NEI, JEG ØNSKER MEG IKKE EN JENTEBABY

Hei alle sammen! Endelig har jeg fått satt meg ned med bloggen igjen. Jeg vet at tidspunktene jeg har publisert nye blogginnlegg på i det siste ikke har vært de beste. Grunnen til at det har blitt sånn er enkelt og greit fordi jeg svever litt på en sky om dagen og det er så mye som tar opp plass i hodet mitt. Jeg skal endre på dette, slik at bloggen vil være mer som før – og forhåpentligvis får jeg ut nye blogginnlegg i 16.00-tiden – og dersom jeg får tid til å blogge to ganger på en dag, vil da det andre blogginnlegget komme på kvelden!

Over til dagen vår – vi har vært på kjøpesenter, hvilket var kaos, og ute på en lang tur. Det meste har vært litt kaos i dag. Men sånn er det noen dager med barna. De er to svært aktive barn som enkelte dager (ganske ofte, også) er som to duracell-kaniner. De har altså vanvittig med energi og kan holde på å leke, herje og styre i timesvis. Jeg har sagt det før og jeg sier det igjen: Hadde jeg vært 40 nå, tror jeg faktisk at jeg haddde vært dæv. Haha!

Jeg vet at det er ganske typisk eller vanlig eller hva jeg skal kalle det, at gutter på alderen til mine er sånn. Her om dagen var det til og med noen som lurte på om jeg ville hatt jenter istedenfor – fordi vedkommende husket at jeg hadde skrevet et blogginnlegg tilbake i 2015 hvor jeg skrev at jeg ønsket at min neste baby skulle være jente. Men nei, aldri om jeg noen gang ønsket at de skulle vært jenter! Da ville det jo ikke vært Leo og Noah. Og uansett hvor kaotiske enkelte dager er – så skulle jeg aldri ønske at personen de er egentlig var roligere, eller at ting ikke kunne bli så “heavy”. Dette enkelt og greit fordi det ikke ville vært dem. Og det er jo bare guttene mine jeg vil ha, akkurat slik de er. 

Jeg synes virkelig ikke at det er noe galt i å ønske seg et av kjønnene – og når jeg først ble gravid igjen i 2016 ble livet så snudd på hodet igjen at det siste jeg tenke på var det blogginnlegget jeg hadde skrevet året før, og at jeg da hadde tenkt at det ville vært gøy om min nye baby skulle vise seg å være en jente. Jeg ER så takknemlig for at jeg fikk gutter, jeg. Faktisk håper jeg at hvis jeg er så heldig at jeg blir gravid en gang igjen, at jeg får enda en gutt 💙

Men nok om det! Barna fikk for første gang i livene sine litt lørdagsgodt i dag – jeg har ingen foreløpige planer om at det skal bli noe fast enda, da de fortsatt er relativt små. Det var så herlig å se hvor takknemlige og glade de ble for et par-tre biter med godteri! Haha! Jeg tenkte for meg selv: Er jeg for streng med dem? Siden de takker opptil flere ganger, klemmer og jubler for noen godteribiter 😂

Resten av kvelden har jeg egentlig bare tenkt til å bruke til å slappe av og lade opp. Det trengs! Nyt lørdagskvelden videre, vi snakkes mer i morgen! 

13 kommentarer
    1. Nei jeg synes ikke at du er for streng med barna dine når det gjelder smågodt. Jeg har også alltid vært litt sånn, og barna mine er nesten enda mer takknemlige for å få masse frukt enn godteri. Nå er jo to av barna mine 10 og 6 år gamle så dem får jo smågodt på lørdager nå. Men hvis jeg hadde kjøpt inn masse godteri og masse frukt å sett det på bordet, så tror jeg faktisk at frukten hadde blitt borte først 🙂

    2. Ønsket meg selv først en jente
      Da jeg var gravid fikk vi ikke vite kjønn før mot slutten. Så tanken om gutt ble bare sterkere. Når vi fikk vite kjønn var det faktisk akkurat det samme for meg, ønsket meg begge deler akkurat like mye 😁 ble en jente da, å det ble perfekt. Hadde blitt det samme med en gutt å!

    3. Selvsagt vil man ikke bytte når barna først er der, men det er da lov å ha et ønske om kjønn, ingenting galt med det. Når man venter nummer to så tenker vel de fleste at det hadde vært fint med motsatt av det kjønnet man har, men man blir jo selvsagt glad og fornøyd uansett. Det er jo «min» baby.
      Har ei venninne som har seks gutter, hun er så fornøyd, men hun har selvsagt ønsket seg jente i svangerskapene, men når gutten lå på magen hennes var han den fineste i verden. Døtre har hun fått nå, svigerdøtre som forguder svigermor, som får de lekreste rosa hjemmestrikka dressene til babyene.
      Mine barn fikk ikke lørdagsgodter før de hadde fått smake på besøk hos venner. Jeg har aldri likt søtsaker, derfor tenkte jeg aldri på lørdagsgodt. Nå er de voksne, men de er fortsatt ikke så glad i søtt. Frukt derimot, det kan de aldri få nok av.

    4. Vi gir ikke lørdagsgodt til datteren vår som er like gammel som noah. Men hun får spise kake og godteri hvis vi er borte og alle andre spiser. Men å sette frem søtsaker bare fordi det er lørdag til et så lite barn er uaktuelt. Her går det mye i frykt, Rosiner og bolle hvis vi feks er på cafe i helgen. Men syns det er viktig å holde det så sunt som mulig og vente til hun evt spør om godteri selv 😊 derfor er det også helt uaktuelt å gi sjokolade hver dag i desember.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg