SÅ GLAD FOR AT JEG GJORDE DET!

Hei dere! Endelig er er det torsdag. Jeg har lagt noen hyggelige planer for helgen allerede, og skal blant annet på kino, spise taco med barna i morgen og ut på tur med dem, samt møte ei venninne og ha litt besøk i løpet av helgen. Så jeg kjenner at jeg synes det er veldig greit med torsdag allerede i dag! I dag hadde jeg bare en skoleøkt før jeg kunne dra hjem, men i og med at jeg står opp 06:00 hver dag uansett – så må jeg jo opp rimelig tidlig likevel. Da jeg var ferdig, fortsatte jeg bare med skolearbeidet mitt hjemme før jeg gikk for å hente barna etter noen timer.

Jeg følte meg virkelig ikke bra i dag tidlig da jeg våknet, og satt på sengekanten og så mest sannsynlig helt fjern ut. Jeg fortalte meg selv at jeg kan for helsike ikke gi opp så lett. Og så burde jeg jo være voldsomt syk om jeg ikke skulle klare bare en skoleøkt, siden jeg hadde fritimer av resten av dagen! Derfor tok jeg og skjerpet meg, og var SÅ glad for at jeg dro da jeg var ferdig, spesielt med tanke på alt jeg fikk gjort i løpet av økten. Jeg vil selvfølgelig ha så lite fravær som mulig, og har foreløpig ingen fravær – men vet at det raskt kan endre seg med to barn som mest sannsynlig kommer til å bli syk på et eller annet tidspunkt. Så inntil da kommer jeg til å unngå fravær for en hver pris. Forresten, så merket jeg også utover dagen at jeg ikke er syk. Jeg er bare jævlig trøtt. Haha…

Flere har etterspurt noen oppskrifter den siste tiden, så i dag tenkte jeg å dele oppskrift på min favorittsmoothie. Denne fant jeg faktisk da jeg skulle gå over til å bli veganer, fordi kostholds-legen (?) til Ariana Grande hadde gitt ut et par-tre oppskrifter på flere av hennes favorittsmoothier (hun er også veganer) så da prøvde jeg den ut, og synes den var så god! Litt spesiell i smaken kanskje, men jeg elsker den virkelig. Eventuelle klager om dere ikke liker den kan derfor sendes til legen hennes og ikke meg 🙈

Jeg tar alltid ting litt på sparket og pleier ikke veie og måle opp så forferdelig nøye (vet det er dumt, men jeg er ikke så nøye på sånt) men her kommer i hvert fall ca oppskrift

4-5 dl mandelmelk (har tatt bilde av feil melk, haha!) juster mengden etter hvor tynn/tykk du liker smoothien. Eplejuice er fint om du liker det veldig søtt – men siden det stort sett er veldig mye sukker i det, mandelmelk.

12-15 druer

Juicen av en halv lime – man merker det overraskende godt om man dropper denne faktisk!

En halv avokado

Et par never fryst ananas

Litt grønnkål

Barna mine liker ikke denne smoothien, tror Noah brakk seg forrige gang han prøvde – men har dere barn som ikke er kresne kan dere jo prøve 😂 Nå skal det sies at jeg bruker mye grønnkål i min fordi jeg for det første elsker grønnkål, og for det andre elsker å drikke/spise ting som jeg vet er sunt.

Jeg vil også si tusen hjertelig takk for all respons på forrige blogginnlegg om den store nyheten! Har du ikke lest blogginnlegget jeg sikter til, kan du lese det ved å klikke HER. Jeg har lest alle kommentarene og setter så stor pris på hjelpen deres! Jeg er fortsatt litt delt, men det er utrolig hjelpsomt å lese hva dere synes.❤️

Nå skal jeg bruke resten av kvelden på å slappe av og lage meg mat siden jeg er så vanvittig sulten om dagen. Ønsker dere en fin kveld videre!

1 kommentar
    1. Husk at Fredrik, som er i jobb, har ti betalte dager per kalenderår hvor han kan være hjemme med sykt barn. Det skulle bare mangle at ikke han tar en del av den belastningen, i og med at det ikke har de samme konsekvensene som for deg med fraværsgrense du ikke kan ignorere.
      Men stå på, masse lykke til! Du klarer nok dette helt utmerket 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg