som blir overrasket med ikke bare pannekaker, men også smeltet sjokolade og karamellfudge, uff! Nei, mammapolitiet vil dessverre alltid dømme. Godt at du trosset frykten for kritikk med å dele, men synd at det må være slik. Ha en fin dag 🙂

    5. Guttemamma: Karamellene er dessverre ikke veganske, men sjokoladen oppå er vegansk. Det er First price sitt nøttepålegg (ikke det som heter sjokoladepålegg, men det som heter nøttepålegg – for førstnevnte er det melk i) som jeg har smeltet litt i en kjele, og så helte over pannekakene.

      Pannekakene er ikke veganske, men melkefrie! Her er oppskriften:
      70 gram smør (jeg brukte eldorado sin flytende melkefrie)
      3,5 – 4 dl havremelk fra oatly (den orginale)
      3 egg
      4 og en halv dl hvetemel (jeg brukte litt mer for å få riktig konsistens på røra)
      3 ts bakepulver
      en halv teskje salt
      en spiseskje sukker

      Smelt smør og tilsett melk. Så visper du i egg.
      Bland hvetemel, bakepulver, salt og sukker i en bolle. Hell i væsken mens du rører jevnt.
      La pannekakerøren stå og svelle i ca. 15 minutter.

      Oppskriften er opprinnelig Tine sin, men jeg har endret på den 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg