JEG BLIR HELT RØRT!

Hei alle sammen! I dag har vi hatt en trøtt, vanlig, og koselig tirsdag. En småstressende morgen med to små som egentlig var veldig klare for en ny dag i barnehagen,  rask frokost hjemme for barna, pakke bag til skolen + huske det jeg skulle ta med til barnehagen av yttertøy etc. For et styr det kan være, altså! Jeg hadde egentlig en avtale med ei venninne i dag også, men den måtte jeg avlyse. Jeg hater å avlyse avtaler, men når jeg har så mye som må gjøres så måtte det vike for denne gang. Jeg skjønner selvsagt at det ikke er ment vondt: men her om dagen fikk jeg faktisk spørsmål på Snapchat (@Mammasom16) om hva jeg gjorde med all fritiden min etter at barna mine sovner på kvelden. Tro meg: Det finnes ikke mye fritid selv om barna sover – og det synes jeg for ordens skyld er helt OK. Jeg vet tross alt det ikke kommer til å være sånn for alltid! ❤️

I dag er det to hele år siden Noah sin dåp, og akkurat det overrasket meg såpass at jeg fikk helt store øyne da et av bildene fra dåpen dukket opp i minne-funksjonen til Instagram tidligere i dag – av typen “se bildet du publiserte for akkurat 2 år siden i dag”

Det er så klart helt sprøtt å tenke på at det er 2 (!) år siden allerede, når jeg husker den store dagen som om det skulle vært i går – men mest av alt er det fint å kunne se tilbake på de fine øyeblikkene og vite at dem har jeg for alltid.

Ikke er jeg kristen, ikke har jeg egentlig noen gang følt meg kristen (tross at jeg ble oppdratt slik) dette visste presten vi hadde i Noah sin dåp og han fortalte oss at vi var da like hjertelig velkomne til å døpe barna våre uansett. Alt han sa i dåpen til Noah husker jeg nesten ned til hver minste detalj, det var så fantastisk flott at jeg blir helt rørt her jeg sitter to år etterpå. Husker det alt for godt at jeg satt i kirken med den relativt lille babyen min i dåpskjole på bare noen få måneder, og Leo som enda ikke hadde fylt to år.  Spesielt godt husker jeg at presten siterte en ting jeg hadde skrevet om barna på bloggen om hva Leo og Noah betyr for meg, sammen med mammarollen. Jeg skjønte raskt at skal jeg komme meg gjennom denne prekenen helskinnet uten å ende opp med å sitte der som et lite barn selv og hulke, så må jeg blunke intenst og tenke bittelitt på andre ting.

Jeg vet med andre ord akkurat hvilken prest jeg ønsker meg ved en eventuell ny dåp med et nytt barn i fremtiden. ❤️ Ha en god kveld videre, vi snakkes som vanlig igjen snart!

3 kommentarer
    1. Hehehe, det spørsmålet kan neppe ha blitt stilt av noen med barn 🙂 Så koselig å se tilbake på slike minner, selv har jeg laget en bok hvor jeg har limt inn bilder fra dåpen til min datter i. Det er så herlig å bla igjennom den sammen med henne nå som hun har blitt så stor <3

      1. Så koselig med bildebok fra dåpen, det tipset må jeg nok ta med meg selv <3 Det hørtes så utrolig koselig ut – det er jo noe annet å ha bildene i album enn på mobilen 🙂

    2. Foreldrene dine må være skikkelig stolt av deg Jessica som virkelig lever livet som ung mor med en sånn modenhet, fine tanker og styrke som du har. Du vokser liksom frem til å være den beste utgaven av deg selv, for barna dine og de som står deg nær.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg