EN VELDIG GOD START PÅ HELGEN!

Endelig fredag! Her har jeg hatt full skoledag i dag og det var rett og slett helt enestående å komme hjem i fire tiden i ettermiddag. Barna har hatt barnevakt mens jeg var på skolen i dag siden det har vært sykdom frem og tilbake i det som føles ut som en evighet nå – så gjett om det var godt å komme hjem etter en lang dag med matematikkprøve på skolen og få vite at det har vært nada sykdomstegn på noen av barna, og at de hadde vært i «særdeles god form i dag» Haha, det høres ut som dem ja! Det river i hjertet å vite at barna er syke, spesielt når jeg selv vet at jeg er nødt til å dra på skolen okke som. Ville heller ligget rett ut sjæl, egentlig. Heller meg enn dem. Uansett – jeg kunne hvert fall puste lettet ut da jeg fikk høre det i ettermiddag da jeg tuslet inn dørene her hjemme og ble overøst av klemmer fra to som hadde savnet meg veldig – der jeg kom inn med mat, drikke og kos til helgen. Enkelt og greit en veldig god start på helgen!

Noe jeg elsker med denne tiden av året er å pakke barna inn i ull, tykke dresser, luer og votter – og så gå turer med dem ute. Nå skal forresten snart vognen på bildet over selges, da den knapt har blitt brukt på veldig lang tid.. Vi bruker jo stort sett bare barnehagevognen, og da er det snakk om til og fra barnehagen – vi har jo ikke akkurat behov for flere vogner lenger.. Den vognen fikk vi helt ny i gave fra foreldrene mine da jeg var gravid med Leo i syvende/åttende måned. Har så sykt mange fine minner knyttet til den, så får litt vondt i sjela av tanken på å kvitte meg med den.. 

Barna sover i hvert fall godt i sengene sine og gleder seg sånn til helgen. Hjelp, vi har fått så gode rutiner rundt legging nå i det siste og det er en sann fryd. Det tar jeg IKKE for gitt, for å si det sånn. Eller, jeg har alltid lagt godt tilrette for gode rutiner selvsagt – men det hjelper ikke når barna ikke vil sove eller er vanskelige å legge. I kveld skal jeg ha litt besøk, så jeg skal straks i gang med å lage taco og finne frem en skrekkfilm eller to. Haha – hvem prøver jeg egentlig å lure, jeg kommer garantert til å sove før jeg rekker å se noen film 😂 Fint at jeg har troen, i det minste. Koselig skal det bli uansett!

God helg ♥

6 kommentarer
    1. Lyra: Nei 🙂

      det viktigste for meg da jeg sluttet å eksponere barna mine på den måten jeg gjorde før, var ikke at det var fullstendig krise med et ansiktsbilde om det skulle skje en gang i blant – kommer også an på hva slags type bilde det er. Jeg tror ikke det er skadelig å legge ut et bilde av barna sine en sjelden gang. Men den daglige eksponeringen, i form av bilder og mye tekst, er jeg mer usikker på. Og den holder jeg meg derfor unna.

    2. Jeg er helt for at du eksponerer barna, men det jeg synes er noe spesielt er det at du benekter det? En rekke mødre viser fram barna sine fordi de er stolt av dem. Og du gjør også det? Men så hevder du likevel at du ikke gjør det, fordi det er sjelden. Hva er det for en argumentasjon?

    3. Anonym: Jeg nekter da vitterlig ikke for at jeg i en viss grad eksponerer dem? Tvert i mot har jeg vel sagt at målet mitt var å ikke eksponere dem på måten jeg gjorde før 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg